Men ... men ... porr på gti klubben? usch ;) ... *dreggel dreggel .. perfekta fälgar för vinterdäck!
Men ... men ... porr på gti klubben? usch ;) ... *dreggel dreggel .. perfekta fälgar för vinterdäck!
Hjälp mig välja däckstorlek till mina Snöflingor...
de är 18" X 8.5
vill ha lite stretch men inte överdrivet.
Fabrikat, size?
Bilder?
Komsikomsi.. med ideer och förslag tack!
Håller med föregående. 215/40 eller kanske 225/40. Det bör inte bli så fasligt stor skillnad på dem. Men med mycket stretch bör bilen vara ganska låg, nästan väldigt låg. Annars kan det se lite konstigt ut. Tycker jag. :)
Nej da, köp 215/40 och justera på dina knaps efter d:) gå in på min garaget , hade 215/40 på mina 17" tt och funkade utan probs.så 18" blir perfekt:)
Gummi beställt!
Blev en uppsättning med...
Michelin Pilot Sport 3 225/40 R18 92Y XL GRNX
Bra val där.. hoppas på att få se en bild med fälgarna på innan BR
Ska det va, så ska de va?! :D
Jag skulle vilja ha två sådana fast med N märkning och sen två st i vuxenstorlek med.... :-) (får nog nöta ut mina Dunlopisar först dock)
OK, lyssna nu gubbs!
Nu på onsdag börjar projekt WendyWagen 2011.
Lite detaljer kan jag avslöja...
- Digitalt styrt Slamkit/luftfjädring från Airlift
- STORA Porschebromsar, med gigantiska skivor som är slitsade och borrade
- 18" Snowflakes skall monteras
- Bakre torkararm med motor skall bort, och ersättas av "glasplugg"
- Insug skall modifieras samt lackas
..m.m.
WendyWagen, snart på en bilshow nära dig ;)
Hmmm luras du janne??
En del av receptet känns inte som ditt val av "products".
Blir nog bra innan slutet =)
Kommer bli skithäftigt =) All in på US style, det gillar va...
Hahaha oj vilken flashback jag fick nu, kommer ni ihåg Micro-bilen?
De hade verkligen försökt bygga en ordentlig show-bil av en Golf mk3, synd att de
tänkte försöka använda varenda del som fanns i sortimentet, så det
såg mest ut som ett rymdskepp, men men, till just den här lilla
detaljen bromsar... innanför 18"arna såg man dem... vilka monster till bromsar!!!
(trummor)
sorry för Ot Janne :-)
Var fasen är gillaknappen..
Vad är det för val som inte känns som mig illen?
Jag är alltid för nya ideer... trodde jag du visste Lillen...:)
All the way in Baby!
bankörning? Nja.. tror int det. De dagarna är nog tyvärr förbi.
8-kolvs ok..hmm. jo jag tackar;)
Men?... Johan inte jämför du mig och Wendy med den bilen?
..nu blir jag ledsen:(
Jag som trodde jag byggde bilar med renhet och stil :)
Den kommer monteras på instrumentbrädan onkidonki! :)
*gillar*
Wendy kommer bli ännu finare! Har det ätits vatten och bröd hela vintern hemma hos Herr Faltdach? =)
Som jag sagt innan, Den kommer bli så fet :O =)
På ett sätt är det kul att läsa projekt trådar som denna, man får insperation och tycker det är kul att folk utvecklar sina redan fina bilar till ännu bättre.
Nackdelen är att man själv är student och inte har de pengar som behövs för att utföra de planer som kan finnas ;) :P
Se nu till att få allt klart så du har tid att ge bilen en ordentlig putsning innan det är dags för den allmänna premiären ^^
// Jakob
Såg snöflingor på fejjan.
Bild här med kanske =)
De är förjävligt fina de där fälgarna alltså.
Redan fin bil kommer bli stekhet!
ja jag va förbi rennsport förut och ollade dina snowflake kändes rätt bra !! nä du mr falthdach den kommer bli!!!!!!!!!!!!!
SUPER NICE!!!!!!!!!!!!!!!!
keep up!
Kommer själv finnas där nästa vecka och fixa med das auto VR6 Nu är det dax att slam it to the ground!
Hände en tråkig sak med Wendy idag...
Orkar fan inte skriva mer!
Tar det en annan dag... nu vill jag bara DÖDA!!!!!!
Jag har själv varit med om det, men man tar sig upp igen och så blir det bra trotts att dagen känns skit.
Ändra mitt inlägg då det inte passade.
Yuppidate!
1. Någon djävel tyckte min nylackade huv var för fin, så de fixade tilll en kraftig repa ner till på plåten. Från ena sidan, till andra! Blev djävligt lack när jag såg detta... kunde nog slagit ihjäl någon i den stunden....
2. Kom precis hem från garaget, där vi startat Wendy Wagen 2011 projektet. Luft med nya fälgar och lite annat LoLigt.... Kommer köra med ett Digitalstyrt Slamkit från Airlift Company. Vill bara säga detta.... -Bilfan kommer bli låååååååg! Me like;)
Mer updates.... när jag har lust ;)
Man blir bara lack på sånt där...
Men stora tummar upp för luftfjädringsplanerna!!! Men är det inte lite mycket gummi och osträckt därtill för att köra riktigt lågt med luftfjädring? BTW så är fälgarna sjukt snygga
Riktigt tråkigt att höra,låter som ett klassiskt fall av "den svenska avundsjukan" lider med dig
En liten teaser kanske?
http://forumbilder.se/images/c51201185244P8441.jpg
ÄLSKAR dig Janne !!! ;-)
Investeringarna ser ut att kunna ge bra avkastning...
GO WENDY GO !!!!
GO WENDY GO !!!!
Give me an W,
Give me an E,
Give me an N,
Give me an D,
Give me an Y
W E N D Y !!!!
GO WENDY GO !!
Kul med ny look men jag har svårt för att bestämma mig om de nya fälgarna....de gamla var så så helrätt....svårt att slå dom liksom.....
Har alltid varit anti luft.. Tycker det är fusk att kunna åka högt till och från träffar för att sedan ha en snorlåg bil på plats. Men med alla dessa vintertrasiga vägarna som är denna vår önskar jag att jag kunde höja bilen när man åker till och från jobbet.. Men man får inte allt man vill. Din bil blir sjukt snygg.