handdator

Visa fullständig version : VWästkusten ---> Bug Run (Fredag)



P-plats.se
2007-06-04, 09:12
Nå gubbar...
...när åker vi från framsida då?
Ska vi göra ett försök att träffas i Borås eller liknade?

Junfors
2007-06-04, 09:52
Lunch i Borås vore väl nåt, kl 13 tycker jag då vore lämpligt som tid, ska iväg tidigare än vanligt i alla fall:).

P-plats.se
2007-06-04, 10:13
Bra Junfors...
...jag har tagit ut en semesterdag men vet inte när Mika kommer ifrån.

Junfors
2007-06-04, 11:31
Bra Junfors...
...jag har tagit ut en semesterdag men vet inte när Mika kommer ifrån.

"Frugan" får väl se till att ta sig ifrån om han vill med;). Här har vi semester båda två bara för att hinna med.. :D

När ska Barbapappa med sällskap åka då?

Barbapappa
2007-06-04, 11:38
När ska Barbapappa med sällskap åka då?
Jag har semester hela veckan som vanligt. ;-) Tjipp var nog ledig på fredagen också har jag för mig, Wrigby lär ju säkert haka på också hoppas jag? Jag brukar se till att åka runt 12-13-tiden, så kl.13 i Borås blir säkert kanon!

Men vart är husvagnskungen? Har han inte reggat sig på forumet än? ;-)

P-plats.se
2007-06-04, 11:50
Vi kanske kan hetsa Mika till sitt första inlägg här!?

Jani Hast
2007-06-04, 12:53
Jag åker vid 12 tiden från trollhättan.
Men det tar ju lite längre tid nu då jag har husvagn med mig.

Faltdach
2007-06-04, 19:12
Jag tror jag skiter i BugRun i år...

har nämligen hört ryktesvis att de säljer "skitbilliga" fotbollsbiljetter till parken i Köpenhamn;) Iofs... beror ju på biljettpriset... om det är billigare än BugRun.. annars åker jag väl upp till BugRun som alla andra VW-bor..;)

GTIPower
2007-06-04, 19:40
Men vart är husvagnskungen? Har han inte reggat sig på forumet än? ;-)

Han åker upp på fredag, fast utan husvagn. Blir tält för han och familjen i år!

Barbapappa
2007-06-04, 22:16
'Tjipp' var sugen på att åka med i denna karavanen med cabben sa han. Ska ringa till Wrigby i morrn och höra om han är sugen på att hänga med också med nån av sina VW's. ;-)

Vi kanske kan hetsa Mika till sitt första inlägg här!?
Det hade varit nåt, tror inte vi lyckas... ;-D

Jag åker vid 12 tiden från trollhättan.
Men det tar ju lite längre tid nu då jag har husvagn med mig.
Men du åker la knappast 'senvägen' över Borås då eller, du kommar la ut strax innan backarna i Jönköping på rv40?

Han åker upp på fredag, fast utan husvagn. Blir tält för han och familjen i år!
Tält i år, oj! Mer tältyta för oss andra då uppe på bergsknallen, snällt. ;-D
Åker ni med i den här lilla karavanen eller far ni på egen hand?

Dave the brave
2007-06-04, 22:19
Vi är ju några till från Kungsbacka som ska upp, vi har dock inte bestämt nån tid än. Å vi kör ju också över Borås.

Ludde: Vilken tid åker du? Åker du tillsammans med Malmberg?

P-plats.se
2007-06-04, 22:25
Snackade med Mika idag och han var inte helt främmande till lunch kl 13:00 i Borås...
...har han en annan åsikt får han säga det själv! *ASG*

GTIPower
2007-06-05, 08:42
Ludde: Vilken tid åker du? Åker du tillsammans med Malmberg?

Det är tänkt så tror jag. Både jag och fam. Malmberg tänkte försöka åka vid 15:00-16:00

bmk
2007-06-05, 13:37
Skall se vad jag kan fixa från mitt håll.....jag åker iaf ensam up i år.då frugan har andra planer...(änn så länge iaf)....:)

pekka kiiskilä
2007-06-05, 14:17
Jag åker tidigare för vi ska ta en paus i jönköping och vi åker med 2 bilar så vi håller en rätt låg fart för busbilen låter en hel del när man överstiger 100kmh.

BALAN
2007-06-05, 21:20
Hallå!

Jag hakar nog på vid Borås klockan 13. Jag ringer dig Patrik på fredagen nångång om det är lungt!

Barbapappa
2007-06-05, 21:52
Wrigby åker i nån sorts husvagnsgäng från GBG's-trakten runt 11-tiden eller liknande, han skulle breda ut sig mycket om han blev först sa han. ;-D

Har även försökt lura med Jocke O upp, återstår att se om han nappar. ;-)

P-plats.se
2007-06-05, 23:16
Hallå!

Jag hakar nog på vid Borås klockan 13. Jag ringer dig Patrik på fredagen nångång om det är lungt!

Gôtt, vi blir lite folk i alla fall!
Jag e ledig hela fredagen bortsett från telefonen som jag inte kan slita mig från...

Wigge
2007-06-06, 15:37
Vårat gäng på 2st går 11 ca bokar någon bra plats om det går


Wigge...........

Junfors
2007-06-06, 15:38
Vårat gäng på 2st går 11 ca bokar någon bra plats om det går

Wigge...........

Ja ta för er med plats till VWästkusten, jag har partytält med mig så det räcker till alla som vill använda (3x9m) om vi bara får någon plats att slå upp det:).

P-plats.se
2007-06-06, 22:01
Gôtt Per...
...vi får samla fler under partytältet i år!

Har äntligen kommit in efter en heldag med Boran.
Polering och vaxning samt började riva ur gamla kablaget till förra stereon för att i morron slänga i den nye samt städa.
Synd att man måste jobba också...

Faltdach
2007-06-06, 22:28
uj, uj... måste tvätta bilen osså..:)

Å ja som bara bytt ett "polster" på förarstolen ida...
Men imörra... då skall bilen få smaka på vatten o annat;)

Sedan tycker jag (känns som) att bilen går snabbare och snabbare för varje dag...:)
Eller är det jag som blivit äldre tro?..;)

Så,.. vad jag förstår det.. så skall det samlas en bunt med VW-freaks på MC i Borås kl 1300 på Fredag? är detta rätt... eller... som sagt innan.. är det jag som börjar bli gammal?..;)

P-plats.se
2007-06-06, 22:30
uj, uj... måste tvätta bilen osså..:)

Å ja som bara bytt ett "polster" på förarstolen ida...
Men imörra... då skall bilen få smaka på vatten o annat;)

Sedan tycker jag (känns som) att bilen går snabbare och snabbare för varje dag...:)
Eller är det jag som blivit äldre tro?..;)

Så,.. vad jag förstår det.. så skall det samlas en bunt med VW-freaks på MC i Borås kl 1300 på Fredag? är detta rätt... eller... som sagt innan.. är det jag som börjar bli gammal?..;)

Mycket riktigt Janne så ses vi på Mc Donalds i Borås...
Det finns ju flera så vi får förtydliga att det är den intill Rv40 när man kör ur Borås mot Jönköping!

Barbapappa
2007-06-06, 23:19
Tvätta, det ska ju hinnas med i morgon också ja!
Nån som har bra tips på hur man får bort gummirester från bilens lack? Eller det kanske är lika bra att strunta i det för det lär ju tillkomma mer under helgen. ;-)

P-plats.se
2007-06-06, 23:22
Tvätta, det ska ju hinnas med i morgon också ja!
Nån som har bra tips på hur man får bort gummirester från bilens lack? Eller det kanske är lika bra att strunta i det för det lär ju tillkomma mer under helgen. ;-)


Sonax flytande hårdvax lösaer det!

Andersson Racing
2007-06-07, 09:06
Och när förväntas karavanen från VWäst passera Bönköping då? Blir det inte för tidigt så vill en gti mk1 och en gti mk2 16v hänga på?

mvh Per

Faltdach
2007-06-07, 09:11
Och när förväntas karavanen från VWäst passera Bönköping då? Blir det inte för tidigt så vill en gti mk1 och en gti mk2 16v hänga på?

mvh Per

9 mil från Borås till Jönköping...
Borde bli runt 14 snåret då..:)

P-plats.se
2007-06-07, 09:20
För att vara realistiska så kommer vi nog inte iväg kl 13:00 och jag tror nog det dröjer nån extra halvtimme innan vi kommer iväg!?

Junfors
2007-06-07, 09:59
Lunch i Borås vore väl nåt, kl 13 tycker jag då vore lämpligt som tid, ska iväg tidigare än vanligt i alla fall:).

Citerar mig själv, Lunch i Borås kl 13, så det tar säkert minst 30 min innan vi kommer iväg ja. Vi dyker säkert upp där en stund innan kl 13 dock.

tjipp
2007-06-07, 11:23
nu så!
cabben färdig "fluffad" ses i borås i morr´n!

Junfors
2007-06-07, 11:55
Någon i gänget som har en riktig grill med sig?? Jag har kol men ingen grill att ta med.

P-plats.se
2007-06-07, 12:07
Någon i gänget som har en riktig grill med sig?? Jag har kol men ingen grill att ta med.

Jag bearbetar Mika men vet inte om det blir den rostiga fyrkanten eller ny gasol...
Blir även lite trångt i Boran i år, annars kunde jag slängt in klotgrillen.

GTIPower
2007-06-07, 12:31
Jag bearbetar Mika men vet inte om det blir den rostiga fyrkanten eller ny gasol...
Blir även lite trångt i Boran i år, annars kunde jag slängt in klotgrillen.

Takräcke eller släpkärra? :)

P-plats.se
2007-06-07, 13:01
Takräcke eller släpkärra? :)

Jag har ju investerat i en släpkärra så varför inte!?

...iof är den fullastad med grus.

Joda
2007-06-07, 23:15
Halloy..

Jag åker nog upp på Lördag.

Ska besiktiga bilen i morrn (Fredag kl 8:50)

Hoppas verkligen De inte anmärker på mitt motorbygge. Funderar på att åka lite bana också. Har lite småproblem med bilen bara.. Spakstället "låser" sig ibland. Servopumpen verkar inte fungera. Men men...

Vi kanske ses där uppe? Mitt mobilnummer är: 0707-564942

Den enda av er jag träffat är Pekka.. men men.. Det blir kanonskoj det här!!

/Johan

Falcor
2007-06-08, 07:04
Har mått dåligt hela kvällen igår och natten så jag chansar inte på att jag ska bli bättre utan stannar hemma... :-(

Junfors
2007-06-08, 08:07
Vi kanske ses där uppe? Mitt mobilnummer är: 0707-564942

Den enda av er jag träffat är Pekka.. men men.. Det blir kanonskoj det här!!

/Johan

Det är bara att komma bort till VWästkustavdelningen och presentera dig, kollar mer än gärna in dittt bygge:).

christian19
2007-06-08, 08:21
Det är bara att komma bort till VWästkustavdelningen och presentera dig, kollar mer än gärna in dittt bygge:).

Jag och tjejen skulle oxo Gärna vilja titta bort till er på Vwästkust avdelningen...Någon aning om vart ni kommer befinna er på Området..

Mvh Christian

Faltdach
2007-06-08, 08:38
Jag och tjejen skulle oxo Gärna vilja titta bort till er på Vwästkust avdelningen...Någon aning om vart ni kommer befinna er på Området..

Mvh Christian

Troligen på den "lugna campingen" intill RS-banan...
Då detta har blivit en tradition:)

P-plats.se
2007-06-08, 08:45
Halloy..

Jag åker nog upp på Lördag.

Ska besiktiga bilen i morrn (Fredag kl 8:50)

Hoppas verkligen De inte anmärker på mitt motorbygge. Funderar på att åka lite bana också. Har lite småproblem med bilen bara.. Spakstället "låser" sig ibland. Servopumpen verkar inte fungera. Men men...

Vi kanske ses där uppe? Mitt mobilnummer är: 0707-564942

Den enda av er jag träffat är Pekka.. men men.. Det blir kanonskoj det här!!

/Johan


Jag och tjejen skulle oxo Gärna vilja titta bort till er på Vwästkust avdelningen...Någon aning om vart ni kommer befinna er på Området..

Mvh Christian


Troligen på den "lugna campingen" intill RS-banan...
Då detta har blivit en tradition:)


Vi kommer göra allt för att inta kullen vid RS:n och som Janne skriver så har det blivit tradition att VWäst håller till där. Ett partytält på 3x9m kommer vara uppställt där så vi får lite regnskydd! *ASG*

GTIPower
2007-06-08, 09:00
Ett partytält på 3x9m kommer vara uppställt där så vi får lite regnskydd! *ASG*

Solskydd menar du väl? :)

P-plats.se
2007-06-08, 09:02
Solskydd menar du väl? :)

Snarare det...

...men vem vet!?

Joda
2007-06-08, 13:10
Låter inte dumt det här!!

Bilen gick igenom besiktningen! Så gött.. Nu får jag köra tom sista oktober 2008!!!

Ska ut till garaget nu och kolla över bilen, samt packa lite verktyg..

Ska leta upp er i morrn!

/Johan

Barbapappa
2007-06-11, 09:49
Då var helgen avklarad! Jag får tacka för trevligt sällskap hela helgen som vanligt, mängden tält uppe på kullen i år var ju helt fantastisk, välfyllt kan man ju lugnt säga!

Jag får även beklaga att jag och 'tjipp' drog iväg från karavanen på hemvägen utan att jag hörde av mig, telefonen dog av batteritorsk så det var liiite svårt att kontakta er och jag hittade inte laddaren i all packning under färd. Vi fick hur som helst 'bärgningsuppdrag' på en polares bil som hade varit upp på Jokers-träffen i Tidaholm i helgen, han kom la en mil i.a.f. från träffen, dessutom visste han ju inte på vilken gård han hade ställt den... Så vi fick skynda hem och hämta LT'n och fara upp till Falköping och försöka hitta och trixa på Ford 55:an innan det blev för mörkt. Var inte hemma för än kl 02 i natt. ;-) Såg ni ha goingen förresten som körde utan bakhjul och nav på rv40 på sin Mazda, folk är ju inte riktiga. ;-O

Nu ska jag snart stoppa i minneskorten från kameran i burken här och se om det blev några bilder värda att läggas ut. ;-)

Tack för en trevlig helg!

P-plats.se
2007-06-11, 11:39
Tack själv Barbapappa!

Idioten på RV40 hamnade vi bakom lagom till ett enkelt körfält och det blev endel kö.
Fattar inte hur långt dom tänkte åka så där!?

Undrar för övrigt hur många veklingar som inte orkar jobba idag!?
...iof. så blir det inte mycket gjort för mig men jag får i alla fall lön! ;)

tjipp
2007-06-11, 14:46
Jag är en av dem veklingarna!
Men det blev ju en del bilåka avklarat i helgen i allafall! Sjövik-Bugrun, Bugrun-Sjövik-Göteborg, Göteborg-Sjövik-bugrun, Bugrun-Sjövik-Falköping och tillslut Falköping-Sjövik Hemma som barbapappa sa runt 2 tiden! runt en 150mil borde det ju blivit i allfall! =)