Ursprungligen postat av
Mini_me
Eller så testar du att fixa till det själv (Den evige optemisten) =)
Så trasigt kan du inte ha blivit på den korta tid du kört...
* Oljeröret til turbon är lätt att byta och inte blodigt dyrt.
*Turbon byter du när den pajar..inte innan.
* Du kan ta ner tråget och byta olje pump eller så gör du rent den och testar först.
Visst det är lite meckigt att få ner tråget men kan du spara 20 loppor så är det ju värt ett försök.
*Skölj motorn , antingen på firma (Pumpar rengörnings vätska genom motorn , ofta felaktigt benämnt DIALYS) eller så bombar du i några vändor med Enginge clean vätskor (Finns på MECA , Kneponomen mm).
Du skrev att du hade hus? Perfa..då har du troligen en tomt eller ändå bättre garage..= Saken är biff =)
Så: 4 pallbockar , låna en stöddig domkraft , goggla ihjäl dig på hur man plockar isär saker och köp endast biltemas 10års garanti verktyg.
MEN! Du tänker "hur ska jag ta mig runt??" ...Enklet..köp en billig Golf MK3 på blocket (Mer eller mindre bombproof den bilen) och använd under tiden...Din Sambo/Fru kommer vara skeptisk men när du har lagat bilen , sparat 10-15 tusen som ni kan åka på semester för eller renovera olje pannan ( är väl det man gör om man har hus?) så kommer du framstå som He-man!...och om inte så...skit samma=)
Visst , skrivet med lite ironi men jag menar allvar. Testa..vi hjälper dig på vägen=)