1 bifogad(e) fil(er)
ABS problem, Golf 6 Variant 2010 1.6 TDI Diesel
Halloj!
Har som rubriken lyder lite problem med ABSen på min bil.
När jag var ute och åkte så plingade det till och ABS, ESP och handbromslampan började lysa.
Har felsökt och får upp koden 01130 vilket inte säger så mycket, men om jag gör en scanning när jag kör får jag upp koden 01276 vilket indikerar att det är något fel med ABS-Pumpen.
ABS-sensorerna är det inga fel på och inte kransarna heller, har även mätt motståndet i alla kablar som går till ABS-Kontakten på själva ABS-enheten och får upp 0 ohm, mäter jag spänningen mellan batteri och kontakt får jag 12.53V vilket är exakt detsamma som på batteriet.
Säkringarna är hela.
Så om inte någon annan har något tips på vad man kan felsöka så antar jag att det bara är att byta ut ABS-pumpen som kvarstår.
Problemet är att det är riktigt trångt att komma åt (se bild), min fråga är: om jag skruvar loss rören som går till bromsarna från enheten, kan jag då bara dra upp enheten för att få loss den eller sitter den skruvad undertill?
Min scanner tillåter inte mig att köra bleeding på någon volkswagen bil annars hade jag kunnat testa det för att se om pumpen vill starta misstänker jag?
Alla tips och tricks mottages, tack på förhand!