Fyllde på spolarvätska. Härlig tid det är nu på vägarna.
Utskriftsvy
Fyllde på spolarvätska. Härlig tid det är nu på vägarna.
Hakade på som en del andra gjort och bytte blinkers i sideospeglarna, då en av mina hade gett upp.
https://youtu.be/7f2madQRsOM
Kort guide för den som behöver
https://youtu.be/0NPNvytoblc
Bokat tid för stor inspektionsservice, byte bromsvätska, byte olja haldex samt en garantiåtgärd dom hittade i samband med bokningen På Arteon-bilar med fyrhjulsdrift från en begränsad tillverkningsperiod finns det risk för att bränslemätaren inte visar den faktiska påfyllningsnivån på grund av en felaktig dragning av bränslematarledningarna.-bilar På Arteon-bilar med fyrhjulsdrift från en begränsad tillverkningsperiod finns det risk för att bränslemätaren inte visar den faktiska påfyllningsnivån på grund av en felaktig dragning av bränslematarledningarna.med fyrhjulsdrift från en begränsad tillverkningsperiod finns det risk för att bränslemätaren inte visar den faktiska påfyllningsnivån på grund av en felaktig dragning av bränslematarledningen
fri lånebil, id3 ..tack för det.:)
ok, inget jag hört något om..när är din ifrån?
tillverkad 2018-05..
Hämtade den i början av juni 2018, så får det till att min också borde vara byggd i början av maj 2018.
Ok, då borde åtgärden gälla även din kan man tycka..om vi nu har samma drivlina?
Bensinare.
Tack som fan, nix det är en R.
Ska lämna in min Passat på måndag för samma garantiåtgärd. Ingen lånebil på den här sopiga ÅF! :(
Teknisk bakgrundPå Passat- samt Arteon-bilar med fyrhjulsdrift från en begränsad tillverkningsperiod finns det risk för att bränslemätaren inte visar den faktiska påfyllningsnivån på grund av en felaktig dragning av bränslematarledningarna.
ÅtgärdPå de berörda bilarna ska sugstrålpumpen bytas.
Viktigt: Informera kunden om att bränsletanken får fyllas på till maximalt 1/4 fram till verkstadsbesöket. Beakta även detta vid tidsbokningen.
Startar en ny tråd om lånebil istället :)
Verkstaden sa inget om 1/4 tank till mig, tankade fullt igår..nåja det är deras problem;)
Då blir det som för mig, du får boka in en ny tid för garantiåtgärd, när du "tömt" tanken ;)
Ja det var precis så för mig också. Jag hade bilen på oljebyteservice måndag förrförra veckan. De ringde mig på fredag em innan och informerade om garantiåtgärden (och om att jag behövde vara nere på "reserven"), men då hade jag precis tankat fullt. Så det blev ingen garantiservice då, utan fick bli tre veckor senare.
bilen hämtad, allt gick fint..
dom ringde och sa att dom glömt informera om att tanken skulle vara på 25% el mindre..men inga problem, vi tömde ur lite bara så gick det fint ändå. Tack för det, som kompensation för den urtömda soppan fick jag 500kr rabatt :) bra service!
Eeh, fick du rabatt på en garantiåtgärd?
Vad har jag gjort med min vw cupra idag ;)?
Blev lite fälg/Brembo-ok vård. Har ej haft vinterhjul på i år. Ställde undan bilen innan jul. Därför blev det fälgvård utan att ta av hjulen. Får duga. Har endast kört c:a 300 mil på 12 månader.
Och så en liten premiärtur med - den gick bra :).
Inget serviceavtal? Jag hinner troligen med 2 oljebytesservice och 2 inspektionsservice på mina 3 år, för knappt 3600 kr.
Då har du otrolig tur eller en snäll verkstad, för den är utformad för att bara hinna med 1 olje och 1 inspektion-service på 3 år eller 4500 mil.
Tänker detsamma. Jag brukar landa på mellan 2700-3000 mil innan det är dags för service, så det blir ett oljebyte och en inspektion på 3 år och 4500 mil. Intervallet styrs ju av körmönster och antal starter, utöver antal fixerade dagar som jag förstår det hela. Så har man många kallstarter med korta körsträckor och ett aggressivt körmönster förkortas intervallet.
När min bil var ny och jag gjort första servicen frågade jag om dem kunde trycka in en service till om några månader fick jag svaret att det hinns inte med. Jag svarade med att då gör jag några hundra kallstarter så kanske? fick bara ett ärligt skratt tillbaka och "ja" det kanske går :D
2 mil till jobbet varje dag mest.
Vet inte om servicen kommit otakt, men oljebyte efter 1,5 år och 1800 mil, inspektionsservice drygt ett halvår senare.
Oljebyte igen nu i februari 16 månader efter det förra. Ser ut att bli inspektionsservice igen i maj-juni innan avtalet går ut, nästan exakt ett år efter förra inspektionen.
Har bara gått på vad som rekommenderas i färddatorn.
Beställt slitsade skivor ebc samt greenstuffbelägg runtom..blir kul att de om det blir någon skillnad mot brembo jag har idag...som för övrigt bara rullat 500 mil.
så är någon sugen är det bara att skrika till:)
Gav Rockan äntligen en välbehövlig tvätt. Måste säga att jag haft riktigt extremt jävla låg energinivå med allt hemmajobbande och coronarestriktioner som nästan helt raderat ut intresset att tvätta bilen, bland annat. Jag kör ju knappt nånstans. Normalt handtvättar jag en gång i veckan.
Det finns mirakelmedel för lackbehandlingar i små flaskor för tusentals kronor. Och så finns det andra grejer. Jag är fortfarande otroligt imponerad av Ultima Paintguard Plus. Jag har fortfarande kvar i samma flaska jag köpte för 7 år sedan. Då brukar jag behandla kvinnans bil också. Väldigt drygt och helt okomplicerat lätt att applicera. Väldigt prisvärd produkt.
Behandlingen gjorde jag i oktober på Rockan. Så här ser det ut efter tvätt idag.
Bifogad fil 12547
Först tvagning.Bifogad fil 12598
Och sen sommarskorna.Bifogad fil 12599
Äntligen sitter dom på!
Snygga fälgar! Ligger lite längre ut än exempelvis 19" Pretoria...är det ET40 på dem?
Tack som fan! Blev riktigt nöjd. Dom är 8,5" breda med ET45 fram och ET35 bak.
Okay, då hade jag fel på bägge men rätt medelvärde :D:D.
Bytt frambromsarna på Golfen. En glidpinne som var runddragen sedan tidigare och fick ersättas med en ny. Bilen klar för körning en ny sommar.
El att det är snyggare när fälgen sitter lite längre ut bak..
Men det borde väl vara enklare att göra det med spacers? Så har man likadana fälgar runtom och kan skifta mellan fram/bak för jämnt slitage av däcken. Fast då får man ju ha olika långa hjulbultar. Men förmodligen skiter man i det praktiska eller ekonomiska :D
Jag plockade också ner mina frambromsar och bytte skivor och belägg i samband med bytet till sommardäck nyligen.
Glidpinnarna har jag dock aldrig haft problem med, kan dom ha varit för hårt dragna på din bil om en blivit runddragen? De ska dras med 30Nm, dvs. inte alltför hårt.