Golf GTI Clubsport - världens bästa bil?
Köpte min Clubsport ny och fick leverans juli 2016. Extrautrustning med bl a skalstolar och DSG. Jag gav 305 000 kr för bilen (galet bra pris). Vår enda familjebil.
Har nu kört 5800 mil (mestadels i stan). Bilen är fortfarande lika rolig och den känns fortfarande ny.
Har haft 0 problem med den.
En helt otroligt bra bil helt enkelt. Och då har jag haft massa M-bilar, Porsche osv.
Känns svårt att sälja den och kommer inte göra det heller inom närmast året.
Rekommenderas!
Förmodligen den bästa bil jag köpt. VW Golf GTI 7 1/2.
:)
Citat:
Ursprungligen postat av
PeterStockholm
Köpte min Clubsport ny och fick leverans juli 2016. Extrautrustning med bl a skalstolar och DSG. Jag gav 305 000 kr för bilen (galet bra pris). Vår enda familjebil.
Har nu kört 5800 mil (mestadels i stan). Bilen är fortfarande lika rolig och den känns fortfarande ny.
Har haft 0 problem med den.
En helt otroligt bra bil helt enkelt. Och då har jag haft massa M-bilar, Porsche osv.
Känns svårt att sälja den och kommer inte göra det heller inom närmast året.
Rekommenderas!
Den har väldigt bra dragkrok som kommer fram smidigt med en dragning i vajern. Efter bruk kickar man bara tillbaka den på sin plats. Back kameran som följer med är super detaljerad i bild och två olika färgade streck beskriver hur nära man kommit. Mycket bra klipp i motorn 245 hk och 380 NM är uppmätt. Det står lite mindre NM i papperna. Ett minus är att ratten sitter för långt fram. Det krävs bara ett kvarts varv för att ta en gathörna. Lite känslig styrning. Instruktionsböckerna 2 st. är jobbiga särskilt den som informerar om datorn och media inställningarna verkar oändliga. Jobbigt. Smartphone kan kopplas in om man har originalkabeln.
Mvh
Thomas