VW Passat 2011 multipla varningslampor (ESP, ABS, styrservo, TPMS, Kurvljus, h-broms)
Hej på er.
Instrumentpanelen har börjat lysa som en julgran helt plötsligt.
Det började med att ESP började lysa och släckas 2-3 gånger under en resa på drygt en mil. Stängde av bilen när jag kom fram och skulle åka hem igen för att ställa bilen och ringa en verkstad på måndag (idag), då lyser helt plötsligt ESP, ABS, servostyrningen (gula ratt lampan), TPMS, den elektroniska handbromsen, samt indikation att kurv-ljuset inte fungerar.
Det konstiga är att ALLT funger hur bra som helst. Det som inte lirar, är att auto-hold inte fungerar (knappen reagerar inte) och att den elektroniska handbromsen inte slår till automatiskt när jag stannar och lägger i P i växellådan (automatisk växellåda).
Gissningen från en totalt okunnig person som jag, är att det är någon styr-/databox för styrsystemen som inte lirar och skickar felmeddelande, eftersom alla systemen verkar ha med styrningen/driften att göra. En googling bort hittade jag denna youtube video https://www.youtube.com/watch?v=Jg1kFR8FwqY som säger att det är en wheelspeed sensor som är felet.
Nån annan som erfarit detta problem?
Bilen är en Volkswagen Passat Variant 2011 B7 (Type 3C) 1.4 TSI Multifuel DSG Sekventiell, 160hk, 7 växlar
Bifogad fil 14597