Batteriproblem på Golf 8 Mildhybrid, årsmodell 2021
Hej alla VW-älskare. Här har ni en just nu väldigt frustrerad VW-ägare. Bilen jag äger är en Volkswagen Golf 8 Mildhybrid, årsmodell 2021. Sen några månader tillbaka har den strulat något kopiöst, något som man inte tycker borde vara möjligt för en 3 år gammal bil. För ett ganska bra tag så började det ibland komma upp felmeddelande på instrumentdisplayen att V48-batteriet inte laddade som det ska, men i och med att det inte kom upp varje gång så tänkte jag först att det var något glapp nånstans men sen när det började bli lite mer frekvent men fortfarande långt ifrån varje gång så åkte jag in till verkstaden men de kunde inte hitta något men hänvisade mig att komma tillbaka igen om det fortsatte, så jag fortsatte att köra ett tag till men sen kanske nån månad senare så åkte jag till verkstaden igen om det här, de hittade inget fel denna gången heller men blev försäkrad om att jsg kunde fortsätta köra som vanligt. Men så en dag påväg hem från fotbollsträningen så märker jag att bilen inte får i växeln vilket det också kommer upp ett felmeddelande om och jsg ombeds parkera bilen. Det slutar med att hela bilen dör och jag tvingas bärga den. Man byter då generatorn och 48 V batteriet. Utan resultat för några dagar efter jsg fått tillbaka bilen så kommer samma felmeddelande om batteriet upp igen, ny vända, in och ut från verkstan, blir fortfarande försäkrad om att det är lugnt att köra den men så händer exakt samma sak igen att bilen bara dör. Denna gången byter man även 12 V batteriet, utan resultat för felmeddelandet kommer fortfarande tillbaka, sen byter man en grej till och provkör och säger till mig att nu har vi kört den och inget kommer upp när dom kör. Jag får tillbaka bilen men efter några dagar kommer felmeddelandet tillbaka igen.. Dock inte lika ofta men ibland och där är vi nu.
Jag har hållit på med den här skiten i nästan 3 månader nu, så min fråga är till er vad kan det vara som är fel, som uppenbarligen inte ens VGS eller ens Tyskland känner till, för min lokala verkstad säger att man varit i kontakt med dom? Hur är det ens möjligt? Hur ska jag nu jag gå vidare? Börjar bli desperat nu.
Ber om ursäkt för långt inlägg, då försökte jsg ändå sammanfatta så mycket som möjligt.