Biltemas Bromsok Riktiga Leksaker
Hej alla. Har försökt byta bromsok på min Golf IV variant i dagarna som varit. Började med att jag köpte 2 bromsok på Biltema a 629 kr/st. Bra pris då ett utbytes kostar c,a 1500.
Jag kommer hem och upptäcker att handbromsmekanismen inte funkar på det ena oket. Åker tillbaka och byter. Då är det slut på OK, får vänta 1 vecka.
Igår så slängde jag alltså på 2 st spretans ok bak från Biltema, och det blev fan bara skit. Dålig bromsverkan med fotbromsen och 0 ( Noll ) bromsverkan på handbromsen, handbromsarmen ska vila 1 mm från bakre stoppet, när jag hade justerat färdigt så tog armen i främre stoppet, vid handbromsning, men alltså noll bromsverkan. Har luftat, kört, luftat, kört. Har luftat bort nästan 1 liter bromsvätska. Men det blev inte nå bättre bromsar för det.
Så igår eftermiddag slutade det med att jag fick sätta tillbaka mina gamla originalok, fick kämpa en bra stund för att få in kolvarna men nog fan blev det både fotbroms och handbroms.
Jag vet Iaf att jag inte tänker handla mer på den där affären. Är det någon som har någon teori om detta så svara gärna :-). Jag kanske rent av har gjort något jätte fel men det tror jag inte i och med att jag fick dom gamla att igen utan problem
/ Mvh Jonathan