Ursprungligen postat av
Marcus
VW Service partner brukar ofta matcha offert från annan verkstad.
Självklart ställer biltillverkaren krav på utformningen av en återförsäljares lokal. Och verkstaden behöver vara attraktiv för att behålla befintlig personal och locka till sig ny. Det är stor brist på kvalificerad arbetskraft inom motorbranschen i Sverige. Jag tycker också att service av bilar kostar mycket pengar, så är också bilen en av de dyraste produkterna vi köper och använder. Men i sammanhanget är det intressant att ställa frågan - vem av er är intresserad av att sänka sin lön, så att företagen ni jobbar för kan sänka pris ut till sina kunder? Eller att flytta in i ett enklare kontor, ingen renovering osv... Brukar mycket sällan vara någon som är intresserad av det, men alla andra får så klart gärna sänka sina löner, bara jag får det billigare... Vidare, vanligt att kunder blandar ihop biltillverkare och återförsäljare samt auktoriserad verkstad. Återförsäljaren, verkstaden är företag som agerar efter det de tror på. Utifrån de krav som biltillverkaren kan ställa. Sen väntar jag fortfarande på svar på frågan vilka andra jämförbara märkesverkstäder inom samma region som är betydligt billigare på service och reparationer? Är det Volvo-verkstaden? Är det Mercedes-verkstaden? Är det Kia-verkstaden? :confused: