handdator

Visa fullständig version : VW Golf V GTI -06 Projekt 2007



Sidor : [1] 2

JWO
2007-05-30, 22:56
Var bara tvungen att lägga upp en liten projekt tråd om vad som ska hända med golfen nu i år eller inom kort rättare sagt!

Det som är gjort/monterat är:

V-tech Steg 1 - V-tech Malmö
Forge FSI Dumpventil - NordicXenon.se

Det som är beställt och ska monteras är:

BBS CK 8x19 - Firma i tyskland
Bridgestone däck 235/35-19 - Ralph´s Däck
H&R Sänkningssats 30mm - Forza
V-tech Steg 3
Downpipe - Ferrita / Simons / Milltek
Racekat & hela vägen bakåt med större utblås än orginal antingen - Ferrita / Simons / Milltek
Neuspeed Filter - NordicXenon.se
Ljus solfilm runt om förrutom framrutan - Solfilmsmontören


Jag hoppas att sänkningssatsen och fälgarna hinner komma hem innan 8-10 Juni för det är dax för Bugrun, hade varit kul att få det innan dess!

Efter man monterat avgas och filter så är det dax för bänkning hos TS för att se hur mycket effekt man igentligen har fått ut! Alltid intressant att se det på papper vad man har åstakommit..
Kom gärna med lite kommentarer och tips!

http://212.63.204.54/gallery/archive/5488/163747_trs349.jpg



Tack till:

Ralph´s däck
FastOne.se
NordicXenon.se
V-tech.se
André "Okänt" Viklund
Anders "BlueDogR"


Bilder: JWO - Garaget.org (http://www.garaget.org/?car=51445)

Aero++
2007-05-31, 12:49
Var bara tvungen att lägga upp en liten projekt tråd om vad som ska hända med golfen nu i år eller inom kort rättare sagt!

Det som är gjort/monterat är:

V-tech Steg 1 - V-tech Malmö
Forge FSI Dumpventil - NordicXenon.se

Det som är beställt och ska monteras är:

BBS CK 8x19 - Firma i tyskland
Bridgestone däck 235/35-19 - Ralph´s Däck
H&R Sänkningssats 30mm - NordicXenon.se
Downpipe - Ferrita / Simons
Racekat & hela vägen bakåt med större utblås än orginal antingen - Ferrita / Simons
Neuspeed Filter - NordicXenon.se
Ljus solfilm runt om förrutom framrutan - Solfilmsmontören


Jag hoppas att sänkningssatsen och fälgarna hinner komma hem innan 8-10 Juni för det är dax för Bugrun, hade varit kul att få det innan dess!

Efter man monterat avgas och filter så är det dax för bänkning hos TS för att se hur mycket effekt man igentligen har fått ut! Alltid intressant att se det på papper vad man har åstakommit..
Kom gärna med lite kommentarer och tips!



Bilder: JWO - Garaget.org (http://www.garaget.org/?car=51445)

Hej !

Det verkar bli en grym Gti till slut.

Kan rekomendera att du satsar på Ferrita system istället för Simons.

TS har dom rototest ???I fall dom inte har det så skulle jag satsa på en rototest istället.Andra mättinsttrument kan diffa något.

Mvh

JWO
2007-05-31, 14:46
Hej !

Det verkar bli en grym Gti till slut.

Kan rekomendera att du satsar på Ferrita system istället för Simons.

TS har dom rototest ???I fall dom inte har det så skulle jag satsa på en rototest istället.Andra mättinsttrument kan diffa något.

Mvh


Fick bara höra att TS hade någon form av test, kan du rekommendera någon annan firma som gör sånt?

Det lutar faktiskt mer åt Ferrita eller Milltek jag får se hur jag gör, väntar på lite erbjudanden här.. den som väntar på något gott väntar aldrig för länge!

Holmgren
2007-05-31, 16:53
Milltek alla dagar i veckan. Fantastiskt ljud ur deras system.
Kommer bli en riktigt fin bil med dom uppdateringarna.

JWO
2007-05-31, 17:08
Milltek alla dagar i veckan. Fantastiskt ljud ur deras system.
Kommer bli en riktigt fin bil med dom uppdateringarna.

Jag har också hört detta, det ska tydligen vara riktigt fint ljud i den "dämpade" versionen.
Det blir byte av hela vägen så man hoppas på lite effekt där också! Har en kompis som har det på sin A3 Sportback och han är mycket nöjd och då har han jämnfört med Ferrita t.ex. Blev tydligen inte så mycket skillnad i ljud med Ferrita med effekt fanns där ju men ljudet är man ju ute efter också!

Nygren
2007-06-02, 20:46
Ska bli gött å se bilen på Bug Run.. och få en åktur me :D hehe.. lycka till me planerna :D ha det gött

JWO
2007-06-05, 15:19
Ska bli gött å se bilen på Bug Run.. och få en åktur me :D hehe.. lycka till me planerna :D ha det gött

Tyvärr kommer bilen vara helt orginal rent utseende mässigt men den går rätt bra nu faktiskt!

ThomasT
2007-06-05, 16:44
Det lutar faktiskt mer åt Ferrita eller Milltek jag får se hur jag gör, väntar på lite erbjudanden här.. den som väntar på något gott väntar aldrig för länge!

Jag skulle lätt välja Milltek!! Mycket snygga system...


.

JWO
2007-06-05, 16:51
Jag skulle lätt välja Milltek!! Mycket snygga system...


.

Jo jag vet, det lutar åt detta men vi får se, har sett en film där en golf har sånt system... låter riktigt fint! och då menar jag RIIktigt nice!!

Basti
2007-06-05, 17:05
Jo jag vet, det lutar åt detta men vi får se, har sett en film där en golf har sånt system... låter riktigt fint! och då menar jag RIIktigt nice!!

Har du filmen eller länk så skicka/posta så man kan se!!!

ThomasT
2007-06-05, 19:47
Har du filmen eller länk så skicka/posta så man kan se!!!

Jag vet inte om det är samma film, men här finns det lite:

www.peansweden.com/milltek_video.htm


.

JWO
2007-06-05, 20:54
Jag vet inte om det är samma film, men här finns det lite:

www.peansweden.com/milltek_video.htm


.

Ja det är samma film som jag sett! riktigt fint... :D

JWO
2007-06-07, 23:46
Då har fälgarna kommit till Sverige, landade idag faktiskt. Skeppades upp till Ralph´s däck direkt så nu ligger de med däck på hos honom över helgen, skickas ner till mig nästa vecka... mycket spännande!

Sänkningssatsen lite fördröjd pga. fel leverans m.m men beställs rätta saker imorgon istället.
Antaligen kommer solfilm läggas på nästa vecka också!

Lite synd att man inte hinner detta innan Bugrun men det är inte så mycket att göra åt de... sånt är livet!

Holmgren
2007-06-12, 13:17
Kollade på din bil på BugRun, såg riktigt fin ut.
Synd att du inte fått på alla godsaker bara men det kommer och då vill jag se den igen för jag tror den kommer bli mycket snygg.

JWO
2007-06-12, 14:44
Kollade på din bil på BugRun, såg riktigt fin ut.
Synd att du inte fått på alla godsaker bara men det kommer och då vill jag se den igen för jag tror den kommer bli mycket snygg.

Det kommer Johan det kommer :)
Tar bilder såfort jag får på alla grejer, fjädrar och fälgar är i sverige förtillfället och ska anlända till mig denna veckan...
Lite tråkigt att man inte fick på grejerna innan Bugrun men sånt är livet!

JWO
2007-06-15, 11:28
Idag kom fälgarna till Helsingborg, de ligger hos Bussgods. Tänkte hämta dom i eftermiddag, ska bli riktigt spännande!
Fjädrarna ska komma hem idag från Forza om allting går som det ska!

Återkommer med bilder och info!

Aero++
2007-06-15, 12:53
Fick bara höra att TS hade någon form av test, kan du rekommendera någon annan firma som gör sånt?

Det lutar faktiskt mer åt Ferrita eller Milltek jag får se hur jag gör, väntar på lite erbjudanden här.. den som väntar på något gott väntar aldrig för länge!

Hej !

Ursäkta om jag inte svara på detta,missade det.

MapTun har rototest faktiskt där jag har bromsat min bil,rototest är den säkraste mätinstrument alltså så jag skulle satsa på det faktiskt.

Mvh

Aero++
2007-06-15, 13:01
Har du filmen eller länk så skicka/posta så man kan se!!!

Ha ha chefen.Är du redan sugen på avgas ;)

Mvh

Basti
2007-06-15, 14:59
Ha ha chefen.Är du redan sugen på avgas ;)

Mvh


HAHA, nope, bara kul att se.......

JWO
2007-06-18, 22:41
Lite bilder från i fredags:

http://www.garaget.org/mypage/gallery.php?user=JWO&cat=19447

JWO
2007-06-21, 10:08
Skulle bara meddela att jag körde på strippen i malmö (Meca raceway) tiden blev på 201m 9,707 sec, toppfart 120,5 km/h. Körde totalt 4 repor under kvällen.

Detta var min första gång jag provade på detta, det var väldigt roligt!

Om ni har möjlighet att pröva på detta så gör de!

Aero++
2007-06-22, 01:25
Skulle bara meddela att jag körde på strippen i malmö (Meca raceway) tiden blev på 201m 9,707 sec, toppfart 120,5 km/h. Körde totalt 4 repor under kvällen.

Detta var min första gång jag provade på detta, det var väldigt roligt!

Om ni har möjlighet att pröva på detta så gör de!

Hej !

Tiden är helt okay men slutfart verkar vara lite för låg om jag ska vara ärlig.Du borde hamna på ca 125 i slutfart om man kollar effekt och vikt.

Mvh

Holmgren
2007-06-22, 10:54
Måste snart vara dagst för bilder på bilen med fälgr och sänkning.
Bestämt dig för avgas än?

JWO
2007-06-22, 14:18
Måste snart vara dagst för bilder på bilen med fälgr och sänkning.
Bestämt dig för avgas än?

Nu på måndag är det dax för montering av fjädrar och fälgarna! Det kommer tas bilder då med.

Avgas blir det nog Simons rostfria faktiskt!

JWO
2007-06-22, 14:19
Hej !

Tiden är helt okay men slutfart verkar vara lite för låg om jag ska vara ärlig.Du borde hamna på ca 125 i slutfart om man kollar effekt och vikt.

Mvh

Får väl ta ut reservhjulet och textilmattorna nästa gång ;)

Aero++
2007-06-22, 16:52
Får väl ta ut reservhjulet och textilmattorna nästa gång ;)

Hej !

En gti som vart testat med racelogic mätinstrument hade slutfart på 125 km/h på 201 m med 17 hjul.Racelogic används av en teknikensvärld med.

120 km/h i slutfart motsvarar ca 200-210 hkr i din motor med din vikt.

Ta lite tider med 3an 80-120 km/h 4an 100-150 med stoppur 100-200 km/h ,börja med rullande start 5-10 km/h innan.

Mvh

JWO
2007-06-22, 17:16
Hej !

En gti som vart testat med racelogic mätinstrument hade slutfart på 125 km/h på 201 m med 17 hjul.Racelogic används av en teknikensvärld med.

120 km/h i slutfart motsvarar ca 200-210 hkr i din motor med din vikt.

Ta lite tider med 3an 80-120 km/h 4an 100-150 med stoppur 100-200 km/h ,börja med rullande start 5-10 km/h innan.

Mvh

Ska se om jag kan få tag på lite instrument! Så ska jag nog fixa lite tider...

Aero++
2007-06-22, 18:40
Ska se om jag kan få tag på lite instrument! Så ska jag nog fixa lite tider...


Fint.Glömmde nämna att slutfarten som jag nämnde ovan på 125 km/h ,det var en steg 1 chipad Gti.

Mvh

JWO
2007-06-23, 10:16
Fint.Glömmde nämna att slutfarten som jag nämnde ovan på 125 km/h ,det var en steg 1 chipad Gti.

Mvh

Vad var det för chip då? Personen i fråga kanske va en lättviktare, jag väger nästan 100 pannor (192 cm lång)... det gör ju en viss skillnad det också om det är någon sparv på 70 kg :)

Nästa gång jag kör på Meca, ska jag göra ett mer seriöst försök för nu vet jag hur det funkar!

Aero++
2007-06-23, 23:41
Vad var det för chip då? Personen i fråga kanske va en lättviktare, jag väger nästan 100 pannor (192 cm lång)... det gör ju en viss skillnad det också om det är någon sparv på 70 kg :)

Nästa gång jag kör på Meca, ska jag göra ett mer seriöst försök för nu vet jag hur det funkar!


Det var nån bil och trim chip.Och det var 2 pers i den bilen.

Du har inte tillgång till racelogic eller G tech pro rr.

9,7 sec på 201 meter som du körde visar inte att du är kass på att köra .

Mvh

JWO
2007-06-24, 13:08
Det var nån bil och trim chip.Och det var 2 pers i den bilen.

Du har inte tillgång till racelogic eller G tech pro rr.

9,7 sec på 201 meter som du körde visar inte att du är kass på att köra .

Mvh

Har tyvärr inte tillgång till varken racelogic eller G tech pro rr...
Var kan man köpa såna? eller om man skulle satsa på att låna någonstans!

Aero++
2007-06-24, 14:12
Har tyvärr inte tillgång till varken racelogic eller G tech pro rr...
Var kan man köpa såna? eller om man skulle satsa på att låna någonstans!

G tech finns att köpa på Dalhems tror jag,den kostar ca 2995 kr hade för mig.Racelogic måste man beställa ifrån utlandet hade för mig om dom inte har skaffat en Åf här i Sverige.

Mvh

JWO
2007-06-24, 22:29
G tech finns att köpa på Dalhems tror jag,den kostar ca 2995 kr hade för mig.Racelogic måste man beställa ifrån utlandet hade för mig om dom inte har skaffat en Åf här i Sverige.

Mvh

Tack för infon!

Sänkningssatsen och fälgarna kommer på imorgon måndag, bilder kommer att läggas upp såfort det bara går!

Nattuggla
2007-06-25, 00:57
Hur krångligt att beställa från Tyskland? Och vad blir besparingen. Vill du inte skriva i kronor kan du väl skriva procent eller nått annat luddigt ;O

JWO
2007-06-25, 08:47
Hur krångligt att beställa från Tyskland? Och vad blir besparingen. Vill du inte skriva i kronor kan du väl skriva procent eller nått annat luddigt ;O

Hur krångligt det är?
-Inte alls krångligt det man behöver göra är att skicka pengar i förskott ner till firman, nu hade jag kontakter där nere som gjorde köpet säkrare plus att firman är stor.
Besparingen?
-Ja det beror helt på hur läget är i Tyskland, man får hålla utskick efter special drivar som de kör ibland då man kan fynda jämnfört med prisläget som är i Sverige på just dessa BBS fälgarna.

JWO
2007-06-26, 14:08
Fälgarna och sänkningssatsen kom på igår kväll och det blev riktigt j*vla bra måste jag säga....

Bilder kommer upp nu ikväll, norra hamnen nästa :)

Holmgren
2007-06-26, 14:12
Då får jag kolla in din tråd lite senare ikväll... =)

jonis
2007-06-26, 14:45
Ang avgassystem.

Jag vet att original avgasmottryck ligger på ca 2800,
Med simons 3 " hela vägen ink race kat ligger det på ca 200.

Kolla vad andra ligger på för värden, jag frågade ferrita tidigare men då visste de inte.

Ju lägre mottryck desto bättre.

Ang 201 meter.
Min bästa tid med en skoda 2.0 t fsi var 10.025 och 125 / slutfart.

Dock var det mer eller mindre omöjligt att få fäste,

Bästa och enda där jag fick fäste, och vann över en annan 2.0 t fsi steg 1 , funkade inte tidtagningen..

Så jag tycker du körde mycket bra!

JWO
2007-06-26, 14:57
Då får jag kolla in din tråd lite senare ikväll... =)

Det gör du rätt i =)

ThomasT
2007-06-26, 15:00
Ang avgassystem.

Kolla vad andra ligger på för värden, jag frågade ferrita tidigare men då visste de inte.

Ju lägre mottryck desto bättre.Rikigt så enkelt verkar det inte vara... Att många trim firmor har haft problem med mkV har berott på att de har varit svårt att få till rätt balans på mottrycket.



.

JWO
2007-06-26, 15:03
Ang avgassystem.

Jag vet att original avgasmottryck ligger på ca 2800,
Med simons 3 " hela vägen ink race kat ligger det på ca 200.

Kolla vad andra ligger på för värden, jag frågade ferrita tidigare men då visste de inte.

Ju lägre mottryck desto bättre.

Ang 201 meter.
Min bästa tid med en skoda 2.0 t fsi var 10.025 och 125 / slutfart.

Dock var det mer eller mindre omöjligt att få fäste,

Bästa och enda där jag fick fäste, och vann över en annan 2.0 t fsi steg 1 , funkade inte tidtagningen..

Så jag tycker du körde mycket bra!


Tack för infon, jag måste tyvärr vänta med Steg 3 pga. att programvaran är inte helt utvecklad än till min bil så jag väntar ett tag till då den är helt 100...
Men jag skulle få info såfort den skulle bli helt klar och redo utan problem!

Men jag ska ringa runt lite och kolla mottrycket för det verkar ju vara en bra grej och kolla.

onk
2007-06-26, 17:26
Hej !

En gti som vart testat med racelogic mätinstrument hade slutfart på 125 km/h på 201 m med 17 hjul.Racelogic används av en teknikensvärld med.

120 km/h i slutfart motsvarar ca 200-210 hkr i din motor med din vikt.

Ta lite tider med 3an 80-120 km/h 4an 100-150 med stoppur 100-200 km/h ,börja med rullande start 5-10 km/h innan.

Mvh


Hur pass väl stämmer dom där gkraftsmakapärerna då? En stripp är väl den bästa mätmetoden du kan hitta..
Tänker på 201m körningen då.

megasiken
2007-06-27, 00:41
Verkar gå dåligt med bilderna? :)

JWO
2007-06-27, 00:48
Verkar gå dåligt med bilderna? :)

Haha jo man fick ju en oplanerad date ikväll med en väldigt trevlig dam så får skjuta på bilderna :)

Holmgren
2007-06-27, 01:20
ååååååhh vi som hoppats på bilder.

Aero++
2007-06-27, 01:25
Hur pass väl stämmer dom där gkraftsmakapärerna då? En stripp är väl den bästa mätmetoden du kan hitta..
Tänker på 201m körningen då.

Hej !

201 körning säger inte hur stark bilen är,det är förraren och greppet som avgör en stor del på 201 meter.Tiderna 100- uppåt och andra intervaller säger mer,och då är G tech och racelogic riktigt säkra.Tillexempel så använder Teknikensvärld racelogic i dags läge.

Mvh

JWO
2007-06-27, 11:01
ååååååhh vi som hoppats på bilder.

Får ta mig lite tid ikväll istället helt enkelt!

Basti
2007-06-27, 12:37
Får ta mig lite tid ikväll istället helt enkelt!

Fota nu rätt objekt;)

Aero++
2007-06-27, 12:40
Fota nu rätt objekt;)

Vi får hoppas på det chefen ;)

Mvh

JWO
2007-06-27, 12:40
Fota nu rätt objekt;)

Haha ja ska försöka ;)

Det är inte lätt att hålla sig ifrån vackra damer... =)

JWO
2007-06-27, 21:54
Blir inga bilder ikväll heller, vädret ställde till det alltför mycket så imorgon åker jag till sthlm så nästa vecka kommer det feta bilder =)

Aero++
2007-06-27, 22:14
Blir inga bilder ikväll heller, vädret ställde till det alltför mycket så imorgon åker jag till sthlm så nästa vecka kommer det feta bilder =)

Imorgon åker jag utomlands via Helsingborg så ja kanske ser din bil då hehe.

Mvh

Holmgren
2007-06-27, 22:15
Suck........

JWO
2007-06-27, 22:39
Imorgon åker jag utomlands via Helsingborg så ja kanske ser din bil då hehe.

Mvh

Ja ser du nåt svart som susar förbi i stan där med stora fälgar så är det jag :)

JWO
2007-07-04, 23:29
Ja nu äntligen har jag tagit lite bilder på bilen efter den tunga helgen i sthlm med alldeles för mycket fest och damer :)

http://www.garaget.org/?car=51445

Är grymt nöjd med helheten, väghållningen blev riktigt bra!

Kommentera gärna!

Holmgren
2007-07-05, 01:49
Sitter ju som handen i handsken. MYCKET snyggt.

JWO
2007-07-05, 08:54
Sitter ju som handen i handsken. MYCKET snyggt.

Tackar! Såg ingen kommentar från Mr.Holmgren, men det kanske kommer?

JWO
2007-07-10, 15:13
Vad säger ni ska jag montera solfilm också? på alla rutor utom framrutan?

Bengan.U
2007-07-10, 16:54
Vad säger ni ska jag montera solfilm också? på alla rutor utom framrutan?

Hej.

Nej gör inte de......
Finns inget som ser så "fjorttis" ut som de...
Jooo,skulle väl vara neonrör då ;-)

MVH/Bengan.U

JWO
2007-07-10, 17:32
Hej.

Nej gör inte de......
Finns inget som ser så "fjorttis" ut som de...
Jooo,skulle väl vara neonrör då ;-)

MVH/Bengan.U

Har funderat länge på detta men är mycket tveksam, skulle isåfall bli en mycket ljus toning.

Vad det gäller neonrören är jag grymmt sugen på :) Ska man ha blått eller rött ljus som blinkar?

Basti
2007-07-10, 23:21
Har funderat länge på detta men är mycket tveksam, skulle isåfall bli en mycket ljus toning.

Vad det gäller neonrören är jag grymmt sugen på :) Ska man ha blått eller rött ljus som blinkar?

halloj chefen, så 80-tal med solfilm, den är ju klockren nu, låt den va som den e

Marcus
2007-07-10, 23:30
Vad säger ni ska jag montera solfilm också? på alla rutor utom framrutan?

Pinsamt....

Holmgren
2007-07-10, 23:38
Jag tycker det är riktigt snyggt med solfilm. Men då föredrar jag ljusaste filmen man kan ha på samtliga sidorrutor. Bakrutan ska vara ett snäpp mörkare eftersom man måste lura ögat. Det komemr se ut som att alla filmer är likadana om man gör på detta vis.
Men så kan man även lägga till att det är olagligt att ha film på förar- passagerar dörren. Så fråga är om det är värt att åka runt med en olaglig bil.

JWO
2007-07-11, 09:51
Jag tycker det är riktigt snyggt med solfilm. Men då föredrar jag ljusaste filmen man kan ha på samtliga sidorrutor. Bakrutan ska vara ett snäpp mörkare eftersom man måste lura ögat. Det komemr se ut som att alla filmer är likadana om man gör på detta vis.
Men så kan man även lägga till att det är olagligt att ha film på förar- passagerar dörren. Så fråga är om det är värt att åka runt med en olaglig bil.

Att det är olagligt att köra runt med sånt det vet jag, men har den ljusaste så märker de knappast av de. Man kan ju alltid säga att det är orginal.

Är riktigt sugen på att montera detta men orkar inte köra ner rutorna varje gång polisen är i närheten...får tänka över de helt enkelt!
Tycker att bilen hade blivit mer komplett om man monteras ljus solfilm på alla rutor!

Holmgren
2007-07-11, 11:08
Jag hade ljusaste på sidorna och ett snäpp mörkare på min Golf IV och min Audi A4. Med Golfen åkte jag fast av en polis som kom upp vid sidan av mig på E4:an. Även om man har ljusaste så syns det. Sedan ska man lägga till att när det vankas höst. Då ÄR det farligare att ha film på rutorna. Man ser inte alls lika bra. Även om det är snyggt så kommer jag inte lägga det på kommande familje bil.

JWO
2007-07-11, 11:27
Jag hade ljusaste på sidorna och ett snäpp mörkare på min Golf IV och min Audi A4. Med Golfen åkte jag fast av en polis som kom upp vid sidan av mig på E4:an. Även om man har ljusaste så syns det. Sedan ska man lägga till att när det vankas höst. Då ÄR det farligare att ha film på rutorna. Man ser inte alls lika bra. Även om det är snyggt så kommer jag inte lägga det på kommande familje bil.

Ja det har du rätt, man kanske skulle strunta i de helt och hållet, antingen så har man de på alla rutor eller så låter man det va. Jag har ju ljusblå toning från fabrik som är rätt fint och behagligt!
Tråkigt det där med polisen, sånt orkar man inte hålla på med för att det ska se snyggt ut!

Scootie
2007-07-13, 14:03
Holmgren, skälet till att dom plocka dig var nog mestadels för golfen var ju silver och det svarta bryter av så kraftigt så man såg ju på direkten att det var tonat, har du en mörk bil så märks det inte av lika påtagligt.

JWO, offtopic-fråga men hur har man som student råd med en GTi för 200 loppor?

JWO
2007-07-13, 14:41
JWO, offtopic-fråga men hur har man som student råd med en GTi för 200 loppor?

Ja det kan man fråga sig....vissa har det bra

Holmgren
2007-07-13, 15:28
Scootie: Så kan det ha varit. Blev ju inte stoppad med Audin och den var mörkare. Men skulle inte rekomendera att tona eftersom det faktiskt försämrar sikten höst vinter och vår. På sommaren är det en fördel. känns som det blir 3 mot 1 :) Marioteten vinner, för min del.

JWO: bra svar :)

JWO
2007-07-13, 17:24
Scootie: Så kan det ha varit. Blev ju inte stoppad med Audin och den var mörkare. Men skulle inte rekomendera att tona eftersom det faktiskt försämrar sikten höst vinter och vår. På sommaren är det en fördel. känns som det blir 3 mot 1 :) Marioteten vinner, för min del.

JWO: bra svar :)

Holmgren, marioteten vinner vad det gäller de för att sikten är ju ett plus i trafiken :) speciellt på vintern och hösten som du säger...

JWO
2007-08-09, 21:46
Bilen har nu uppdaterad programvara -07 och går ännu bättre än tidigare! :)

JWO
2007-08-22, 11:36
Vad tror ni om BBS RS-GT i 8.5x19 till nästa säsong på golfen?

http://www.oclbrorssons.se/6249_SE.65B8C393e81d1d318b680b7168fa2fa3c8ef7c30?w ebbid=5&webdid=125

Särkelä
2007-08-22, 11:44
Dom var snygga.. hade nog suttit klockrent på din bil..

Holmgren
2007-08-22, 16:07
Snygga men inte så snygga att dom är värda det priset..

JWO
2007-08-22, 18:33
Dom var snygga.. hade nog suttit klockrent på din bil..


Snygga men inte så snygga att dom är värda det priset..

Jag tror dom hade suttit klockrent på bilen faktiskt, gillar den polerade kanten samt BBS strukturen på fälgen, sen att den väger 9,8 kg/st gör ju inte saken sämre! Mina CK idag väger ca 12-13 kg så det är lite skillnad!

Holmgren: Bortse från priset nu... tror dessa sitter bättre än lemans eller vad säger du?

Holmgren
2007-08-22, 21:19
Svårt att gämföra Lemans och RS-GT. Det är en stilig fälg mot en mer racing liknande fälg. Helheten är viktig tycker jag. Vad vill du ha för utseende på bilen? Något annat som planeras för den som man kan väga in när man ska välja fälgar?

JWO
2007-08-22, 21:49
Svårt att gämföra Lemans och RS-GT. Det är en stilig fälg mot en mer racing liknande fälg. Helheten är viktig tycker jag. Vad vill du ha för utseende på bilen? Något annat som planeras för den som man kan väga in när man ska välja fälgar?

Det som ska göra som inte kommer göra sån skillnad utåt sett är ju solfilmen (ljus sådan) sen är det väl nerlackning (ej så prio på de). Annars ingenting faktiskt vad det gäller utseende mässigt...
Helheten ska ju vara clean/orginal, tror att RS-GT kommer passa bättre än lemans!

BluedogR
2007-08-22, 22:28
Ny fälgar på gång igen..tror själv att RS-GT kommer sitta klockrent såg bilden på R32an från länken va snyggt

JWO
2007-08-22, 23:00
Ny fälgar på gång igen..tror själv att RS-GT kommer sitta klockrent såg bilden på R32an från länken va snyggt

Ja har kollat lite på dessa och tror de kommer sitta riktigt bra med sänkningen också! Har alltid velat ha fälgar med polerad kant så det är inte omöjligt att det sitter såna på golfen nästa säsong!

Jag kollade VW loggan på dekaltrim.nu åt dig, det gick tyvärr inte fixa något bra där tyvärr... tydligen väldigt tufft när det gällde såna stora grejer!

Holmgren
2007-08-22, 23:20
Tror med att RS-GT passar bättre än Lemans.
Kommer bli riktigt snyggt, men då måste få bilen ordentligt låg. Däcket ska ligga strax under skärmkanten för att fälgarna ska se stora ut. Ögat lurar en lite annars när det finns en bred fälgbana. Kolla bara på den röda som fanns i länken. Personligen tycker jag att dom ser ut att vara lite små. Men skulle bilen sänkas så skulle det bli betydligt bättre. Ställbart och RS-GT, dom två ihop så är du i hamn..... =)

JWO
2007-08-23, 01:02
Tror med att RS-GT passar bättre än Lemans.
Kommer bli riktigt snyggt, men då måste få bilen ordentligt låg. Däcket ska ligga strax under skärmkanten för att fälgarna ska se stora ut. Ögat lurar en lite annars när det finns en bred fälgbana. Kolla bara på den röda som fanns i länken. Personligen tycker jag att dom ser ut att vara lite små. Men skulle bilen sänkas så skulle det bli betydligt bättre. Ställbart och RS-GT, dom två ihop så är du i hamn..... =)

Jag tycker sänkningen med mina 19" blev bra med CK fälgarna, det borde ju bli lika bra med RS-GT fälgarna...
För bilden där med R32 ser ju fälgarna på tok för små ut samt att den bilen är ju alldeles för hög!!
Blir det inte bra med min sänkningssats får man beställa ställbart med helt enkelt, inte mycket mer med de!

onk
2007-08-23, 01:08
Herregud va snygga LM är. Tycker RS-GT såg lite billiga ut, som dom där BBS kopiorna, ASA Pirate eller va dom heter.

JWO
2007-08-23, 01:13
Herregud va snygga LM är. Tycker RS-GT såg lite billiga ut, som dom där BBS kopiorna, ASA Pirate eller va dom heter.

Ja det är sant... that´s life!

Cullberg
2007-08-23, 17:47
Jag röstar på väldigt ljus toning runtom!! sen hag jag den glada nyheten att du inte behöver vänta med att köpa din fälgar :P
http://www.blocket.se/vi/13040844.htm?ca=15_s

bara att slå till =)

Holmgren
2007-08-23, 17:54
Jag såg dom på Blocket med. Men länkade inte för bakfälgen är så bred men det kanske fungerar. Vore riktigt fint med dom..

JWO
2007-08-23, 18:39
Jag röstar på väldigt ljus toning runtom!! sen hag jag den glada nyheten att du inte behöver vänta med att köpa din fälgar :P
http://www.blocket.se/vi/13040844.htm?ca=15_s

bara att slå till =)

vänta och vänta behöver man väl inte göra direkt det är inte så bråttom heller för det känns inte så lönt att byta nu när säsongen snart är över...
Sen är bakfälgen där lite för bred för golfen vad jag vet, hade ju sett grymmt ut men vill nog ändå ha samma bak som fram... passar mer bilens stil tycker jag!

Cullberg
2007-08-23, 18:53
det passar på mk IV vad jag vet då borde det väl passa på mkV är inte säker iofs! dom är snygga som attan iaf =)

JWO
2007-08-23, 21:24
det passar på mk IV vad jag vet då borde det väl passa på mkV är inte säker iofs! dom är snygga som attan iaf =)

På IV måste man väl rulla kanterna för att få plats med 9.5?
Har för mig de för jag snackade med WestsideVW om de för ett tag sen om just detta då när jag hade min IV....

Aero++
2007-08-25, 23:09
Har funderat länge på detta men är mycket tveksam, skulle isåfall bli en mycket ljus toning.

Vad det gäller neonrören är jag grymmt sugen på :) Ska man ha blått eller rött ljus som blinkar?

Tjena JWO

Det var ett tag sen.Bilen ser kanon,det enda som återstår kanske är sidokjolar,Rieger front och ljustuning runt om.Då skulle den likna min som jag hade.

Fälgarna gör sig med sänkning grymt bra tummen upp.

Mvh

JWO
2007-08-26, 15:10
Tjena JWO

Det var ett tag sen.Bilen ser kanon,det enda som återstår kanske är sidokjolar,Rieger front och ljustuning runt om.Då skulle den likna min som jag hade.

Fälgarna gör sig med sänkning grymt bra tummen upp.

Mvh

Det va ett tag sen ja! Jag är rätt nöjd med bilen men mycket vill ha mer heter det ju! Vad gäller styling på utsidan blir det som högst lackning runt om på de nedre delarna...inga sidokjolar m.m alltså! Fint är de men hade inte tänkt de på denna bilen.

Vad tror du om BBS RS-GT till våren?

Aero++
2007-08-26, 23:01
Vad tror du om BBS RS-GT till våren?

Jag tycker att du ska ha dom som du har nu.Dom kan inte bli bättre..Mvh

JWO
2007-08-26, 23:08
Jag tycker att du ska ha dom som du har nu.Dom kan inte bli bättre..Mvh

Ok ok! Vi se helt enkelt, alltid kul och byta men det är bra som det är nu med!

JWO
2007-08-29, 19:21
På lördag sätts toningen på bilen!!!
Bilder kommer att läggas upp så fort jag bara kan...

JWO
2007-09-01, 20:13
Solfimen är monterad, bilder finns på länken nedan!
Blev riktigt nöjd, kan starkt rekommendera Solfilms Center och Jörgen som utförde jobbet åt mig!

http://www.garaget.org/?car=51445

Holmgren
2007-09-02, 14:36
Ta en bild från sidan på bilen. Väldigt svårt att säga något om dom bilderna..

JWO
2007-09-02, 21:52
Ta en bild från sidan på bilen. Väldigt svårt att säga något om dom bilderna..

Jag får ta och lägga upp det så fort jag kan!

JWO
2007-09-04, 17:16
Tråkiga nyheter!

När jag kom ut till bilen idag så stod bilen uppställd på en domkraft och en plåtfälg på andra sidan, hela bilen stod och lutade på framskivorna... domkraften hade de kört igenom hela sidokjolen m.m så det är en del som måste bytas!

Håller nu på att kolla nya fälgar (igen), har ni några tips?

Ska man köra på BBS CK igen för de passade ju väldigt bra fast denna gången i 20" kanske?

Marcus
2007-09-04, 18:30
Trist! Jävla as alltså. Hur många hjullås hade du?

Holmgren
2007-09-04, 18:41
Varkligen tråkigt. Lider med dig.
Hoppas det inte blir några problem med försäkringsbolaget nu.
20" tycker jag blir för mycket... 19" passar bättre.
BBS CK var riktigt snyggt på men jag hade passat på att byta till något annat.
Kanske är meningen att du ska ha RS-GT ändå... =)
Dotz har en riltigt snygg fälg. Kommer inte ihåg vad dom heter bara. OZ har många fina med..

JWO
2007-09-04, 19:15
Trist! Jävla as alltså. Hur många hjullås hade du?

Hade en låsbult på varje hjul.. spelar ju ingen roll om jag haft 5 olika för de hade klämt dom ändå!


Varkligen tråkigt. Lider med dig.
Hoppas det inte blir några problem med försäkringsbolaget nu.
20" tycker jag blir för mycket... 19" passar bättre.
BBS CK var riktigt snyggt på men jag hade passat på att byta till något annat.
Kanske är meningen att du ska ha RS-GT ändå... =)
Dotz har en riltigt snygg fälg. Kommer inte ihåg vad dom heter bara. OZ har många fina med..

Bolaget blir det nog inga problem med ska nog passa på att byta till ett par andra när man ändå är i farten. Tråkigt att köpa samma! Köper man en fälg med runt 50 i ET och polerad bana så det nog se rätt fint ut i 20" iomed den polerade kanten ser fälgen mindre ut..

Har kollat lite på dessa i 20" de har 50 i ET så det kommer nog passa som handsken! Ett förslag iallafall!
http://www.oxigin.se/media/708fe111-20b2-49c0-8a6b-d0af1fa23133-8frontstor.jpg

Holmgren
2007-09-04, 19:19
Dom var lite lika mina Gallardo fälgar jag hade på min Audi.
Tror dom fälgarna kommer se väldigt stora ut i 20". Djup fälgbana som LeMans eller RS-GT och 20" skulle vara fint.
Men det är ju du som ska ha dom. Jag säger bara vad jag tycker... =)

Denna var det jag menade innan:
http://www.oclbrorssons.se/6249_SE.66636EF15417980a4fc4bad1c90e9837cbb4b360?w ebbid=3&webdid=284

Basti
2007-09-04, 19:47
Tråkiga nyheter!

När jag kom ut till bilen idag så stod bilen uppställd på en domkraft och en plåtfälg på andra sidan, hela bilen stod och lutade på framskivorna... domkraften hade de kört igenom hela sidokjolen m.m så det är en del som måste bytas!





Fy-an så brunt, att folk inte kan skaffa egna grejor, då blev det bärgning o allt eller? Har du hyrbil nu?

JWO
2007-09-04, 20:55
Fy-an så brunt, att folk inte kan skaffa egna grejor, då blev det bärgning o allt eller? Har du hyrbil nu?

Bilen är bärgad till Din Bil här i Göteborg nu, klarar mig utan bil så det är ingen fara, har backup om det skulle behövas! Riktigt trisst att hålla på med sånt här, får aldrig ha något i fred!!

Cullberg
2007-09-04, 21:00
Tråkigt som fan det där med fälgarna och det... aldrig kan man få ha ngt fint i fred... jag skulle ju ha hämtat en röd golf i helsingborg men så blev ju navi o rubbet stulet häromdan så det får vänta! kanske var samma muppar som gjorde det! dom från ocl röstar jag nog på mer än dom andra iaf!

JWO
2007-09-04, 21:02
Dom var lite lika mina Gallardo fälgar jag hade på min Audi.
Tror dom fälgarna kommer se väldigt stora ut i 20". Djup fälgbana som LeMans eller RS-GT och 20" skulle vara fint.
Men det är ju du som ska ha dom. Jag säger bara vad jag tycker... =)

Denna var det jag menade innan:
http://www.oclbrorssons.se/6249_SE.66636EF15417980a4fc4bad1c90e9837cbb4b360?w ebbid=3&webdid=284

Ja dom kommer nog se enorma ut, men dom du visade där Mugello = riktigt fina, tittade faktiskt på dessa till min Golf IV tidigare men det blev inget av dom.. det blev att jag sålde bilen istället :) Det som är synd med Mugello är att dom inte finns i 20", de finns bara i 8.5x19...dessutom har de ET35 kan bli tufft! måste ju vara 20" om det ska vara polerad bana tycker jag! Lemans är uteslutet iomed att de fälgarna har inte tillräckligt med ET för att passa vad jag hört med sänkning! Så det då återstår det ju RS-GT fälgarna och de i 20" hade ju varit klockrent!

Behöver ju inte hasta mig heller att köpa några för säsongen är ju snart slut och snart skulle man ändå ta av dom och lägga på vinden! Vi får se vad som händer, finns mycket man kan klämma på!
Ska kolla upp imorgon vad RS-GT har för ET i 20", stämmer de bra så är det ett het alternativ helt klart!

JWO
2007-09-04, 21:04
Tråkigt som fan det där med fälgarna och det... aldrig kan man få ha ngt fint i fred... jag skulle ju ha hämtat en röd golf i helsingborg men så blev ju navi o rubbet stulet häromdan så det får vänta! kanske var samma muppar som gjorde det! dom från ocl röstar jag nog på mer än dom andra iaf!

Finns mycket fint på OCL, rena rama julafton att shoppa där :)

JWO
2007-09-05, 17:11
Har gjort en check idag och BBS CK 8.5x20 ET38 kan bli tufft på golfen att få plats speciellt i baktill...ska provmontera lite olika till helgen så blir det lättare att bestämma sig efter de!
Det fanns faktiskt inte så mycket annat att välja när det väl kom till kritan eftersom man begränsar sig endast till 19" och 20" med högt ET, ska ändå testa till helgen med en 20" som är ET38 ska bli spännande, får valsa kanterna i värsta fall... Jag ska lägga upp både bilder och fakta efter jag gjort provmonteringen!

Holmgren
2007-09-05, 17:43
Detta låter spännande. Ser jag fram emot. Du kan ju alltid lägga spacers om dom kommer för långt in.... =)

JWO
2007-09-07, 12:08
Detta låter spännande. Ser jag fram emot. Du kan ju alltid lägga spacers om dom kommer för långt in.... =)

Här kommer resultatet av montering, gick väl inte så bra men nu va det testat iallafall!

http://www.garaget.org/mypage/gallery.php?user=JWO&cat=25943

Fick däremot syn på ett par andra fälgar som jag nu beställt, lägger inte upp något så blir det en överaskning sen! :)
Kan säga så mycket som att fälgen är 8x20 ET45 och väger 9 kg!

wolfbane1967
2007-09-07, 12:15
Lycka till med dom nya fälgarna,och se till att ha den inlåst!

JWO
2007-09-07, 12:18
Lycka till med dom nya fälgarna,och se till att ha den inlåst!

Tack, det ska jag verkligen göra!

wolfbane1967
2007-09-07, 12:25
Ultraleggera.....

Holmgren
2007-09-07, 15:49
Ja det bör vara en OZ fälg men kan finnas andra lätta med.
Ska bli spännande att se.

JWO
2007-09-07, 17:07
Ja det bör vara en OZ fälg men kan finnas andra lätta med.
Ska bli spännande att se.

Vill inte göra er besvikna men det är inte OZ för vad jag vet så görs de inte i 8x20... hur som helst så är det inte OZ! :)

J.L
2007-09-07, 17:14
Vill inte göra er besvikna men det är inte OZ för vad jag vet så görs de inte i 8x20... hur som helst så är det inte OZ! :)

guldlackade plåtfälgar med rosa elefanter som motivlack? :D

Holmgren
2007-09-07, 18:06
Kom på att det inte kunde vara det sen. Ocl har väl inte OZ. Och det var ju där du kollade på fälgar sa du.
Är det någon fälgbana på dom? Lite info kan du väl ge... =)

Basti
2007-09-07, 20:20
Fick däremot syn på ett par andra fälgar som jag nu beställt, lägger inte upp något så blir det en överaskning sen! :)
Kan säga så mycket som att fälgen är 8x20 ET45 och väger 9 kg!

Kom an, berätta nu:)

wolfbane1967
2007-09-07, 20:32
OZ Ultraleggera finns i 8x20 et 45 och ligger på 6495:-/st bult 5/112 audi,vw

JWO
2007-09-07, 20:36
guldlackade plåtfälgar med rosa elefanter som motivlack? :D

Du måste vara tankeläsare!


Kom på att det inte kunde vara det sen. Ocl har väl inte OZ. Och det var ju där du kollade på fälgar sa du.
Är det någon fälgbana på dom? Lite info kan du väl ge... =)

Det blev faktiskt inte från OCL:s sortiment heller, det blev faktiskt ett par som heter Tettsut av märket Eta Beta, ett italensk exlusivt märkte. Fälgen är smidd och förstärkt och väger väldigt lite som jag sa tidigare (9 kg/st). De cromade kan verka plastigt på bilden men i verkligheten är de väldigt gedigna om man nu kan säga så, resten är matt svart... Däcken som ska på är Pirelli Zero Nero 225/30-20

På bilen:
http://www.concept1.ca/PHOTO%20GAL%20FOLDER/c-1%20mk5gti%20etabeta%203.jpg

Vad säger ni om dessa?

För att "möta" upp det cromade i fälgarna har jag beställt cromade kåpor till speglarna och mörktonat blinkersglas!

wolfbane1967
2007-09-07, 20:48
Tog du dom i helcrome eller svart/crome?


Jag hade dom i silver på min S3a

wolfbane1967
2007-09-07, 21:00
Sen behöver du bara lacka bilen vit åxå..he he

http://www.sport-wheels.de/html/pic_anzeigen.php?bildname=dsc01016_1140016293.jpg

Klicka på bilderna för förstoring bara

MVH

JWO
2007-09-07, 21:02
Tog du dom i helcrome eller svart/crome?


Jag hade dom i silver på min S3a

Jag tog de som va på bilden, alltså svart/crome

JWO
2007-09-07, 21:05
Sen behöver du bara lacka bilen vit åxå..he he

http://www.sport-wheels.de/html/pic_anzeigen.php?bildname=dsc01016_1140016293.jpg

Klicka på bilderna för förstoring bara

MVH

Ja vitt hade varit nåt men denna bilen får förbli svart! :)

Riktigt snygga bilder!

wolfbane1967
2007-09-07, 21:13
Det kommer bli kanon på din svarta =)



Ja den hemsidan är snyggt gjord.Klass på det hela

JWO
2007-09-07, 21:29
Det kommer bli kanon på din svarta =)

Ja den hemsidan är snyggt gjord.Klass på det hela

Vi håller ju oss bara till grejer med klass eller hur Jerker?;)

wolfbane1967
2007-09-07, 21:40
Only class will do!

JWO
2007-09-10, 19:12
Då va det dax för en uppdatering samt en sammanställning av vad som ska hända inom den närmsta tiden!

- Edition 30 frontläpp från VAG
- Edition 30 sidokjolar från VAG
- Edition 30 bakdel från VAG
- Lackering av samtliga delar i magic black
- Nya bromsköldar
- Oken ska slipas helt släta och lackas om i "porsche" rött
- Mörktonade (svarta) blinkers på sidospeglarna från in.pro.
- Eta Beta-Tettsut 8x20
- Pirelli Zero Nero däck 225/30-20

Holmgren
2007-09-10, 20:39
Var det inte du som inte skulle göra något med det yttre???
Men Edition 30 delarna tycker jag är ett MYCKET bra val.
Kommer synas att något är gjort med bilen men man kan inte säga exakt vad. det är sådan styling jag gillar..

BluedogR
2007-09-10, 21:36
Kommer bli ruskigt snyggt,Edition 30 fick en att få sug på en Golf Va,så din bil lär bli klockren då det är på.
Ska bli kul att få se den då den e klar

Cullberg
2007-09-10, 21:58
Det kommer bli skit bra med ed30 prylarna! Har du kollat vad det kommer kosta eller? Har du länk till fälgarna föresten?

JWO
2007-09-10, 21:58
Var det inte du som inte skulle göra något med det yttre???
Men Edition 30 delarna tycker jag är ett MYCKET bra val.
Kommer synas att något är gjort med bilen men man kan inte säga exakt vad. det är sådan styling jag gillar..

Hehe yea that´s me who said that :) Ibland / oftast blir det aldrig som man tänkt sig..
Det kommer nog bli riktigt bra, golf femmorna ska vara nerlackade blir speciellt bra med Edition 30 delarna eftersom de är grundande från fabrik så det blir en fin finnish när lacken kommer på!

Efter detta ingrepp kan jag lova att det inte blir mer på utsidan, lägger mer kraft på att kolla ut lite grejer till motorummet sen!

JWO
2007-09-10, 22:02
Det kommer bli skit bra med ed30 prylarna! Har du kollat vad det kommer kosta eller? Har du länk till fälgarna föresten?

Vad det kostar vet jag inte riktigt än men det får jag nog reda på så småningom, lägger upp siffrorna här då när jag får dom!

Här har du en länk till fälgarna:
http://www.sport-wheels.de/html/pic_anzeigen.php?bildname=dsc01016_1140016293.jpg

(det är just de måtten på bilderna som jag ska ha)

wolfbane1967
2007-09-10, 22:11
Ja en edition 30 vill alla ha. he he...



Det blir snyggt paket på din svarta

JWO
2007-09-10, 22:49
Ja en edition 30 vill alla ha. he he...



Det blir snyggt paket på din svarta

Ja vem vill inte va som dig jerker :)

JWO
2007-09-20, 22:42
Nu börjar det ta lite fart med alla grejer, allt är inlämnat till lack så de ska hämtas på måndag, däcken kom i tisdags och även fälgarna är hemma....

Återkommer med nyare info senare!

Cullberg
2007-09-20, 23:10
Väntar med spänning på resultatet,, ta gärna lite bilder under tiden också =)

JWO
2007-09-21, 21:23
Väntar med spänning på resultatet,, ta gärna lite bilder under tiden också =)

Ska försöka ta så mycket man kan, fick dock inte tid förrän om 2 veckor inne hos VAG ändå så känner man killarna annars hade man fått vänta i 1 månad :( Det är bara vänta och se glad ut!

JWO
2007-09-24, 23:23
Nu har det gått lite snabbare framåt...fick tid att lämna in bilen idag faktiskt så kunde jag hämta den på onsdag, då ska även de nya fälgarna på! Hämtade även alla delar från lack idag med och lämnade på VAG för montering. Är riktigt nöjd med resultatet från lacken! Kommer upp bilder inom kort på allt!
Lämnade även mina nya blinkers för montering samtidigt som allt de andra!

jtds
2007-09-26, 18:16
Det e onsdag nu jag vill se bilder hehe

JWO
2007-09-26, 18:22
Det e onsdag nu jag vill se bilder hehe

Tyvärr så släppte inte Din Bil (VAG) min bil idag... Jag lämnade ju in bilen så de kunde ta den när det kom en lucka någonstans dessa två dagarna så slapp jag vänta i 1 månad på en verkstadstid. Så antaligen får jag den imorgon om jag har lite flyt!
Däcken och fälgarna är iallafall startklara på firman så det är bara att montera!

Jag återkommer imorgon!

Fillllle
2007-09-27, 20:39
nu är fälgarna på gubbar! jag har sett ;)

JWO
2007-09-28, 18:04
nu är fälgarna på gubbar! jag har sett ;)

Jajamen, nu är grejerna på äntligen!
Jag har tagit lite bilder med kameran innan jag stack till sthlm över helgen, kommer att lägga upp dessa början på nästa vecka på garaget.org sidan!

Nu är bilen rätt fulländad på utsidan rent utseende mässigt iallfall. Denna gången åkte det på bättre låsbultar med (om det nu hjälper..)

vässmar
2007-09-29, 00:05
Väntar med spänning på bilderna nu! Kommer nog se riktigt fränt ut :D

Zynodisk
2007-09-29, 19:03
Jag fick en snygg "preview" av Johan på mms, de ser riktigt stort ut..Huua ;-)

JWO
2007-10-01, 19:23
Jag fick en snygg "preview" av Johan på mms, de ser riktigt stort ut..Huua ;-)

Här kommer premiär bilderna =)

http://www.garaget.org/?car=51445

Daniel.E
2007-10-01, 19:40
Oj duktigt stora var de såg redigt fint ut du har en fin bil
/Daniel

Basti
2007-10-01, 21:09
hehe, satan va stort det blev, hoppas du får behålla dessa nu då!!!

Cullberg
2007-10-01, 21:25
Det blev nice =) inte mycket däck att slita på :P

JWO
2007-10-01, 22:05
Det blev nice =) inte mycket däck att slita på :P

hehe nä inte direkt :)

JWO
2007-10-03, 09:31
Nu är bakrutans solfilm bytt pga. 2 bubblor som inte ville gå bort!

Så nu blev det kanon, har ioförsig inte torkat helt men det ser bra ut nu!

JWO
2007-10-06, 21:41
Idag blev golfen lackskyddad med alla nya grejer på, sen blev det fotografering med en duktig fotograf vid namn Martin. P, väldigt duktig kille, ska bli spännande att se resultatet.
Ställena vi tog foton på blev i norra hamnen i Helsingborg, I ett parkeringshus vid sjukhuset ,nere vid hamnen vid vattnet samt lite fartbilder i ett industriområde på Råå.

Fotografens hemsida: http://www.bilbilder.se/

Väntar med spänning på resultatet!

JWO
2007-10-12, 13:16
Första rundan med bilder klara!

Gå in och betygsätt samt lägg gärna en kommentar

http://www.garaget.org/?car=51445

Kommer att komma upp fler inom kort..

JWO
2007-11-22, 16:45
Blev ingen mer runda med kort med sommar puckarna, det får bli till våren! Nu sitter det 17" Vinterdäck på Ace Dino fälg, ser helt ok ut dom också men ser väldigt små ut!

JWO
2007-12-01, 23:24
Det är ju avgas byte till våren på listan, vad tror ni det hade blivit med 4 utblås? alltså 3"x4

Fredrix
2007-12-02, 07:01
Jag har 4 utblas ( 2x2 ), kan maila nagra bilder nar jag kommer hem...
Men, nu har du ju redan lackat din bakdel, koper du ett sant system sa far du modifiera din bak om de ska passa, om du inte byter den ocksa ?

Vad har du kollat pa for system ? ABT och Supersprint har 2x2 i sorimentet..

Ola
2007-12-02, 10:13
Den har blivit riktigt fin nu Johan. Fina bilder också :)

JWO
2007-12-03, 10:34
Jag har 4 utblas ( 2x2 ), kan maila nagra bilder nar jag kommer hem...
Men, nu har du ju redan lackat din bakdel, koper du ett sant system sa far du modifiera din bak om de ska passa, om du inte byter den ocksa ?

Vad har du kollat pa for system ? ABT och Supersprint har 2x2 i sorimentet..

Det är Milltek system jag kollat på men blev avråd den pga. den har ingen mellandämpare = mycket brum brum kupén... Så jag håller mig nog till 3"x2

Fredrix
2007-12-03, 11:11
Jaha, ja då slipper du ju göra om din bakdel.
Nä, utan mellandämpare går inte att åka, blir inte bra alls....

JWO
2007-12-03, 21:01
Den har blivit riktigt fin nu Johan. Fina bilder också :)

Tack! :) Ja den blev väldigt lyckad!

JWO
2008-01-03, 13:38
Nu inför våren kanske det bli en omstukning av golfen, en liten tanke var att byta fälgar till OZ Ultraleggera 19" och då också byta till ställbart chassi samt att byta avgas..

Vad tror ni om detta? Man får ett lite mer "race" stuk på helheten men som bilen är i nu läget är den bekväm att köra fast den har 20" så det är svårt, eta beta fälgarna sitter ju riktigt bra!

Kom med förslag och ideér!

silversurfaren
2008-01-03, 18:39
Hmm, byta till coils är ett måste.
Skifta till 19" för att kunna sänka mer är helt ok.
Dock inte till OZ, börjar bli vanligt. En omgång grymt snygga MAM eller Carline CM6fälgar kanske!?!
Finns även Lambo Gallardo kopior till salu...mums!

Kostar skjortan men hade suttit som en smäck! ;)

Varför har man inte nån miljon över eller vinner lite!?!
Man hittar alltid användning för det... ;)

Hur som helst så är din 5:a urläcker, konstigt jag inte sett den i stan.
Must be blind!!!

Zynodisk
2008-01-03, 19:50
OZ Ultraleggera i 19" kommer sitter perfekt! De är ju riktigt lätta också!

JWO
2008-01-03, 23:24
Hmm, byta till coils är ett måste.
Skifta till 19" för att kunna sänka mer är helt ok.
Dock inte till OZ, börjar bli vanligt. En omgång grymt snygga MAM eller Carline CM6fälgar kanske!?!
Finns även Lambo Gallardo kopior till salu...mums!

Kostar skjortan men hade suttit som en smäck! ;)

Varför har man inte nån miljon över eller vinner lite!?!
Man hittar alltid användning för det... ;)

Hur som helst så är din 5:a urläcker, konstigt jag inte sett den i stan.
Must be blind!!!


Hehe ja att du inte sett den är konstigt, numera kör jag nere i Malmö (jobbar där nere).
Coilovers får man ta sig en funderare på helt enkelt, då hade bilen fått sig ett lyft vad det gäller väghållningen...
Har kollat på gallardo fälgar som Holmgren hade på sin A4:a, det får bli äkta isåfall för kopior väger ju flera ton!
Har sett lite olika varianter på just lambo fälgarna, Oxygen hade någon, vilken tänkte du på?

Holmgren
2008-01-03, 23:39
Lambo lambo lambo...... Skulle sitta som en smäck på din bil.
Dom jag hade var lite diskreta men ändå råa. Kolla in dom nya, dom är bara för snygga. Hoppas du hittar ett par sådana.. Då kommer jag nog åka dom 30milen jag har till Malmö för att bara titta på din bil och sedan hem igen.. =)

Min förra Audi:
http://www.garaget.org/gallery/archive/546/large/148692_w8w21e.jpg

Dessa hoppas jag du skaffar, svarta eller silver. Blir FETT vilket som:

http://www.guzelresimler.net/data/media/2/2007_Lamborghini_Gallardo.jpg

JWO
2008-01-04, 09:02
Lambo lambo lambo...... Skulle sitta som en smäck på din bil.
Dom jag hade var lite diskreta men ändå råa. Kolla in dom nya, dom är bara för snygga. Hoppas du hittar ett par sådana.. Då kommer jag nog åka dom 30milen jag har till Malmö för att bara titta på din bil och sedan hem igen.. =)


Riktigt snygga båda fälgarna, grymmare får man nog leta efter samt att det är riktigt ovanliga..Dom satt som handsken på A4:an men de nya hade kanske passat bra på min med!
Får väl se till att skaffa sådana så du kommer ner och kollar på dom! :)

Tack för tipset så länge!

Barbapappa
2008-01-04, 17:52
Den äldre av Gallardo fälgarna som Holmgren hade är ju riktigt läcker, sådana hoppas man ju på, den nya känns för plottriga och lite 'för mycket'. ;-)

Men först riktiga stötdämpare tycker jag. Finns det inga asbreda 17-18" 9-11" hjul som hade passat då, tycker aldrig man ser mk5 med breda hjul och riktig sänkning...

wolfbane1967
2008-01-04, 19:33
Tycker du ska behålla dina eta fälgar Johan.
Lambo fälgen gör sig inte lika bra på Golfen som på holmgrens Audi,min personliga uppfattning bara =)

Klicka på bilden

http://www.geting.se/image.php/78215-CIMG0377.jpg (http://www.geting.se/viewimage.php?image=78215-CIMG0377.jpg)

wolfbane1967
2008-01-04, 19:56
Kanske AMG 20 tums med 8 kolvs bromsar i 380mm.Så fyller det ut lite

Cool =)




Klicka
http://www.geting.se/image.php/78222-P1,1.jpg (http://www.geting.se/viewimage.php?image=78222-P1,1.jpg)


Nä,behåll dina ETA,du har ju knappt kört in dom =)

JWO
2008-01-06, 01:10
Kanske AMG 20 tums med 8 kolvs bromsar i 380mm.Så fyller det ut lite

Cool =)




Klicka
http://www.geting.se/image.php/78222-P1,1.jpg (http://www.geting.se/viewimage.php?image=78222-P1,1.jpg)


Nä,behåll dina ETA,du har ju knappt kört in dom =)

Det vore ju syn att säga att jag kört in dom:) Så en sommar får dom gå till, man bli ju ivrig på nya grejer hela tiden!
Såg bilen på lambo fälgarna, blev lite besviken, satt 10 ggr bättre på Holmgrens A4:a, AMG fälgarna va rätt coola på sen bromsarna är ju helt sjukt fina.. det kan man inte sticka under stolen!

JWO
2008-01-15, 23:35
Fick ett erbjudande av företaget stytun.se

Inter Alloy coilover kit
30-70 mm sänkning fram och 30-75 mm bak

Pris: 4490 kr

Någon hört något om dessa Coiloversen? för priset är ju helrätt, det är ju alltid så att man får vad man betalar för men ibland kan det visa sig bara ok grejer ändå!


http://www.stytun.se/images/uploads/gtcuplinetuv.jpg

Henrik.M
2008-01-16, 00:03
Oftas får man ju vad man betalar för det stämmer , men sen ska man ha med i uträkningen vad använder man bilen till??

Billiga väghållningssatser till att åka gata och svänga runt någon rondell = Funkar helt ok.

Samma väghållningssats om du ska ut och ratsa mycket på banan = Bara att kasta i soporna.

Så det där med att "man får vad man betalar för" är ibland sanning med modifikation.
Gäller att ta med i kalkylen till vad man använder bilen.

Bana eller gata? alt Lite av båda delarna?

Jag menar finns folk som köper ÖHLINARE & hänger på bilen för att 98% av tiden glida med bilen i stan och flascha med ett par rejält snordyra fjäderben.
Anser jag personligen vara bortkastade pengar.

JWO
2008-01-16, 08:58
Oftas får man ju vad man betalar för det stämmer , men sen ska man ha med i uträkningen vad använder man bilen till??

Billiga väghållningssatser till att åka gata och svänga runt någon rondell = Funkar helt ok.

Samma väghållningssats om du ska ut och ratsa mycket på banan = Bara att kasta i soporna.

Så det där med att "man får vad man betalar för" är ibland sanning med modifikation.
Gäller att ta med i kalkylen till vad man använder bilen.

Bana eller gata? alt Lite av båda delarna?

Jag menar finns folk som köper ÖHLINARE & hänger på bilen för att 98% av tiden glida med bilen i stan och flascha med ett par rejält snordyra fjäderben.
Anser jag personligen vara bortkastade pengar.

Ja det är sant som du säger, i mitt fall är det ju 95% gata och kanske 5% bana, hade ju tänkt att premiär köra i sommar med golfen på någon av våra träffar.
Så vad tror du, ska jag sälja mina H&R fjädrar och köpa detta kitet istället? Eller kanske köpa mig ett par nya dämpare istället?

Hade ju varit riktigt skoj att kunna ställa om bilen inför vinter och sommarkörning! Sänka den precis som man vill, helt underbart! Alla märken har ju olika hur man ställer höjden osv. ska fråga dem hur man gör på dessa!

JWO
2008-01-16, 11:54
Mailade och fråga stytun.se angående justeringen av fjäderbenen, fick till svar:

Du justerar med medföljande verktyg. Alltså du har två stycken gängade aluminiumringar som sitter på fjäderbentet som du justerar upp och ner.

Genuine
2008-01-17, 08:48
Fick ett erbjudande av företaget stytun.se

Inter Alloy coilover kit
30-70 mm sänkning fram och 30-75 mm bak

Pris: 4490 kr
"Vi" gjorde nyss ett stort gruppköp på just dessa coilisarna från tyskland på forumet vwgolf.se. 2700:- p. kit ink. frakt. De första dämparna har börjat landa hemma hos folk nu, och snart är det dag för ett nytt gruppköp. då ska jag med ha ett set!

5an än inte uppskriven i listan, men ett pm eller inlägg fixar biffen. Möjligt att de är lite dyrare..?

Hoppas det är ok att länka till andra forum. =)
http://www.vwgolf.se/viewtopic.php?t=4703

Och btw! AMG fälgarna var KICKASS!

JWO
2008-01-17, 09:06
"Vi" gjorde nyss ett stort gruppköp på just dessa coilisarna från tyskland på forumet vwgolf.se. 2700:- p. kit ink. frakt. De första dämparna har börjat landa hemma hos folk nu, och snart är det dag för ett nytt gruppköp. då ska jag med ha ett set!

5an än inte uppskriven i listan, men ett pm eller inlägg fixar biffen. Möjligt att de är lite dyrare..?

Hoppas det är ok att länka till andra forum. =)
http://www.vwgolf.se/viewtopic.php?t=4703

Och btw! AMG fälgarna var KICKASS!

Det är kanon, då får man ju verkligen veta om dessa är bra eller inte sen kan man beställa sig ett par själv för priset var ju nästan gratis!

Säg gärna till vid nästa beställning!

JWO
2008-01-19, 23:15
I år är det tänkt att göras lite ändringar om man hinner med allt!

De planerade inköpen är följande:

- Avgassystem hela vägen från turbon och bakåt 3". 100 cells racekat och
3" downpipe. Antaligen köper jag detta från Simons.

- I samband med avgasbytet så byter jag även programvaran inne hos
V-tech i Malmö.

- Ställbart chassi / Hartmann Sport Suspension

- Forge Quickshift, detta ifrån Nordicxenon.se

- R32 baklampor

Vilken som sätts prio vet jag inte än eftersom man ska ju hinna med också!

Forge Quickshift
http://www.nordicxenon.se/Shop/Image/Article/FMVWQS.jpg

Simons sportavgas
http://www.simons.se/Katalog/VW/040-H5DR_Avgassystem_Simons_Exhaust_VW_Golf_5_2.0_TFSi _rostfritt_stainless_dubbla_double.jpg

Ställbart Chassi - Hartmann Sport Suspension
http://www.mb-tuning-team.de/bilder/ebaybilder/hamxs606.jpg

R32 Baklampor
http://lbrtuning.com/images/Golf%205%20R32%20Tail%20Lights.jpg

JWO
2008-01-20, 00:39
Har nu även en projektråd på gatbilar.se

Gatbilar.se (http://www.gatbilar.se/forum/viewtopic.php?id=6017)

vwgolf.se (http://www.vwgolf.se/viewtopic.php?t=5121)

Den är lite mer genomgående och säger kanske lite mer än denna gör!

JWO
2008-01-20, 00:58
En lite rolig grej var att jag kom med i publiceringen av tidningen Gatbilar.se på sidan 44. Det är lite felskrivet pga. dålig info men men...

http://www.fabas.se/img/ettor/477c9d2b01e1b.jpg


Jag kommer dessutom vara med i "rampljuset" (gatbilar.se) under en vecka någongång framöver med en intervju och bilder.

JWO
2008-01-22, 19:01
Text tagen ifrån Gatbilar.se "I rampljuset"

Städad och svart – Johans fräcka GTI

Johan Weiler Olofsson från Helsingborg är insnöad på Golf. I
synnerhet sådana med mycket pulver. Vad är då mer passande än en
effektstinn GTI Mark 5?

AV: FREDRIK BJÖRKENWALL (TEXT)

Många gånger har det skrivits om potentialen för senaste VW Golf GTI. Det är inte utan anledning. I november 2003 startade försäljningen i Europa och recensionerna var goda. En pigg och rolig småbil där eftermarknadens tillbehörsskara växer så det knakar idag. Den femte generationens GTI modell berikades med betydligt bättre aerodynamik på fansens begära, även chassit fick sig en rad operationer tillsammans med stötdämpare vilket gjorde att femte generationens Golf har märkbart bättre vägegenskaper än föregående.

Överraskning
Johan Weiler Olofsson i Helsingborg fick av familjen en Golf Mark 4 till studenten 2003. Men innan den verkliga presenten dök upp på garageuppfarten fick Johan en liten modellbil föreställande en likadan. I det läget hade han ingen aning om att han skulle köra Golf till sommaren.
– Det kom som en total överraskning! Jag blev lika glad som chockad.
Bilen körde han med i cirka tre år innan bytet till den nuvarande, VW Golf GTI -06.
– Jag har alltid gillat Golf, förklarar Johan. Mycket tack vare mamma som är minst lika insnöad som jag. Det är något visst med dem, de känns som bra och solida. GTI-modellerna är ju dessutom snabba maskiner!

Stöldbegärligt
Johan tycker, i likhet med både familj och vänner, att de tyska bilarna är allra bäst. Golf GTI var med andra ord högt skattad redan i originalutförandet. Men en portion modifieringar skadar ju aldrig, tvärtom. Nästan direkt efter bilen landat slängde han på nya 19-tummare från BBS. Dessvärre var det någon som tyckte fälgarna var alltför snygga och snodde dem under ett besök i Göteborg. Naturligtvis en besvikelse, men då passades det bara på att köpa ännu större.
I dagsläget ligger det 20-tums lättviktsfälgar från ETA BETA på garagegolvet och väntar på montering. Svartlackerade sidokjolarna plussades till receptet och solfilm lades på. För att matcha hela paketet riktigt väl tonade Johan också blinkersglasen.

Sjyst programvara
En bil som ser riktigt vass ut kan av många bli en besvikelse om det inte återfinns något motorsnacks. Förvisso är GTI med sina 200 friska hästkrafter hyggligt snabb, men ibland vill man ha något mer.
– En sjyst programvara är steg 1 från VTEC som ökar effekten en hel del. Tillsammans med den och Forge dumventil har jag fått upp effekten till runt 245 hk och 380 Nm.
Framtidsplanerna med Johans Golf är aptitretande. Ett tre-tums avgassystem hela vägen från turbon och ett ställbart chassi, samt shortshift står på önskelistan.
– Det kommer mera. Men efter jag kört med denna kanske ett år och ett halvt byter jag nog den. Kanske mot en Porsche Carrera 4!

Personlig fakta

Namn: Johan Weiler Olofsson

Yrke: Försäkringsrådgivare
Äter helst: Tacos
Dricker helst: Coca-Cola Zero
Läser gärna: Gatbilar.se och Street Xtreme
Ser på tv: Efterlyst och Insider
Lyssnar gärna på: Birdman
Ogillar: Svartsjuka
Tycker om: Flickvännen, Åsa
Favorit pryl: Mobilen

J.L
2008-01-22, 19:21
kul å få ett reportage =)
Grattis!

JWO
2008-01-22, 21:19
kul å få ett reportage =)
Grattis!

Tack, riktigt roligt att få vara med där!

De kommer eventuellt komma till mig i vår och fota lite samt att följa upp lite vad som hänt!

JWO
2008-02-18, 17:26
Vad tror ni om dessa till Golfen i sommar? Antingen i 19" eller i 20".

http://www.oclbrorssons.se/563_SE?webdid=363&webvid=3&webbid=0


http://www.oclbrorssons.se/4935_SE?weboid=17516&webmaw=600&webmah=375

Zynodisk
2008-02-18, 17:33
Tjena Johan.
Satsa på 19", men varför inte ett par BBS igen?

JWO
2008-02-18, 17:42
Tjena Johan.
Satsa på 19", men varför inte ett par BBS igen?

Har kollat på de också men har haft Challenge en gång och CK 1 en gång sen Lemans går inte sätta på för det finns bara i ET32.

Alltid roligt att ha nåt nytt men Challenge går ju alltid hem i alla väder helt klart! Kollat på OZ Ultra med, det är ju en del att kolla på.

Dotz / BBS / OZ

Svårt val!

megasiken
2008-02-18, 20:13
De där Dotz var ju snygga!

BBS i all ära, men det är ju kul med nåt annat nångång också. Nåt som inte är lika vanligt också.

Hur går det med 20"arna då? Fått sålt dem?

JWO
2008-02-18, 21:06
De där Dotz var ju snygga!

BBS i all ära, men det är ju kul med nåt annat nångång också. Nåt som inte är lika vanligt också.

Hur går det med 20"arna då? Fått sålt dem?

20" är kvar, fortfarande till försäljning!

JWO
2008-02-19, 12:08
Såg dessa när jag gick in på BBS egna hemsida

(http://www.bbs.com/).

Challenge fälgen går ju alltid hem, men i svart var den ju riktigt snygg!

BBS Challenge "Black Edition"
http://www.bbs.com/uploads/pics/CH_black_persp567_05.jpg

BBS CM
http://www.bbs.com/uploads/pics/CM567_05.jpg


BBS "Racing Revolution"
http://www.bbs.com/uploads/pics/RR_matt567_05.jpg

Zynodisk
2008-02-19, 12:22
BBS Challenge "Black Edition" var riktigt snygga!

JWO
2008-02-19, 13:19
BBS Challenge "Black Edition" var riktigt snygga!

Vore någonting för dig också kanske, passar ju riktigt bra till grått.. snacka om racing!

Zynodisk
2008-02-19, 13:41
Precis vad jag tänkte, kolla upp pris ;-)

megasiken
2008-02-19, 14:10
ja black edition challenge är sjukt fina!

Nån som vet vad dem ligger i för pris? Nån som har nån bra kontakt som kan ordna bra priser vid gruppköp? ;)

JWO
2008-02-19, 14:14
ja black edition challenge är sjukt fina!

Nån som vet vad dem ligger i för pris? Nån som har nån bra kontakt som kan ordna bra priser vid gruppköp? ;)

Tyvärr har ju BBS höjt sina priser vid årsskiftet efter att de gått i konkurs och de nya ägarna bytt strategi.
Så vanliga BBS Challenge kostar ju idag i Sverige runt 5000:-/st i 19". De har höjt ribban med ca 1000:- från förra året. Det är mindre roligt!

Black Edition lär inte vara billigare men man får kolla upp de!

wolfbane1967
2008-02-19, 17:09
Black Edition BBS kostar bara 6595:-/st i 19 tum =)

Upp med lädret å pynta bara =)

JWO
2008-02-19, 17:20
Black Edition BBS kostar bara 6595:-/st i 19 tum =)

Upp med lädret å pynta bara =)

Tack för den roliga infon Jerker, den glädjer oss alla! :)

wolfbane1967
2008-02-19, 17:22
Det är sjukt dyrt
Kanske är guld under färgen

JWO
2008-02-19, 17:34
Man vet aldrig vad BBS hittar på, man kanske får en BBS keps eller t-shirt på köpet?

wolfbane1967
2008-02-19, 17:51
Dotz är prisvärd å snygg i svart

BluedogR
2008-02-19, 20:22
Dotz Roadster fälgen va riktigt snygg bra priser på den med funderar faktiskt på den till Passaten
va inne på ASA Pirate innan men gillar denna betydligt mer
Tycker klart du ska gå på Dotz Roadster eller BBS CH black edition men Dotz fälgen e klart mycket mer prisvärd

JWO
2008-02-19, 21:39
Dotz Roadster fälgen va riktigt snygg bra priser på den med funderar faktiskt på den till Passaten
va inne på ASA Pirate innan men gillar denna betydligt mer
Tycker klart du ska gå på Dotz Roadster eller BBS CH black edition men Dotz fälgen e klart mycket mer prisvärd

Ja verkligen eftersom det går 2 st roadster på 1 black ch.. lite skillnad!
De tar för bra betalt för BBS ostarna nu, lite för bra!

Jag tittade också på ASA Pirate till min förra golf men tyckte dom såg så plastiga ut men roadstern ser ju delikat ut!
Det tråkiga är att när man köper polerad kant så blir fälgarna automatiskt lite mindre, vad tror ni det är för tum på A3 ? (se bilden ovan). Har inte fått svar från OCL än vad det är för tum men vad tror ni? Troligtvis 19"...

Holmgren
2008-02-19, 21:46
Det fina med att det blivit dyrt är att det blir mer ovanligt med dom.. Så ser jag på det.... =)
Tyckte även CM var snygg...

JWO
2008-02-19, 21:55
Det fina med att det blivit dyrt är att det blir mer ovanligt med dom.. Så ser jag på det.... =)
Tyckte även CM var snygg...

Ja det är sant men det är dock rätt många ute och rullar redan så ett BBS CH känns inte lika upphetsande längre faktiskt...

Va inne på Gummihuset.se och kollade lite, där hittade jag Dotz - Roadster 8x19" för 9300:-/4st (2325:-/st) inkl. moms.

Det är bra pris, ocl:s priser ligger ju alltid högre än vad de olika kedjorna gör.

När jag sökte på Roadster på google så fick jag fram att det va ett antal saabar som hade beställt dessa m.fl.

Faltdach
2008-02-19, 22:06
JWO,

Själv är jag lite svag för fälgarna som kommer från den tyska tillverkaren CarLine... tycker nästan om varenda modell från dem;)

Här ett litet urval...

http://www.carline-wheels.com/images/modelle/CM0_alle4.jpg

http://www.carline-wheels.com/images/modelle/NW5_alle4.jpg

http://www.carline-wheels.com/images/modelle/NW2_alle4.jpg

http://www.carline-wheels.com/images/modelle/NW9_fraes_alle4.jpg

Här finner ni deras fina sortiment:
http://www.carline-wheels.com/

Minus, är väl priserna på dessa;) Dom är ju direkt inte gratis...

JWO
2008-02-19, 22:20
JWO,

Själv är jag lite svag för fälgarna som kommer från den tyska tillverkaren CarLine... tycker nästan om varenda modell från dem;)

Här ett litet urval...

http://www.carline-wheels.com/images/modelle/CM0_alle4.jpg

http://www.carline-wheels.com/images/modelle/NW5_alle4.jpg

http://www.carline-wheels.com/images/modelle/NW2_alle4.jpg

http://www.carline-wheels.com/images/modelle/NW9_fraes_alle4.jpg

Här finner ni deras fina sortiment:
http://www.carline-wheels.com/

Minus, är väl priserna på dessa;) Dom är ju direkt inte gratis...

Kollade på dom, inte så mycket "race" över dom mer glidar och utställning.. enligt mig personligen.

Vissa modeller va rätt häftiga faktiskt!

Zynodisk
2008-02-20, 12:17
Ja det är sant men det är dock rätt många ute och rullar redan så ett BBS CH känns inte lika upphetsande längre faktiskt...

Va inne på Gummihuset.se och kollade lite, där hittade jag Dotz - Roadster 8x19" för 9300:-/4st (2325:-/st) inkl. moms.

Det är bra pris, ocl:s priser ligger ju alltid högre än vad de olika kedjorna gör.

När jag sökte på Roadster på google så fick jag fram att det va ett antal saabar som hade beställt dessa m.fl.


De lät ju riktigt vettigt, har du kollat upp vilka ET som finns?

JWO
2008-02-20, 12:23
De lät ju riktigt vettigt, har du kollat upp vilka ET som finns?

ET40 8x19, vet inte om det passar. Får testa ut det helt enkelt!

Någon kanske vet?

Zynodisk
2008-02-20, 12:41
Jag körde 8" Bredd ET 45 på min förra GTI, i fram är de precis att de funkar.
ET40 kan bli tajt tror jag, särskilt om bilen är sänkt. Men som sagt, prova på bilen..

JWO
2008-02-20, 13:08
Jag körde 8" Bredd ET 45 på min förra GTI, i fram är de precis att de funkar.
ET40 kan bli tajt tror jag, särskilt om bilen är sänkt. Men som sagt, prova på bilen..

Ja om man får tag i någon fälg som har dom måtten...

JWO
2008-02-22, 16:32
Beställde i förrgår dessa sido-galler till golfen:

http://www.tmtuning.com/HOME/medienarchiv/bilder/3794_g5-e-137.jpg

Beställde dom hos VAG i Malmö.

Ska hämta dom nu i eftermiddag, blir spännande =)

jtds
2008-02-22, 17:36
Kommer bli grymt bra.

JWO
2008-02-22, 21:51
Kommer bli grymt bra.

Ja absolut, med din hjälp så blev beställningen mycket smidigare!

Tack så mycket!

onk
2008-02-22, 23:33
Dotzfälgarna var grymt snygga. 19" tycker jag är en lagom sajs på femman..

JWO
2008-02-24, 14:15
Dotzfälgarna var grymt snygga. 19" tycker jag är en lagom sajs på femman..

Ja absolut, inte så dyra heller jämnfört med annat!

JWO
2008-02-24, 14:20
Dessa galler sitter orginal på golfar som går i tropiskt klimat som USA och Mexico. För bättre genomströmning/kylning till IC:n.

Jämnförelse, orginal mot de nya anpassade för tropiskt klimat
http://www.garaget.org/gallery/archive/5488/264085_gk4jxv.jpg

Monteringen klar, enbart clips och en skruv på varje galler så det gick snabbt!
http://www.garaget.org/gallery/archive/5488/264086_u41clm.jpg


http://www.garaget.org/gallery/archive/5488/264087_jzwmo8.jpg

Stort tack till Daniel Svensson på VAG i Malmö för god service!

BluedogR
2008-02-24, 14:22
Varför skär du inte bort resterande bitar i nätet som jag gjorde på mina sidogaller ser mycket snyggare ut

JWO
2008-02-24, 14:27
Varför skär du inte bort resterande bitar i nätet som jag gjorde på mina sidogaller ser mycket snyggare ut

Robert här på forumet testade och göra det, men tog riktigt lång tid samt att det inte blev bra i slutet för plasten mjuknar m.m

Fanns ju färdiga i tyskland och köpa som eftermarknads grejer med hål i alla hål. Men dom vet man ju inte passformen är, så drar en slutsats.

Bättre och köpa orginal!

megasiken
2008-02-24, 17:12
Blev ju kanon! Inget man kanske lägger märke till direkt när man ser hela bilen.
Men det fyller ju en funktion + att det är ju de små detaljerna som gör helheten ;)

Marcus
2008-02-24, 17:15
Ser bra ut! :)

Kanske finns en anledning till att VW inte gjort dom helt öppna (mer öppna än tropikgallren). Oftast finns det ett gott skäl. Vad finns där bakom exempelvis? Och hur påverkar det aerodynamiken...?

Daniel.E
2008-02-24, 17:19
De gallren har jag på min oxå tycker de ser sjukt mycket bättre ut än de som sitter från början

JWO
2008-02-24, 17:29
Blev ju kanon! Inget man kanske lägger märke till direkt när man ser hela bilen.
Men det fyller ju en funktion + att det är ju de små detaljerna som gör helheten ;)

Ja absolut, smådetaljer gör väldigt mycket faktiskt!

JWO
2008-02-24, 17:31
Ser bra ut! :)

Kanske finns en anledning till att VW inte gjort dom helt öppna (mer öppna än tropikgallren). Oftast finns det ett gott skäl. Vad finns där bakom exempelvis? Och hur påverkar det aerodynamiken...?

Kan man fråga sig, kanske är lika bra att det inte är helt öppet. Jag tycker det ser helt ok ut med bara denna rutan öppen. Finns inget direkt som kan skada bakom gallrena, Så det är ingen fara, men visst någon anledning har säkert tyskarna att dom inte är helt öppna!

JWO
2008-02-24, 17:32
De gallren har jag på min oxå tycker de ser sjukt mycket bättre ut än de som sitter från början

Ja absolut, plus att det ger ju en funktion också! Inte alltid alla smådetaljer som gör det!

Tummen upp!

JWO
2008-02-26, 00:24
Tänkte bara medela folket att Eta beta fälgarna åker på till våren, eftersom de bara gick 200 mil förra året så blir det att köra denna våren också!


http://www.rautamo.se/admin/upload/20061024093531.jpg

Fredrix
2008-02-26, 10:06
Dessa galler sitter orginal på golfar som går i tropiskt klimat som USA och Mexico. För bättre genomströmning/kylning till IC:n.


Ja, ser bättre ut än original ! Har dessa också, men IC:n har ingen nytta av dem. De ær før bilar som har extra oljekylare monterad.

wolfbane1967
2008-02-26, 10:54
Man kan bara ta ett par flexslangar och rikta mot ICn så blir det nog kanon tror jag.Jag ska prova när lusten faller på

JWO
2008-02-26, 14:03
Ja, ser bättre ut än original ! Har dessa också, men IC:n har ingen nytta av dem. De ær før bilar som har extra oljekylare monterad.

Har du låtit locken sitta kvar bakom gallrena eller tog du bort dom helt?!

R.S
2008-02-26, 16:12
Varför skär du inte bort resterande bitar i nätet som jag gjorde på mina sidogaller ser mycket snyggare ut

Försökte som Johan skrev modda gallren. Satt med kniv modell större och multimaskin och skar/slipade/polerade. För mig tog det i alla fall många timmar och resultatet blev heller inte alls bra. Om du lyckats få ett bra resultat, posta gärna någon bild på de' !

BluedogR
2008-02-26, 18:00
Tog en vanlig mattkniv skar ut båda sidogallerna på ca 40 min max
Kan se nästa gång jag är i garaget så ska jag ta loss ett av de gallerna och fota

JWO
2008-02-26, 20:06
Tog en vanlig mattkniv skar ut båda sidogallerna på ca 40 min max
Kan se nästa gång jag är i garaget så ska jag ta loss ett av de gallerna och fota

Ska vi ha i åtanke att Anders är riktigt händig när det gäller sånthär, kan ju inte jämnföra med Robert som är en riktig beginner ;)

BluedogR
2008-02-26, 20:46
Ska vi ha i åtanke att Anders är riktigt händig när det gäller sånthär, kan ju inte jämnföra med Robert som är en riktig beginner ;)

Nejdå,nejdå
tyckte bara det fungerade väldigt lätt och jag tyckte det inte va en större operation
Robert är minst i samma kaliber som jag om kanske inte bättre

JWO
2008-02-26, 20:54
Nejdå,nejdå
tyckte bara det fungerade väldigt lätt och jag tyckte det inte va en större operation
Robert är minst i samma kaliber som jag om kanske inte bättre

Nu ska vi inte ta i här, skylla ifrån sig äran anders :)

BluedogR
2008-02-26, 21:01
Det e lungt,
Var fick du tonat din bil funderar lite på att få golfen fixad runt om lite svagt

JWO
2008-02-26, 23:07
Det e lungt,
Var fick du tonat din bil funderar lite på att få golfen fixad runt om lite svagt

Jörgen på Solfilmscenter, kanon kille!
Har väl tonat alla helsingborgs bilar om man ser översiktligt, riktigt bra resultat!

Hans mobil.nr: 070-77 25 058

Hälsa från mig, han utgår ifrån Helsingborg (oftast).

outlaw
2008-02-27, 20:18
Beställde i förrgår dessa sido-galler till golfen:

http://www.tmtuning.com/HOME/medienarchiv/bilder/3794_g5-e-137.jpg

Beställde dom hos VAG i Malmö.

Ska hämta dom nu i eftermiddag, blir spännande =)

Tja du råkar inte ha artikelnumret på gallrena !!???

JWO
2008-02-27, 20:41
Tja du råkar inte ha artikelnumret på gallrena !!???

Vänster: 1K0 854 662 F 9B9
Höger: 1K0 854 661 M 9B9

Ca. 250:- för båda. Lite beroende vilken handlare det är.

R.S
2008-02-27, 22:37
Tog en vanlig mattkniv skar ut båda sidogallerna på ca 40 min max
Kan se nästa gång jag är i garaget så ska jag ta loss ett av de gallerna och fota

Det jag använde var också en mattkniv med stålhölje. Vet inte om vi menar samma sak här. Jag skar alltså ut ruta för ruta på hela gallren. Därefter trimmade kanterna med multimaskin och sliptrissa. Därefter skiftade till polertrissa och körde det i/runt om varje enskild ruta för att det skulle bli snyggt. Visst, reslutatet blev acceptabelt men det är inte tillräckligt bra för att jag ska vara nöjd. Skar du ut hela gallerdelen och ersatte med eget galler ?

R.Grönberg
2008-02-27, 22:54
hur kan du bry dig om vad för fälgar du ska ha med den damen på bilen? =)

D.E
2008-02-27, 22:58
Instämmer.

outlaw
2008-02-27, 23:09
Vänster: 1K0 854 662 F 9B9
Höger: 1K0 854 661 M 9B9

Ca. 250:- för båda. Lite beroende vilken handlare det är.

Fan va nice tack som satan!!! Svårt å misslyckans nu med beställning !!!

JWO
2008-02-28, 09:15
hur kan du bry dig om vad för fälgar du ska ha med den damen på bilen? =)

Hehe ja säg de :)

Jag tycker min frisör är ännu hetare faktiskt ;)

JWO
2008-02-28, 09:15
Fan va nice tack som satan!!! Svårt å misslyckans nu med beställning !!!

Ja det ska verkligen mycket till, hoppas det går bra nu!

JWO
2008-02-28, 14:34
Eftersom jag är nära ett inköp av ett Milltek system så ville jag bara visa lite grafer som visar lite siffror.

Orginal GTI
http://www.millteksport.com/media/images/features/Mk5.GTi/VW%20Golf%20MKV%202.0%20GTI%20-%20Standard.jpg

GTI med fullt Milltek system från turbon och bakåt samt en programvara från en av de ledande i tyskland.
http://www.millteksport.com/media/images/features/Mk5.GTi/VW%20Golf%20MKV%202.0%20GTI%20-%20Full%20Milltek%201.jpg

JWO
2008-02-28, 14:41
Det jag kollat på är ett system som ser ut såhär på golfen:

http://www.millteksport.com/media/custom/288.jpg

http://www.millteksport.com/media/custom/289.jpg

http://www.millteksport.com/media/custom/230.jpg

Kommer dock antaligen inte byta bakspoiler utan kommer skära ut ett extra hål för de två piporna till höger. Ska försöka då det att se ut som orginal hålet som är till vänster. Som sedan efter anpassning av systemet kommer en lackerare att slipa till och lacka om så att det blir snyggt!

Visst låter det härligt?
http://www.millteksport.com/media.file.cfm?fileid=292

Tror att det kan bli riktigt bra!

Cullberg
2008-02-28, 19:29
Kan bli bra =) men gillar inte dom mufflarna dock.. har själv nästan likadana... Tycker det ser konstigt ut med "koningen" som är innuti!

JWO
2008-02-28, 21:34
Kan bli bra =) men gillar inte dom mufflarna dock.. har själv nästan likadana... Tycker det ser konstigt ut med "koningen" som är innuti!

Jag tycker som jag sagt till dig tidigare att det ser stabilt ut! Rören är ju rätt stora i sig och behöver inte se större ut än vad dom gör, om man hade tagit bort kanterna!

Fredrix
2008-02-29, 13:46
"Kommer dock antaligen inte byta bakspoiler utan kommer skära ut ett extra hål för de två piporna till höger."

"Ska försöka då det att se ut som orginal hålet som är till vänster."

Ta och köp ABT bak som den på bilden i så fall !
På originalbakkjolen så har hålet till vänster har infasad plast. Skär du upp ett liknande till höger så får du bara en skarp kant.

ABT slutburk har annat utseende ( bilden ), du kan köpa systemet från miltek men köra med abt slutburk om du är tveksam, nu säger jag inte all miltek inte ser bra ut, det gör de!

http://forumbilder.se/images/7892008124113105d.jpg

JWO
2008-03-01, 19:47
Som jag visade bild på tidigare (golfen med ch fälgar), där sitter faktiskt ABT nedre spoiler redan. Det är just de Milltek rekommenderar om man kör med just detta systemet. Har kollat lite på spoilern från ABT och det blir ju helt klart snyggast men är också en kostnadsfråga. Hade funkat med orginal men det är klart, den kanten på höger sidan där kommer man störa sig på det är jag 100 på. Så det kanske är värt att köpa en ny spoiler.

Vi får se hur det utvecklar sig helt enkelt! Kan man beställa ABT från tyskland billigare än vad man köper det härifrån Sverige?
Vad fick du ge för din spoiler Fredrik?

Fredrix
2008-03-01, 20:51
Gav 320 euro i tyskland hos vw handlare i Gera, men de var sommaren -06.
Såg att de tar 333 euro nu, men de e ju samma pengar:

http://www.abt-sportsline.de/index.php?id=904&tx_commerce_pi1[showUid]=1031&tx_commerce_pi1[catUid]=417&cHash=1ac31f91d8

AB g.persson tar in ABT till sverige, finns säkert flera men de var ett tag sedan jag kollade upp :
http://www.abgpersson.se/page_7297.shtml

Skulle tro att du får ge omrk 3500 i sverige för bakspilern.

JWO
2008-03-02, 22:16
Gav 320 euro i tyskland hos vw handlare i Gera, men de var sommaren -06.
Såg att de tar 333 euro nu, men de e ju samma pengar:

http://www.abt-sportsline.de/index.php?id=904&tx_commerce_pi1[showUid]=1031&tx_commerce_pi1[catUid]=417&cHash=1ac31f91d8

AB g.persson tar in ABT till sverige, finns säkert flera men de var ett tag sedan jag kollade upp :
http://www.abgpersson.se/page_7297.shtml

Skulle tro att du får ge omrk 3500 i sverige för bakspilern.

Ok, tack för infon! Ska se över allt. Det ska väl bli dax om cirka en månad att sätta på allt som är tänkt!

JWO
2008-03-18, 18:26
Då var det beställt, ett helsystem från Milltek. Beställning gjordes ifrån ChipCenter i Växjö.

Resonated Centre Section
Quad Outlet Rear Silencer
Pipe Diameter: 2.75" (69.85mm)

Large-bore downpipe and Hi-Flow Sports Cat (200 cells)

Det som kommer göras är att systemet kommer monteras, bakspoilern kommer moddas om så att alla fyra pipor får plats. Spoilern ska även få ny lack efter montering för att finnishen ska bli riktigt bra!

Bilen kommer få den senaste uppdaterade programvaran från VAG sedan ChipCenters egna programvara Steg 3 som görs efter bilens orginal. I samband med den nya programvaran kommer bilen bänkas för att resultatet ska bli så optimalt som möjligt.

Effekt mässigt kommer det landa runt 265 hk / ? Nm

Beställning är gjord precis och har tid hos ChipCenter om cirka en månad.

Bilder kommer läggas upp!

J.L
2008-03-18, 18:38
Kanon :D

låter gött :D