Någon som vet om det finns nivåskruv eller är enda sättet att fylla på från avtappningen med den mängd som kommit ut?
Såhär ser det ut på min.
Bifogad fil 14962
Utskriftsvy
Någon som vet om det finns nivåskruv eller är enda sättet att fylla på från avtappningen med den mängd som kommit ut?
Såhär ser det ut på min.
Bifogad fil 14962
Inget svar direkt på denna något äldre fråga men svaret är ändå Ja, det sitter en insex 5mm plugg, lätt att googla på var och hur man gör på tex youtube. Som amatör tycker jag att man ska efterfylla när pumpen körts ett tag, har man inte tex OBDeleven kan man köra nån mil och sen fylla på lite.
Man bör även ta bort pumpen, rengöra pumpens sil, nya O-ringar och gärna ny avtappnings plugg och nivå plugg.
Nu till min egen fråga, vågar man använda fabrikatet Febi på Haldex oljan, diff oljan och främre vinkelväxeloljan. För Haldex gen 5 Febi 101172, diff och vinkelväxel Febi 32590. Jag vill inte vara dumsnål men heller inte slänga pengar på nått onödigt. Köper jag all, olja O-rings kitt med skruvar (Elring) till pumpen och all pluggar (5+1st) från aeromotor så kostar det bara ca 700kr totalt. Om man bara skulle köpa Haldex oljan lokalt hos VW räcker nog inte 700kr ens till halva flaskan.
Andra förslag på haldex olja, diff olja, vinkelväxelolja?
Arteon tdi 147kW 4 motion 2021.
Tacksam för era proffesionella svar!