VW Caddy 2002 Immobilizer problem
Hej detta är min första tråd på forumet.
Min Caddy 2002 har slutat och starta, det började med att den gick igång och dog omedelbart. Läste på nätet att det kunde vara ringen runt tändning bytte den, samma problem, VCDS sa visade inga felkoder, jag skulle mäta komponenterna på immokortet och det sa bam och började ryka och den gick sönder. köpte ett komplett tändlås med nycklar och immoblizer från skroten och försöker få ut pin/SkC utan resultat. Har testat med de flesta rekomenderade program. Men de visar sig att min VCDS kabel är ett FT232R chip som inte klara av följande.
har testat med Vag-cimmander 1.4-> 5.5, Nefmoto, mm
Så min fråga är finns det någon i Stockholm som har erfarenhet och en kabel som jag kan hyra/låna lämnar deposition under tiden jag hyr/lånar den. Alt att personen med erfarenhet gör bytet åt mig bilen finns i Solna.
Jag har läst att VW inte lämnar ut pin kod längre så där är det kört. Och köpa ny euc/immoo för 13000 är inte alternativ.
Pls hjälp.
VW Caddy 2002 Immobilizer problem
Citat:
Ursprungligen postat av
Mex165
Börja bara med den som är trasig, lägg folie så det täcker allt som inte skall blåsa bort.
Har du inte möjlighet att justera luftflödet så får du hålla den en bit ifrån och låta det ta den tid det tar...
Ja jag har en avancerad apparat som man kan justera det mesta. återkommer måste bara fixa min mikroskop innan jag gör något.
Skickat från min iPhone med Tapatalk