VW-appen och klimatisering
Hej
Jag har ganska nyligen bytt till en ID7:a och använder VW-appen.
Jag är huvudanvändare och det finns 2 till familjemedlemmar som är gästanvändare.
Tror de flesta vet att man lägger upp användare i bilen för att automatiskt ställa in stol, speglar, användarmeny ljudkälla m.m.
Så vad är mitt bekymmer då...jo, den enda "nödvändiga" funktionen med appen för mig är att starta klimatiseringen i bilen innan man ska ut en kall vintermorgon.
Döm av min förvåning att när en gästanvändare senast körde bilen kan inte jag som huvudanvändare komma åt bilen...:mad:
Kan jag som huvudanvändare "kasta ut" en gästanvändare - svar nej.:(
Kan en gästanvändare starta klimatisering - svar nej!:(
Finns det åtminstone en knappjävel på bilnyckeln som kan starta värmaren - svar nej:(
Om jag kommer på efter en vinterstorm att jag måste iväg på morgon, och nån annan i familjen råkade köra bilen senast, måste jag då springa ut i kalsongerna, hacka/skrapa/slita upp bildörren, byta användare (måste förstås slå till tändning också av outgrundlig anledning för att byta användare), springa tillbaka in i huset och starta klimatiseringen - svar ja.
Tog upp det med lokala VW-handlaren och vi var överens om att "det finns utrymme för förbättring".
Nån som kan bistå med tips eller idéer eller är det bara att acceptera?
Tack på förhand!