Ursprungligen postat av
Sn00k
I skrivande stund 193 ordrar ifrån trodo, till ett värde på 1M+, då jag kör dom mer eller mindre som huvudleverantör till verkstaden.
EN gång har det blivit tokigt med en produkt, och dom skickade rätt grejj direkt dagen efter, utan returkrav på den felaktiga delen.
Nu har jag tillgång till original-kataloger och kan beställa å matcha direkt emot tillverkarnas nummer, men även där är dom mycket behjälpliga, med service inom minuter.
Det går att beställa tex från tyska ebay lite billigare, som bromsarna du nämner, men det tar längre tid och du står helt utan garantier, samt att ev. Returer är en komplett mardröm.
Trodo har minimum 2 års garanti, mer om tillverkaren specat det, och svenska lagar och regler gäller, ALDRIG varit några problem med returer etc.
Autodoc låg ju bara för ett par år sedan på uppåt 60% returer ifrån privatpersoner, då snudd på allt som beställdes blev fel.
Jämför du priserna med mekonomen/AD/autoexperten och andra svenska aktörer så ligger trodo ofta på 25-50% av priserna, vilket iaf i mina ögon är helt fantastiskt för den servicen dom erbjuder.