Vet någon om gamla vrålkombin Passat R36 i någon årsmodell hade Tiptronic eller om alla hade DSG?
Utskriftsvy
Vet någon om gamla vrålkombin Passat R36 i någon årsmodell hade Tiptronic eller om alla hade DSG?
Dsg, har själv ägt en. Riktig rolig bil.
Alltid, endast DSG.
:) Stämmer, drog som ett mindre lastfartyg men det var det värt , för dom låter helt underbart
Varför jag frågar är eftersom jag såg denna annons där "Tiptronic" nämns:
Bifogad fil 7088
Sedan när man kollar på http://cobratransmission.com/ så ser det ut som att R36 2006-2008 inte hade DSG utan en 09M automatlåda:
Bifogad fil 7089
Jag vet, finns viktigare saker att göra i livet men ibland gräver man ner sig :)
Passat med 3.6l motor utanför EU hade konventionell automat. Passat såldes ej med 3.6l i EU före 2008. Såvitt jag vet så såldes dock inte R36 i US? Edit: förtydligande, utanför EU så såldes vanliga passat med 3.6l motor och 280hk och fwd som en helt "vanlig" Passat.
Passat R36 hade säljstart i mars 2008. DSG har Tiptronic-funktion, dvs möjlighet för föraren att växla "manuellt" med växelväljaren. Denna funktion kom först med den moderna automatiska växellåda med momentomvandlare som kallas Tiptronic, långt före DSG.
Ok, så det kan vara lite "äpplen och päron", en "äkta" R36 har alltid haft en DSG6 (02E) mao?
Dq250