handdator

Visa fullständig version : Turbo på CaddyDiesel -88



Leo-Creations
2009-05-04, 20:48
har lite funderingar över min caddy, är lite trött på att ligga och tokvarva i fyran så tänkte lägga i en femväxlad låda, och funderade då om bilen kommer bli förbannat slö med sina dieselhästar.

tänkte därför att jag skulle mata i en turbo i den, funderar dock på funktionen, förstår klart att jag måste dra oljerör osv men det jag funderar på är kompet.
känns som att bilen borde klara runt 0,3 bar i ladd orginal, men hade varit tacksam om någon vet mer. likaså om man behöver skruva upp insprutningspumpen något för att den inte ska spika pga för lite bränsle.

tacksam för svar
mvh Leo

Freiholtz
2009-05-04, 22:33
Klart du ska köra turbo-D =) Har en motor utan topp du kan få köpa billigt. De ska passa bolt on på din motor. Turbo, grenrör, tråg, insug mm.

x6rs
2009-05-08, 16:15
har lite funderingar över min caddy, är lite trött på att ligga och tokvarva i fyran så tänkte lägga i en femväxlad låda, och funderade då om bilen kommer bli förbannat slö med sina dieselhästar.

tänkte därför att jag skulle mata i en turbo i den, funderar dock på funktionen, förstår klart att jag måste dra oljerör osv men det jag funderar på är kompet.
känns som att bilen borde klara runt 0,3 bar i ladd orginal, men hade varit tacksam om någon vet mer. likaså om man behöver skruva upp insprutningspumpen något för att den inte ska spika pga för lite bränsle.

tacksam för svar
mvh Leo
hej, har en turbodiesel motor som gått max 8000 mil med 5-vxl låda som jag ska göra mig av med, säljes komplett med framvagn och allt så bara att stoppa i:) bör byta glödstift på motorn och göra en genomgång med olja filter mm.
ring 0761071079 för mer info, säljes billigt, sitter i min caddy td just nu