poweflex eller DLI "racing"
Nu har jag bytt spindlar och satt på större bromsar på mk2:an. Så nu blir jag även tvungen till att byta länkarmarna. Tråkigt nog har jag nästan nya orginal bussningar till mina nuvarande länkarmar.
Nu behöver jag nya bussningar till mk3:ans länkarmar och funderar på om jag ska köra på powerflex eller DLI "racing". För tillfället så kommer bilen att gå på gatan samt möjligtvis lite bana. Jag vill ha så bra väghållning som möjligt dock inte till vilket pris som helst. Har en polare som köpt DLI "racing" och jag vet att bilen blir ruskigt stöttig av dessa, dock tror jag även att han kör med motorfästen från DLI vilket jag även funderar på. Har även tänkt att byta bussningar till krängningshämmaren och bakaxelbussningar. Fjäderbensstag uppe, nere och det bakre är också det framtidsplaner.
Kort & Gott vill jag att bilen ska vara körbar vid gatkörning och för några längre resor per år typ bugrun å andra träffar. Men ändå bra väghållning. Kan det bli för stöttigt med DLI bussningar eller är de acceptabla även för gata?