Ja hur går det med bilen? Har du fixat till felen mm eller är det lungt i garaget så bilen bllir dammig,
Själv så har jag tagit det lungt i ca 1v för jag har hjälpt andra med deras bilar men jag har ju bara ett kyl att byta samt blästra fälgar.
Utskriftsvy
Ja hur går det med bilen? Har du fixat till felen mm eller är det lungt i garaget så bilen bllir dammig,
Själv så har jag tagit det lungt i ca 1v för jag har hjälpt andra med deras bilar men jag har ju bara ett kyl att byta samt blästra fälgar.
Går ut lugnt för att sedan öka...
Fick lite delar som Jani svetsat igår, började passa in dom på bilen idag, sen behövs det svetsas ett par gånger till innan downpipen är klar.
Plockade även ner bensinpumpen för att få tillverkat en ny sån ledning som går från pumpen till tryckackumulatorn.
Bensinpumpen tillbaka på sin plats och arbetet påbörjades med en ny upphängningspunkt till avgassystemet precis framför bakaxeln.
Härligt att se att du får lite tid över för din älskling i garaget...
Bra där Mats. Hoppas allting löser sig nu så du äntligen kan få njuta av pärlan.
It's alive ! :-)
Edit: Den här säsongen börjar på 15800 mil och 9 km, ska bli spännande att ser vad den står på när den ställs av i september.
HOPPAS på att få se den på Bug Run detta år.
Kan du lova det Mats?
Vågar inte lova nåt när det gäller den här bilen numera... :-(
Haha ok.
Då håller vi tummar iaf!
Som sagt...behöver visst en ny soppapump *Grrrrr*
Har den nye biltema dött eller ger den inte nog?
Det var biltemapumpen som dog pga att jag drog sönder gängorna på utloppssidan när jag skulle fixa ett minimalt läckage.... :-(
Tråkigt, men på han igen bara. vi vill ju se han i sommar. (eller hon)
Ny soppapump på plats utan läckage...
Ett litet tipps för den som ska pyssla med sånt här, byt dom kassa kopparbrickorna mot aluminiumbrickor istället, mycket lättare att få tätt!
så kan man juh göra om man orkar det.... :)
Hållt på med en del småfix dom senaste dagarna, bilder kommer senare.
Liten kom ihåg lista.
Rör till stag
Fjäderbenslagring fram
Batteribygel
Dekaltrimning... >:-)
Japp, och en playboybunny i bladguld på motorhuven... :-)
http://www.desertwind.se/20v/2009/rearfloor.jpg
Fick tummen ur och snickrade ihop ett nytt bagagerumsgolv.
Tjenare Mats.
Har just läst igenom hela tråden och det här bygget genomsyrar jävlaranamma..
Tror många med mig här skulle vilja ha hälften av din energi.
Nu håller vi tummarna för att det håller också.
Keep up the GOOD work!
Har precis varit och tankat och kört ett par mil och......
*trumvirvel......*
Problemet med att den går fett finns kvar.... :-(
.....och snart köper mats ett programerbart sprut =/
Men hade inte du bytt boxar och chippat hit och dit, eller hur var det?
Faen va trist =(
Lider verkligen med dig!
Blankt papper på besiktningen är iaf ett litet ljus i mörkret. :-)
Grattis!
Inga lösningar än på övriga problem?
Fick tyvärr inte delen jag väntar på igår så det fick bli en tvätt och lite dekaltrimning istället.... :-)
http://www.desertwind.se/20v/2009/sciroccor.JPG
Snyggt!
Precis lagom dekaltrim.
Grattis till blankt papper!
Ser bra ut
Hemma efter en dag i solen på ett flygfält med Porsche 944 forumet och lite andra porsche och bilar. Kalasväder och kalaskul. Fanns även en viss vinröd Golf 2 16v där som visade Porscharna att felhjulsdrift och relativt lite effekt också kan prestera bra tider.
Och hur gick det för dig och din bil?
Jodå....svart och fint i utblåset fortfarande....
I övrigt är det bra, lite ryckigt när den växlar mellan acc/motorbroms. Mos finns det så det räcker och blir över, skulle behöva en framvagnsinställning och snart även nya framdäck !
Har idag monterat nya topplagringar av fabrikat 'Hastig', riktigt trevligt men bilen blev nån cm högre ifram så jag skulle behöva coiloverconvertera fjäderbenen...
Härligt, var bra sug efter det företagets nya delar... =)
Har en uppsättning KW en som kan behöva ny ägare, helt nya variant 2