handdator

Visa fullständig version : Jetta -83 (Vet äntligen hur de ska se ut!)



Sidor : 1 [2]

sgt_nelson
2009-07-31, 18:11
Härligt att du fått fart på den!
Funkar snurran bra då? =)
Fick du ordning på oljudet?


Funkar bra nu men ska riva ner den i vinter för lite finslipning. generatorn laddar som den ska men det rasslar om den fortfarande, ska kolla över de i vinter som sagt o även vässa motorn lite är tanken. :D

ivah
2009-08-15, 21:16
Funkar bra nu men ska riva ner den i vinter för lite finslipning. generatorn laddar som den ska men det rasslar om den fortfarande, ska kolla över de i vinter som sagt o även vässa motorn lite är tanken. :D

Härligt, det är rätt inställning det!
Lycka till då! :-)

sgt_nelson
2009-08-29, 22:57
Bromsarna började ju balla ur så då handla jag lite bättre grejer på en gång, väntar på fräscha ok som borde dyka upp på posten tis lr ons oxå, då mina gamla ok är helt fucked up.

http://i246.photobucket.com/albums/gg114/sgt_nelsonlupo/Jetta/Foto0085.jpg

sgt_nelson
2009-11-28, 18:56
Ny garagesäsong.. borde väll bli en v.2.0 då eller??

Ny garagesäsong, nya planer, nya mål. Lite snabbare, lite (inte mycket..) snyggare, lite bättre.

börjat bygga underede till stolen, eller iaf en ritning som farsgubben ska få tillverka på jobbet, har inte tillgång till svets så de blir bästa lösningen.

tror jag plockar ur så mycket inredning det bara går också för att förbättra prestandan ytterligare. har även ett extra insug liggandes så tänkte att jag lika gärna ka plocka av toppen o porta insuget o toppen, byta till audi spjällhus, köpa mig en lämplig kamm på en gång.

borde även modda rambalken om jag inte vill ha problem med drivaxlen i fortsättningen.

Porsche fälgarna ska också bli en v2.0 :)

hittar jag några r-däck i mindre dimension än 16" för en lämplig peng så kanske man slår till där me..

Fortsättning följer!

TimmyA
2009-11-30, 19:17
väntar nyfiket! ser otroligt bra ut redan! GL i fortsättningen =)

sgt_nelson
2009-12-09, 21:14
varit i garaget o plockat ur inredningen ur jettan idag, blev nog en hel massa kilon lättare :) nu är de bara å få farsgubben att bygga stolsfästet så jag kan bulta i stolen. funderar på att plocka ur innertak också men inte bestämt mig än.

Nu ska de slipas o sen målas invändigt så de blir fint!

Någon som vet vad man ska använda för plast om man ska stoppa i plastrutor i bilen? vad säger sbp om de? (dom borde ju inte märka nått i vilket fall som helst..)

Vad får man räkna med att pröjsa för en renovering o portning av toppen med ett bra resultat, funderar även på o lämna iväg insug i samma sväng.

Siktar även på att få tag i en bra trimm kam, någon som sitter på en å är sugen att sälja?

TimmyA
2009-12-09, 22:22
du får väl använda plastrutor förrutom vindrutan om jag inte minns.lexanrutor är väl de vanligaste? vet ej men tror de.
3700 fick jag ge för att porta och fixa min topp med nya ventiler,styrningar och de:)
grymt fin bil annars=)

ivah
2010-01-06, 14:39
varit i garaget o plockat ur inredningen ur jettan idag, blev nog en hel massa kilon lättare :) nu är de bara å få farsgubben att bygga stolsfästet så jag kan bulta i stolen. funderar på att plocka ur innertak också men inte bestämt mig än.

Nu ska de slipas o sen målas invändigt så de blir fint!

Någon som vet vad man ska använda för plast om man ska stoppa i plastrutor i bilen? vad säger sbp om de? (dom borde ju inte märka nått i vilket fall som helst..)

Vad får man räkna med att pröjsa för en renovering o portning av toppen med ett bra resultat, funderar även på o lämna iväg insug i samma sväng.

Siktar även på att få tag i en bra trimm kam, någon som sitter på en å är sugen att sälja?

Jag tror att toppen var något portad, iaf enligt enligt herren jag köpte bil med den motorn av. Inget jag kollat upp dock.
Har du provkört den med den motorn än? :O

Mini_me
2010-01-06, 23:25
Go Jerry go Jerry! =)

sgt_nelson
2010-01-08, 16:31
Just nu ligger jettan lite i skymundan pga thailandsresa i mars så pengarna behövs dit just nu men när man e hemma igen hoppas jag ha energi o ekonomi att fortsätta med alla planerna!

Gott Nytt år på er allihopa!

G60 V-spec
2010-01-08, 17:17
Läst igenom hela tråden nu och tycker att du får det att låta så lätt :p

Grattis till en fin bil och en skön motor! Keep up the good work ;)

Jag kämpar fortfarande med mitt motorbyte på min Golf =(

sgt_nelson
2010-04-12, 20:13
Tjo!

Här har de inte hän mycket alls i vinter.. mycket pga thai resa men nu har jag iaf fått fingrarna ur o köpt mig 4 "nya" fälgar som tanken är att kränga på Toyo r888 däck på så man kan ha lite kul på banan i sommar :)

Porsche Telefon 15" blev de :D Inte mina på bilden men likadana.
http://195.149.144.149/images/02/0242803221.jpg

Imorgon är de även dax att inställa sig inför bilprovninges kritiska ögon :S

Inredningen sitter iaf i bilen nu o allt ska funka. Onsdag blir de ett par timmar i garaget o montera Kolfiberstolen igen o pilla med lite annat.

Ska beställa däck snart oxå tänkte jag. någon som har nått tips?

Har kollat på Ralphsdäck och på Twsdäck.se (tws monterar gratis vilket jag tycker låter riktigt bra!)

Over and out!

sgt_nelson
2010-04-13, 20:46
Besiktigad med några mindre motgångar men de löser sig snabbt.

Fälgarna ligger dessutom o väntar på att bli hämtade på bussgods nu, åker o hämtar dem på fre tror jag :)

någon som har nått tips var man kan få tag i billigare r888 än tex ralphsdäck eller twsdäck? (troligtvis omöjligt att få ta i men skadar inte o fråga) Funderar även på o sälja mina svarta 16" Gullideckel så om nån är intresserad så är de bara o höra av er så diskuterar vi saken, ev byte mot några coola breda 13-15"??

Är lite sugen på ronal turbo men dom dyker upp lite överallt nu tycker jag så vi får se.

Det som bör fixas innan ban premiären på Mantorp är förutom däck är En Catchtank för bränslet o en greppvänligare ratt i mocca, oxå ska stolen monteras imorgon förstås.

Jocke_M
2010-04-14, 03:08
Blir nog riktigt snyggt, hittade denna bild..

http://www.carbonvision.nl/images/stories/events/binnenland/vwmeet/1.jpg

Lillen
2010-04-14, 13:14
Snyggt.
PM:a ett riktpris på fälgarna(de gamla).

sgt_nelson
2010-06-07, 17:16
Generatorn gick o sa upp sig såhär en vecka innan Bugrun... men en ny är snart påväg, får den på onsdag så de är ingen fara för BR! bättre att den gav upp nu än på vägen ner iaf!

Mini_me
2010-06-08, 00:01
Looking good jerry!

sgt_nelson
2010-06-08, 17:35
Looking good jerry!

Tackar Lars! Kommer du ner i år eller?

Mini_me
2010-06-09, 10:00
No can do buddy...tok bussy hela helgen. Men jag är i fagorna och glider ;-D

sgt_nelson
2010-06-18, 19:46
Testade ju köra lite bana under bugrun helgen och fick verkligen sug efter mer! En del planer för bilen nu så de ska röra sig lite bättre på banan! hehe de här ska bli kul!

Mini_me
2010-06-18, 19:50
Go Jerry , Go jerrY!

Träffas och ta en öl snart? Danne är väl på hoppas jag=)

Finn
2010-06-19, 17:55
Hehe vi får ta å kämpa mot varann på banan nästa år oxå ;)

sgt_nelson
2010-06-20, 22:06
Go Jerry , Go jerrY!

Träffas och ta en öl snart? Danne är väl på hoppas jag=)

Klart vi ska! säg bara när o var :D

sgt_nelson
2010-06-20, 22:07
Hehe vi får ta å kämpa mot varann på banan nästa år oxå ;)

lätt att vi ska men då åker du g60 hoppas jag :)

sgt_nelson
2010-07-09, 16:41
Jahapp, här är de grejer på g! :D

Tar en tåg tripp till de sydligare delarna av landet imorgon o hämtar en ny bil! Gissa vad de blir..?


Jetta Mk1 -83, och vit är den oxå!

Med andra ord rätt så identisk med den jag redan har... :P Dock så är denna betydligt finare i karossen än min som jag har nu.
Tanken är att riva isär min jetta och stoppa alla delarna i den "nya" :D Kul va!?

Motorn ska få sig en genomgång när jag ändå tar ur den tänkte jag. Tänkte även passa på o byta alla bussningar till lite hårdare doningar o lite övrigt lull lull. Har ju riktigt lång tid på mig nu till nästa säsong. tror min nuvarande får rulla denna säsong ut o sen rivas. kommer antingen att sälj den bilen med 1,6an som som ska sitta orginal eller sälja bilen i delar.

Detta ska bli skoj! Postar lite bilder när jag kommit hem igen :)

Lillen
2010-07-09, 16:53
Ännu ett slå skallen i väggen av trötthetsprojekt......det gillas =)
Galna upptåg och åka på bilköparturer är hela havla grejen med bilintresset.

Kör på!

Daniel_Borg
2010-07-09, 21:04
Ska du ner till skåne=) Får nog ta och granska min trimnigshandbok i höst och vinter, för du verkade ju få lite blodad tand av bankörningen på Mantorp=P
Lycka till med din "fyndresa"! =)

sgt_nelson
2010-07-09, 21:57
Ska du ner till skåne=) Får nog ta och granska min trimnigshandbok i höst och vinter, för du verkade ju få lite blodad tand av bankörningen på Mantorp=P
Lycka till med din "fyndresa"! =)

haha ja de fick jag verkligen! ska närmare bestäm till eslöv imorgon så de e riktigt nära dig daniel! stänker upp några bilder på kvällen eller kanske tom på vägen då jag har laptopen med mig (vem orkar åka tåg utan dator????)


dax att käka o gå o lägga sig snart.. tidigt tåg imorgon :P

Mini_me
2010-07-10, 11:21
Top knoch mannen...!

Hörs framöver om öl mm...varit mkt nu=)

sgt_nelson
2010-07-11, 00:34
Äntligen hemma efter dags turen till eslöv! Säger bara FY F*N för hemrsan! Allt var frid o fröjd tills jag nästan var framme i Jönköping...
Plötsligt börjar laddlampan lysa (första tanken, ytterligare ett generator ras!) men sån tur hade jag inte....
Sekunden efter ser jag att vattentempen ökar oroväckande fort.... jobbigt läge! stannar snarast möjligt o öppnar huven och får se dettahttp://i246.photobucket.com/albums/gg114/sgt_nelsonlupo/Jetta/DSC01295.jpg
Något fattas!
http://i246.photobucket.com/albums/gg114/sgt_nelsonlupo/Jetta/DSC01294.jpg
Bulten som håller spännaren för vatten pump o generator remmen har gått rakt av! :S finns ingen möjlighet att få ur den på plats! Kollar med personalen på statoil om dom har ståltråd, buntband lr liknande men den så kallade Macken har inget som kan hjälpa mig de minsta. Får tag i tjejens mamma o hennes kille som kommer med räddningen som tro de eller ej håller de resterande 35milen hem till sthlm :)
http://i246.photobucket.com/albums/gg114/sgt_nelsonlupo/Jetta/DSC01297.jpg

Får väll bjuda på en bild på bilen oxå! kanske ska lägga upp ny projekt tråd nu eller vad tycker ni? köpte inte med fälgarna på bilden då jag har andra planer för hjulen :D men riktigt bra skick på kärran!
http://i246.photobucket.com/albums/gg114/sgt_nelsonlupo/Jetta/PIC_0255.jpg

Lillen
2010-07-11, 23:44
Ser kanon ut skicket på den jettan!

Borbos
2010-07-12, 22:32
Wow Jerry ! Riktigt fin ! Skulle ju sagt att du var i närheten , hoppas du blir nöjd .

J.L
2010-07-13, 13:49
Den ser riktigt fin ut!
Lycka till med projektet!

Barbapappa
2010-07-15, 18:15
Ahh, det var du som köpte den till slut den fine Jettan, den blev man ju riktigt sugen på när den låg på blocket. :-)

sgt_nelson
2010-08-01, 15:10
Såhär såg de ut i garaget idag när jag var o jämförde skick på diverse delar för att veta vilka delar som ska användas på "ny" bilen :)
http://i246.photobucket.com/albums/gg114/sgt_nelsonlupo/Jetta/DSC01424.jpg
http://i246.photobucket.com/albums/gg114/sgt_nelsonlupo/Jetta/DSC01422.jpg
Längtar nästan lite till vintern nu :P

så man får sätta igång någongång!!

golf_fanatic
2010-08-02, 03:05
Kanske läge att polera Gullideckarna nu när du skaffat så fin bil.
Tummen upp iallafall

sgt_nelson
2010-08-03, 20:27
Kanske läge att polera Gullideckarna nu när du skaffat så fin bil.
Tummen upp iallafall

Dom är till salu, ska förmodligen inte användas mer :) blir något helt nytt till nya Jettan.

Så om nån är sugen så är de bara o höra av sig :)

jerker67
2010-09-02, 00:26
Vad heter dessa Possefälgar?

Hur gör du med Spacers från 4/100 till 5/130 köpt ,gjort egna??????

Lillen
2010-09-02, 11:26
Hur gör du med Spacers från 4/100 till 5/130 köpt ,gjort egna??????

Jag har de jag själv säljer.
Finns en hel del olika spacers i olika prisklasser.
Har även precis lika gullideckel själv.

sgt_nelson
2010-09-02, 17:45
jag köpte H&R spacers på tyska ebay, som ändrar bultmönstret till 5x130. dyra men bra kvalitet..

sgt_nelson
2010-10-12, 20:41
Jahapp,varit i garaget en stund idag o plockat lite, måste få iväg gamla bilen nu snart så de är dax att sätta lite fart..
http://i246.photobucket.com/albums/gg114/sgt_nelsonlupo/ea9f7eae.jpg
http://i246.photobucket.com/albums/gg114/sgt_nelsonlupo/a7b41f2f.jpg
http://i246.photobucket.com/albums/gg114/sgt_nelsonlupo/7a2f7988.jpg

sgt_nelson
2011-01-13, 20:07
Hittade till slut ett nytt garage som vi nu flyttat in i, mycket kvar att fixa dock med att plocka ordning på alla grejer och så.. men ska dit imorgon är tanken o börja fixa lite!

Har funderat länge på hur jettan ska se ut och övriga planer hur jag vill ha den o kommit fram till att det kommer ta tiiiiiid innan den är klar! men känns som de kommer vara värt de! Har en ganska bra bild av hur den ska se ut när den e klar! ( men planer är ju till för att ändras, de vet ju alla....) känns bra just nu iaf!

kommer ju att underlätta en hel del när man har full tillgång till ett garage med bla, bläster, svets, rörbock, plåtbock, pelarborrmaskin etc!

känner att lusten att fortsätta med bilen kommer tillbaka nu! :D

D_Stenlund
2011-01-13, 23:15
blir riktigt nice, har vi lite o göra, ska bli kul. Hosta upp degen nu så du kan köpa allt:D

sgt_nelson
2011-01-13, 23:20
blir riktigt nice, har vi lite o göra, ska bli kul. Hosta upp degen nu så du kan köpa allt:d
:) :) :)

Lill-rosen
2013-01-09, 00:56
Årets upp kanske? Vad hände med projektet? Har läst igenom hela tråden nu såhär på kvällskvisten!

sgt_nelson
2013-01-09, 11:04
Projektet är sålt sedan en lång tid tillbaka. Numera är bilen ombyggd till Jetta kombi av nuvarande ägare, fanns att beskåda på Bugrun förra året :)