Logga in

Visa fullständig version : Golf LS 75 norrlands gul

Sidor : 1 [2]

Lillen
2009-05-17, 10:49
Synd att du inte åkte på Träffpunkt 70!
Hade varit kul att se din bil mot de andra där.

Nu ska jag ut i garaget iaf!

Barbapappa
2009-05-17, 17:16
Synd att du inte åkte på Träffpunkt 70!
Det stod en med samma färg där i.a.f.
Rätt dåligt skick på bilarna överlag där tyckte jag, men det fanns några fina.

pekka kiiskilä
2009-05-17, 22:26
[QUOTE=Lillen;92620]Synd att du inte åkte på Träffpunkt 70!
Hade varit kul att se din bil mot de andra där.

det var konfirmation idag samt att jag åkte till Mariestad en sväng,

Jag hadde åkt dit om tiden funnits för det var tydligen en lijadan som min men med automat och ca 4000mil på mätaren.

pekka kiiskilä
2009-05-17, 22:28
Härligt att bara ha lite småpill kvar :-)
Det blir 3 bilar till Bug run då hehe

Ja det blir det tydligen hehe, du får inte dieseln förens på torsdag kväll eftersom sandra jobar och att hundarna ska till Tidaholm så vi åker med dieseln till vardags så milen rullar på.

J.L
2009-05-17, 22:33
Det blir bra, jag kan polera den efter bug run istället om det inte hinns med torsdag :-)

Lillen
2009-05-17, 23:20
Polera inte för hårt på dieselns huv bara =)
Då blir de väl en annan färg under?

J.L
2009-05-18, 17:13
Polera inte för hårt på dieselns huv bara =)
Då blir de väl en annan färg under?

Det är nog ingen fara, jag har polerat skärmen på mk3an ganska bra ;-)

D.E
2009-05-18, 19:42
Pekka! Jag har reglagepanel och styrpinnar åt dig, till värmefläkten. Från en Scirocco -75 men det bör väl vara samma?

pekka kiiskilä
2009-05-20, 00:23
Pekka! Jag har reglagepanel och styrpinnar åt dig, till värmefläkten. Från en Scirocco -75 men det bör väl vara samma?

Jag tror att det är samma så ta en bild och maila det till mig så ser jag om det passar,

Nu har jag handlat lite till golfen igen så den är lite finare till BR och vad det är får ni se på plats.

J.L
2009-05-20, 16:38
Jag tror att det är samma så ta en bild och maila det till mig så ser jag om det passar,

Nu har jag handlat lite till golfen igen så den är lite finare till BR och vad det är får ni se på plats.

Rosa fluff-tyg ;-D

Loxarn
2009-05-20, 18:30
aluvinge och kjolpaket?

lexusbaklysen och m3speglar?

pekka kiiskilä
2009-05-20, 19:21
aluvinge och kjolpaket?

lexusbaklysen och m3speglar?

Du glömde dunka dunka samt neon underbilen samt inne i bilen men annars så har du rätt (inte) hehe

pekka kiiskilä
2009-05-20, 19:35
Rosa fluff-tyg ;-D

Något är det men inga tomatglas bak eller annat tramms.

Dieseln har fått hjulinställning och den är i lagom höjd för att fungera som bruksbil så poleringen kan du göra när du vill men det ska passa med Sandras jobbtider hehe.

D.E
2009-05-20, 19:46
Pekka, du har mail. Ska ta måtten ikväll.

J.L
2009-05-20, 20:15
Något är det men inga tomatglas bak eller annat tramms.

Dieseln har fått hjulinställning och den är i lagom höjd för att fungera som bruksbil så poleringen kan du göra när du vill men det ska passa med Sandras jobbtider hehe.

Ja iofs, jag kan ta det tidigare med om det passar någon dag på en av helgerna framöver.

D.E
2009-05-20, 22:25
Måtten på panelen är ca 19 x 3 cm. Är det samma som i din Golf?

pekka kiiskilä
2009-05-24, 19:47
Nu är golfen klar utvändigt= Vaxad,polerat krom,vaxat fälgar, ljuddämparen är bytt med eftersom någon trampat sönder det kromade slutröret, så nu är det invändigt kvar med dammsugaren och lite rengörning.

Bubblan är med klar utvändigt så nu är det invändlig rengörning kvar,

Dieseln ska väl JL fixa utvändigt men jag kan väl dammsuga o rengöra lite.

J.L
2009-05-24, 21:47
Det tar jag antagligen på Lördag om det är ledigt i kalendern :-)

pekka kiiskilä
2009-05-25, 22:55
Det tar jag antagligen på Lördag om det är ledigt i kalendern :-)

det är tomt i kalendern nu så du kan väl höra av dig mot slutet av veckan.

P.Hagel
2009-05-26, 15:19
det är tomt i kalendern nu så du kan väl höra av dig mot slutet av veckan.

kanske tar en tur ut till helås på lördag med dian gula lampor ??

pekka kiiskilä
2009-05-28, 23:30
Patrik och Johan jag är hemma på lördag men ska på kalas vid 1800 så före det är lämpligt,

Nu är golfen städad invändigt med samt att bubblan är klar så nu är det bara dieseln kvar att städa och puttsa upp.

J.L
2009-05-29, 15:36
Ringde dig förrut men det var inte mycket till svar hehe
Du kan la slå en pling om du har lust

pekka kiiskilä
2009-05-29, 19:12
Ringde dig förrut men det var inte mycket till svar hehe
Du kan la slå en pling om du har lust

Jag har missat ditt samtal samt att jag har en ny telefön som jag inte kan det är förmycke skit i den hehe,

Johan det blir bra imorgon o jag ska försöka att få bilen tvättad o klar så den ska in i garaget så den får torka o städas.

Lillen
2009-05-29, 19:43
Härligt Pekka.
Jag har inte ens monterat ihop min bil =)
Ska på SBP på torsdag innan avfärd........

pekka kiiskilä
2009-05-31, 21:41
Jag får se efter vad som hänt med generatorn på den gule för den slutar ladda under färd ibland så jag ska byta kolen först och hoppas på det bästa annars är det byte av generator= Har två fina i förrådet.

Bubblan ska få ciggutag som jag vann på tradera så den ska i så är bubblan klar,

Dieseln har jag rubbat och vaxat förhand började 1000 slutade 1900 så nu blänker den lite iaf.

Lillen
2009-05-31, 21:43
Haha att du orkar Pekka.
Du skulle fått JL att göra det istället.
Handgno en bil kan få vem som helst att tappa tålamodet.

Ungefär som med din telefon när jag ringde =)

J.L
2009-05-31, 22:37
Dieseln har jag rubbat och vaxat förhand började 1000 slutade 1900 så nu blänker den lite iaf.

Trodde vi bestämt Tisdag kväll, men tydligen inte, jaja,
kan ju vara trevligt att göra det för hand med, om man inte har något
bättre för sig.

Vi kollade en sträcka rally istället sen fick Pekka kaffe-gäster så
polering hann de inte med eftersom de skulle bort.

Sen var det dessutom jag som erbjöd mig att polera dieseln
p.g.a. lånet av bil till Bug run

pekka kiiskilä
2009-05-31, 22:58
Trodde vi bestämt Tisdag kväll, men tydligen inte, jaja,
kan ju vara trevligt att göra det för hand med, om man inte har något
bättre för sig.

Vi kollade en sträcka rally istället sen fick Pekka kaffe-gäster så
polering hann de inte med eftersom de skulle bort.

Sen var det dessutom jag som erbjöd mig att polera dieseln
p.g.a. lånet av bil till Bug run

Det är inte så bra polerat av mig eftersom bilen var rosa så din maskin tar nog bort det mesta om du dyker upp på tisdag.

Jo jag har bättre saker att göra men eftersom jag började i lördags så såg bilen ut som röda hund eller nåt.

pekka kiiskilä
2009-05-31, 23:02
Haha att du orkar Pekka.
Handgno en bil kan få vem som helst att tappa tålamodet.

Ungefär som med din telefon när jag ringde =)

Tålamod har jag väldigt dåligt med hehe,
Telefönen åkte i golvet och då svarade den så ska man kansta den i backen när man ska svara hehe,

Johan får allt polera bilen lite till för den är lite flammig nu men bättre än innan.

Barbapappa
2009-06-01, 00:04
jag har en ny telefön som jag inte kan det är förmycke skit i den heheTillräckligt modern och ny för att ha en mobilkamera?
Upp med lite bilder här nu så man ser hur bilen ser ut så här 3 månader efter senaste bilden i tråden. ;-)

J.L
2009-06-01, 16:11
Johan får allt polera bilen lite till för den är lite flammig nu men bättre än innan.

Blir varken lån av bil eller bug run nu, men tack ändå.

pekka kiiskilä
2009-06-02, 12:34
Tillräckligt modern och ny för att ha en mobilkamera?
Upp med lite bilder här nu så man ser hur bilen ser ut så här 3 månader efter senaste bilden i tråden. ;-)

Peter vi har digitalkamera med nu hehe, ni får se den på BR live istället.

pekka kiiskilä
2009-06-03, 21:08
Jag fick meka generator på den gule den slutade att ladda så det blev nya kol o nu laddar den som den ska igen, Om generatorn skulle gå sönder så har jag några i reserv.

D.E
2009-06-03, 21:20
Ser fram emot att se denna på Bug Run, Pekka! :)

P.Hagel
2009-06-03, 21:22
Gött du har nått att göra.

Har hitta fler gula lampor idag.
+ min svinstora låda med hjulbult.

Så nu finns det på lager.

pekka kiiskilä
2009-06-03, 22:50
Jag ska nog skriva ut en liten lapp på att jag ställer upp på finaste på klubben men jag lär inte vinna men jag är med och då har man ingen o skylla på,
Dennis du får se den för Lillen letar upp mig som vanligt,
Patrik ta med dig några lamopr till mig så är du snäll.

P-plats.se
2009-06-04, 00:05
Jag ska nog skriva ut en liten lapp på att jag ställer upp på finaste på klubben men jag lär inte vinna men jag är med och då har man ingen o skylla på

Självklart ska du det!

J.L
2009-06-04, 21:17
Lite för mycket rost och bucklor för "mint condition" men medverka kan man alltid göra!

Lillen
2009-06-04, 22:16
Lite för mycket rost och bucklor för "mint condition" men medverka kan man alltid göra!

MEN helt orginal plåt iaf.

pekka kiiskilä
2009-06-10, 21:21
Jag komm på åttonde plats iaf av tolv så det är inte så illa för jag hadde inte städat bilen samt skippat tvätten samt ingen banåka så med lite energi så kan jag nog komma upp några placeringar och javisst är det lite bucklor o rost men bilen är orginal och ej renoverad,

Mint condition men den oskruvar bil som används som är över trettio år gammal med över 20k mil är nog inte så lätt att hitta.

Jag är nöjd ändå för jag hat medverkat och fått svar på allt.

D.E
2009-06-10, 21:36
Den såg då väldigt fin ut iaf. :P

Jag såg erat sällskap många gånger under helgen men visste inte exakt vilken som var du och sedan när jag skulle höra efter kunde jag inte hitta er. Därför fick du aldrig din reglagepanel...

Lillen
2009-06-10, 22:18
Grattis Pekka!
Kanonresultat ju.
Kul att en så gammal bil hävdar sig.

Mer puts och koll innan så är du med i matchen.

pekka kiiskilä
2009-06-11, 01:24
Den såg då väldigt fin ut iaf. :P

Jag såg erat sällskap många gånger under helgen men visste inte exakt vilken som var du och sedan när jag skulle höra efter kunde jag inte hitta er. Därför fick du aldrig din reglagepanel...

Jag är den som går i arbetskläder och jag viste inte att du kom dit eftersom Lillen fick förhinder med bilen,

Lillen jag ska försöka att få lite mer putts till kullen samt att den ska runt banan några lugna varv för toppen behöver renoveras så det är vinterns jobb och du har en sovplats här som har ditt namn hehe.

D.E
2009-06-11, 01:52
Jag är den som går i arbetskläder och jag viste inte att du kom dit eftersom Lillen fick förhinder med bilen,

Lillen jag ska försöka att få lite mer putts till kullen samt att den ska runt banan några lugna varv för toppen behöver renoveras så det är vinterns jobb och du har en sovplats här som har ditt namn hehe.

Jodå, jag var där. Åkte med en lokal golfare vid namn Armada. :)

Körde du bubblan eller Golfen till BR? Ni stod just bakom oss i kön utanför innan insläppet.

pekka kiiskilä
2009-06-11, 12:50
Jodå, jag var där. Åkte med en lokal golfare vid namn Armada. :)

Körde du bubblan eller Golfen till BR? Ni stod just bakom oss i kön utanför innan insläppet.

Jag körde bubblan och lånade ut den gule till en polare.

pekka kiiskilä
2009-06-18, 22:34
Nu lånar jag inte ut den gule längre för den var med om en liten krock på BR samt att gti spojlern var knäckt och att hastighetsmätaren är trasig och det tråkigaste är att han som lånade bilen fullständigt s-et i att det är en gammal bil som ej är renoverad så jag har fått jobba lite med bilen efter BR men det går långsamt eftersom jag är opererad igen så högerhanden är i ett paket så det är venster skruvande som gäller.

Lillen
2009-06-18, 23:02
Fasen va surt.
Du är för snäll har jag alltid hävdat!

pekka kiiskilä
2009-06-20, 23:24
Fasen va surt.
Du är för snäll har jag alltid hävdat!

Japp lite surt e de men man lär sig alltid något nytt så det var en sak jag inte gör om,

Jag kan ju inte skruva själv eftersom högernäven är i ett paket och stygnen ska bort nästa vecka men jag är nog lite envis för bandaget är lite mörkt nu hehe och jag har hjälp av en vän som inte har åkt hem efter BR så han får vara min höher hand.

pekka kiiskilä
2009-06-29, 13:59
Nu är spojlern lagad samt hastighetsmätaren bytt till en gti mätare eftersom jag hadde en sådan i förrådet så nu är den graderad till 220 och inte 180 o det bästa är att den är från en lågmilare 12tusen mil,

Jag har haft problem med att avluftningen inte velat funka korekt så nu är det fixat provisoriskt för jag får ta loss tanken och byta ut lite slang mm
motorn startar lite lättare det blir inte så stor blå dimma när den startas kall o den drar mindre olja eftersom den inte behöver suga vevhusoljan som bränsle nu
Nu var den lite bättre i gången med för man behöver inte trampa ner gasen så mycke så lite har jag allt gjort med bilen.

Jag har varit hos sjukgymnasten o dom är inte så glada på mig= Väldigt fult ärr på 7cm och lite trasiga muskler i handen så nu ska jag tydligen ta det lungt i ca 2v=(Inte) jag kan inte sitta här med ett finger i naveln o inget att göra hehe,

Projekt Memphis är påbörjad igen så nu är vissa delar redan lackade och att bilen fått en ny ägare en polare ville ha den så han får den mkt billigt för han får göra det mesta själv men färgen står jag för= Väldigt gul.

pekka kiiskilä
2009-08-13, 21:25
Projekt memphis är klar nu så den gule fick tillbaks sin plats i garaget igen nyvättad är den med samt att jag polerat upp den och vaxat den så nu är det bara dammsugning kvar för att den ska vara i rostigt och buckligt skick som jag fattat att den är i men den är ju inte renoverad och det ska jag försöka låta bli att göra men det är ju mode nu för tiden med rostigt stuk hehe.

Jag har köpt toppackning och diverse packningar så nu under vintern ska toppen loss och renoveras samt om lusten faller på så portas den lite med.

Lillen
2009-08-14, 18:54
BRA det.
Hoppas du får tätt toppen.
Blir nog fint som snus , det blir det alltid.

Jag dolar på jag med =)
Visar det bara inte haha.

J.L
2009-08-14, 19:51
nu är det bara dammsugning kvar för att den ska vara i rostigt och buckligt skick som jag fattat att den är i.

Hahahaha, tack för den piken, men du fattar nog själv vad jag menade om du tänker
till lite.

pekka kiiskilä
2009-09-13, 19:02
http://forumbilder.se/images/c63200965936P7ebf.jpg (http://forumbilder.se)

Nu har premiären varit på konbana med bilen det var riktigt kul men jag skulle kanske haft mer luft i däcken för jag kollade det idag o fram var det 1,8bar bak 1.5bar så det var kanske därför den kanade lite hehe men jag fick en tid på bilen iaf.

Lillen
2009-09-13, 19:32
Härligt!
Premiärsvängande då!

Ser ju grym ut!

pekka kiiskilä
2009-10-07, 20:49
Nu har jag skaffat ett tanklock i rostfritt som är orginal på bilen samt en rak kofångare bak men att få delarna så fick jag köpa en 75a till så det blir väl en bruksbil av den,
Tack igen Lillen som hittar trevliga bilar till mig.

Lillen
2009-10-08, 12:56
Ja va tusan ingen orkar ju hämta dem.
Lika bra att du får köpa dem då istället för att de går till skrot.
Den gula du tog hem nu var ju MYCKET bra skick för det priset.
Ok att de fanns att göra men iaf.

Du har en present i det paket jag skickade dig.
Det är en mycket LJUST lysande gåva =)

Grattis!

pekka kiiskilä
2009-10-08, 21:13
Tack ska du ha min vän och paketet har kommit så snart är det ljust i mörkret för min del samt att jag funderar på att köra ner den nya 75an i garaget så jag får se vad som ska göras på den.

pekka kiiskilä
2009-11-01, 18:21
Fälgarna som är renoverade det blev rätt bra tycker jag för dom passar in bättre än mina
rallyfälgar,
http://forumbilder.se/images/921200961047Pc6fa.jpg (http://forumbilder.se)

Närbild på fälg och oken som jag fick torka av dom var lite smutsiga hehe,
http://forumbilder.se/images/301200961246Pd4e0.jpg (http://forumbilder.se)

En rak o fin fångare bak nu donerad från vinterbilen,
http://forumbilder.se/images/7d1200961355P84ec.jpg (http://forumbilder.se)

Tanklocket hamnade med på bilen för vinterbilen fick ett svart istället,
http://forumbilder.se/images/bf1200961520P34fe.jpg (http://forumbilder.se)

pekka kiiskilä
2009-11-01, 18:21
Den här har jag skruvat på i ett år nu så nu är den nylackad så det saknas en heldel prylar på den men den är i verkstaden nu iaf så jag har vintern på mig att få ihop den därför tar det tid med mina bilar hehe,
http://forumbilder.se/images/c31200961731Pb19a.jpg (http://forumbilder.se)

ovredsson84
2009-11-01, 18:25
Mycket snyggt med dom fälgarna.. *tummen upp*

pekka kiiskilä
2009-11-01, 18:25
Här är en bild på Dennis(DE) fordon tills han får körkortet bilden är tagen när jag hämtade en vinterbil och jag stannade till i Mora,
http://forumbilder.se/images/e11200962326Pa765.jpg (http://forumbilder.se)

D.E
2009-11-01, 18:40
Mobba inte mitt åk, tack. Hehe...

ovredsson84
2009-11-01, 18:42
Mobba inte mitt åk, tack. Hehe...

Riktig värsting... Många hp i den?

Lillen
2009-11-01, 19:19
Trevligt pekka.
Även den "pissgula" bilen kom delvis med på bild.

Blev mycket snyggt med GB/Minilite fälgarna.

pekka kiiskilä
2009-11-01, 20:30
Dennis jag mobbar inte dig för din limo för den är billig i drift hehe vi får väl vänta tills du har din primade gti till BR.

Japp Lillen den pissgule kom med på ett hörn hehe nu är den körbar men jag har en liten sak kvar att fixa före sbp.

pekka kiiskilä
2010-04-21, 23:03
Jag har tyvär skruvat veteran lastbilar en heldel så golfen har inte fått så mycke tid men toppen är renoverad och idag fick jag nya ventilbrickor eftersom ventilspelet var helt åt skogen så förhoppningsvis ska den igång imorgon,

Här kommer en vinterbild på den med hehe,,

http://forumbilder.se/images/74120101059458764.jpg (http://forumbilder.se)

Här är min vinterbil Golf L 1974-75 helt orginal,

http://forumbilder.se/images/6c12010110216a356.jpg (http://forumbilder.se)

pekka kiiskilä
2010-05-04, 18:57
Nu är bilen ihop och provkörd ca 20 mil så det får bli en kallare termostat 70 graders ska nog vara lagom annars är den klar för BR för iår blir det bara en bil dit (tror jag)

pekka kiiskilä
2010-06-26, 20:26
Jag har funderingar på att sälja bilen till förmån av annan leksak men den är ej gratis eftersom det inte växer helt orginal 75or på träden,
PS: Om jag ej får något vettigt bud så behåller jag den
så om någon är villig att behålla den i helt orört skick kan den personen höra av sig via mail.

Lillen
2011-03-22, 19:28
Hur går de Pekka!?

pekka kiiskilä
2011-03-22, 23:35
Bilen ska behållas ett tag till och den har samma skick som vanligt lite nya slitdelar bara.

pekka kiiskilä
2011-11-14, 21:36
Bilen är såld

Lillen
2011-11-16, 20:20
Bilen är såld

WHAT , GRATTIS och KUL =)

Ps. jag visste det iofs bara inte när =) Ds.

pekka kiiskilä
2011-11-16, 22:47
Det blir att köra bubblan mer till sommaren istället och det var därför den såldes för jag har knappt kört den gule på två år
och bubblan har bara körtd 80mil på två år de sa tjejen på sbp och jag kontrolerade detta givetvis.

Bubblan ska få några extra hk under vintern med hehe.

Henrik.M
2011-11-18, 00:29
Vågar man fråga vad du fick för den i runda slängar.

Skickat från min iPad med Forum Runner

pekka kiiskilä
2011-11-18, 21:26
Jag fick väl hyffsat för bilen den säljs utan extra tillbehör och allt är relativt när det gäller pris= Jag hade en tysk som var förbi och provkörde mm och en annan som ville köpa den men jag ville helst låta den vara kvar i landet och eftersom den stannade kvar i Sverige så är det mindre pengar men jag ska inte klaga iaf.