handdator

Visa fullständig version : VW Golf V GTI ** 2008 ** Uppdaterad 17/5, nylackat!



JWO
2008-03-26, 19:49
Här har vi lite info om vad som händer med Gti:n under året 2008.

Det som har monterat hittills i år är:
-Galler i fronten för tropiskt klimat (Standard i USA) från VAG
-Ny antenn

Beställda saker som ska monteras:
-Milltek Quad outlet Non-resonated 2.75"
-Milltek Downpipe 2.75"
-Milltek Hi-Flow Race Cat (200 cells)
-Programvara Steg 3 från ChipCenter i Växjö
-Bänkning / Mappning från ChipCenter i Växjö
-JR Insats filter från ChipCenter i Växjö

Bromspapper kommer läggas upp efter uppgradering

Kommande uppdatering:
-R32 Baklampor från VAG
-Uppgradering av bromsar i form av skivor och belägg samt stålomspunna slangar från FastOne.se

Fler bilder på bilen: Garaget.org - JWO (http://www.garaget.org/?car=51445)

http://www.millteksport.com/media/custom/288.jpg

http://www.millteksport.com/media/custom/289.jpg

http://www.millteksport.com/media/custom/230.jpg

Fredrix
2008-03-26, 19:51
Var tog resten av tråden vägen som fanns här förut ?

jönsson
2008-03-26, 20:31
ja var har den tagit vägen?

JWO
2008-03-26, 20:32
Var tog resten av tråden vägen som fanns här förut ?

Skapade en ny för 2008, det var mycket gammalt med där som inte är aktuellt längre så jag gjorde en ny!

JWO
2008-04-09, 12:02
Beställning på sakerna som ska monteras är gjord för två veckor sedan. Tid är också bokad för inlämning av bilen, kommer hämta ut bilen den 25:e april. Kommer förhoppningsvis bli riktigt nöjd med det hela! Det tvivlar jag inte på..

Efter detta ska bakspoilern in på lack pga. ombyggnaden. Tar 2 dagar sen är det också klart. Sen ska man naturligtvis montera sommarhjulen också, blir en fröjd att ta av 17" och sätta på 20" igen efter en lång vinter!

Sen ska man köra en Lackbehandling på bilen inför våren givetvis, så man får bort allt skit från den tråkiga vintern. Så tyvärr hinner jag inte få gjort dessa saker innan sturup men som tur är till Bugrun. Det är ju årets höjdpunkt av alla träffar!

GTI G60
2008-04-27, 11:33
Nyfiken på lite bromspapper nu efter trimmet...
Borde ju gå som attan nu med så många utblås ;)

JWO
2008-04-28, 23:31
Nyfiken på lite bromspapper nu efter trimmet...
Borde ju gå som attan nu med så många utblås ;)

(Sitter just nu pa mallis, darfor inga prickar over bokstaverna)

Jag hamtade bilen i fredags hos Chipcenter och monteringen av avgassystemet blev riktigt bra. Blev mycket nojd med det, sen nar jag val startade och skulle dra mig hemat...det var som att satta sig i en helt ny bil! Den drog helt annat genom hela registret, sa roligt bakom ratten har man inte haft pa lange! Dvs. jag blev mycket nojd med deras mappning/arbete! Totalt sett har ChipCenter skott sig riktigt bra under tiden bilen varit inne for uppdatering samt aven tiden innan. Mycket bra service, kan starkt rekommendera dessa till andra som gar i tankar att uppgradera sin bil. Under tiden som bilen var inne fick jag ett mail for varje dag som man fick veta vad som hant, en liten resume helt enkelt! Det ar av mig mycket uppskattat! Detta gors till varje kund som lamnar in sin bil for att kunden ska fa sig en uppdatering.

Bromspapper fick jag ocksa, ska laggas upp har sa fort jag kommer hem till Sverige igen.

Nya bilder kommer ocksa att laggas upp inom kort pa det nya systemet, blev mycket battre med bakdelen an jag hade forvantat mig.

Holmgren
2008-04-28, 23:57
Verkar lovande..
Ser fram emot bilder.
Ha så trevlig på resan... inte alls avundsjuk.... =(

-A-1981
2008-04-29, 22:20
Ser bra ut, men har en fråga också såg att du köpte dina BBS Challenge i Tyskland hur är det där ? Vart handlade du och till vilket pris?


Mvh Adde

JWO
2008-04-29, 23:37
Verkar lovande..
Ser fram emot bilder.
Ha så trevlig på resan... inte alls avundsjuk.... =(

Dom kommer dom kommer, ska bara ta mig ner till Malmo och sen kalla pa fotografen :)

JWO
2008-04-29, 23:40
Ser bra ut, men har en fråga också såg att du köpte dina BBS Challenge i Tyskland hur är det där ? Vart handlade du och till vilket pris?


Mvh Adde

Det var BBS CK jag hade, inkoptes i tyskland genom en god van till mig. Funkade for ovrigt helt enligt spelets regler, mycket bra dvs. allting gick problem fritt. Kan rekommendera att kopa fran de storre firmorna.

JWO
2008-05-05, 15:31
Nu har jag mitt bromspapper på ett excel ark på laptopen. Hur gör jag på bästa sätt för att visa upp det här?!

P-plats.se
2008-05-05, 16:47
Nu har jag mitt bromspapper på ett excel ark på laptopen. Hur gör jag på bästa sätt för att visa upp det här?!

Gör en bild och lägg den här alt. lägg ut den på nätet och lägg in en länk.

JWO
2008-05-05, 17:14
Gör en bild och lägg den här alt. lägg ut den på nätet och lägg in en länk.

Får hitta på något så man får ut den!

P-plats.se
2008-05-05, 17:28
Får hitta på något så man får ut den!

Kör en "Print Scrn" eller maila över den till mig så kan jag lägga upp den...

p.s. Snyggt jobbat med bilen! d.s.

JWO
2008-05-05, 21:20
Kör en "Print Scrn" eller maila över den till mig så kan jag lägga upp den...

p.s. Snyggt jobbat med bilen! d.s.

Tack!

Jag ska nog fixa en snyggare lösning hoppas jag på!

JWO
2008-05-07, 22:44
Nu äntligen har bromspappret kommit på plats!

Det finns att hämta här: Bromspapper - Steg 3+ Golf V GTI - ChipCenter (http://www.p-plats.se/doc/jwo.pdf)

Stort tack till Patrik "p-plats" Jonasson för hjälpen med upplägget!

GTI G60
2008-05-07, 22:59
Allt är på driven va?

JWO
2008-05-07, 23:06
Allt är på driven va?

På hjulen ja

P-plats.se
2008-05-08, 13:12
Stort tack till Patrik "p-plats" Jonasson för hjälpen med upplägget!

De e lugnt...

JWO
2008-05-09, 17:11
Gjorde idag en beställning hos Martin på FastOne.se

Det slutade med att jag beställde följande:

Brembo Silverline skivor
Eurofren Brakes belägg
Goodridge stålomspunna slangar

Det kommer om ca 10 dagar och kommer då monteras såfort som det är möjligt.
Ska bli roligt med lite nya grejer!

Återkommer med mer info, bilder kommer komma upp från monteringen!

JWO
2008-05-15, 23:49
Hemsidan ligger nu uppe, har kommit igång med den men det är mycket kvar att jobba på. Man kan inte sitta hur länge som helst men den på en kväll.

Man får ta lite i taget, säg gärna till om det är något ni saknar!

ThomasT
2008-05-16, 00:39
Brembo Silverline skivor
Eurofren Brakes belägg


Varför byta skivor?

Eurofren Brakes? Hittar inget om dem, berätta lite mer!


.

JWO
2008-05-16, 10:00
Varför byta skivor?

Eurofren Brakes? Hittar inget om dem, berätta lite mer!


.


Det finns lite dålig information om Eurofren brakes, finns text endast på italienska och spanska. Men det skulle vara riktigt bra grejer! Martin säljer ingen skit...
Angående bytet så känns det som det behövs en uppfräshning i hjulhusen, är alltid trevligt med nya grejer eller vad säger du Thomas?

ThomasT
2008-05-16, 11:14
Det finns lite dålig information om Eurofren brakes, finns text endast på italienska och spanska. Men det skulle vara riktigt bra grejer! Martin säljer ingen skit...
Angående bytet så känns det som det behövs en uppfräshning i hjulhusen, är alltid trevligt med nya grejer eller vad säger du Thomas?

Men är det gatbelägg eller banbelägg, kostnadsbild? Jag blir alltid misstänksam över prylar som folk aldrig hört talas om...

När jag bytte prylar på Golfen så strävade jag efter en funktionsförbättring, eftersom jag ville köra snabbare på banan/konbanan. Men visst förstår jag även ditt syfte.


.

JWO
2008-05-16, 13:46
Men är det gatbelägg eller banbelägg, kostnadsbild? Jag blir alltid misstänksam över prylar som folk aldrig hört talas om...

När jag bytte prylar på Golfen så strävade jag efter en funktionsförbättring, eftersom jag ville köra snabbare på banan/konbanan. Men visst förstår jag även ditt syfte.


.

Det är klart jag vill få en förbättring annars skulle jag aldrig byta ut beläggen. Den information jag fått från martin är att Eurofren belägg används till de flesta porschar som man byter på, ingår även i alla dom "porsche kit" som han säljer. Han har själv dessa på belägg på alla hans egna bilar.

De belägg som jag ska ha tål upp till 650 grader.
Dessa kostar Fram: 950kr/sats och Bak: 550kr/sats.

ThomasT
2008-05-16, 15:21
Den information jag fått från martin är att Eurofren belägg används till de flesta porschar som man byter på

Som han byter på då... För i Porsche kretsar så verkar ingen heller känna till dem.

Men nog om detta, vi ska inte chatta sönder din bil tråd.
.

JWO
2008-05-17, 21:07
Var och hämtade min nylackade bakspoiler hos Autoklinik i Malmö i fredags, såg mycket bra ut! Tack Joakim!

Sen idag så åkte jag till VAG och fick hjälp av Ola iförd VW skjorta med monteringen, mycket tacksam för hjälpen!
Det var inte helt lätt att få dit den nedre spoilern eftersom både ovandelen och underdelen är gjorda av plast, sen clips på de... kan bli klurrigt att få till rätt men Ola grejade detta galant! Tack ännu en gång för din insats, den kommer belönas på bug run! :)


Nya reg. skyltar samt hållare ska också montering innan bug run i samband med en lackbehandling. Måste ju vara riktigt blank inför utställningen! Funderar också på att skaffa shortshift då jag testade en kompis golf gti idag med en sådan och det kändes helt ok faktiskt. Kortare växlingar, mycket behagligare i stadskörning.
Ska man satsa på en shortshift, Åsikter?

Mini_me
2008-05-18, 15:39
Go for it!!

JWO
2008-05-18, 15:53
Go for it!!

Det lutar åt de men vi får se vad som händer!

Det är inget som kan ta skada eller liknande i och med installationen av denna?

Finn
2008-05-18, 15:55
Sliter lite extra på synkringarna bara men d e d ju väl värt ;) Kör hårt!

JWO
2008-05-18, 21:06
Sliter lite extra på synkringarna bara men d e d ju väl värt ;) Kör hårt!

Hehe ok.. ja vi får se!

Ola
2008-05-19, 11:03
Sen idag så åkte jag till VAG och fick hjälp av Ola iförd VW skjorta med monteringen, mycket tacksam för hjälpen!
Det var inte helt lätt att få dit den nedre spoilern eftersom både ovandelen och underdelen är gjorda av plast, sen clips på de... kan bli klurrigt att få till rätt men Ola grejade detta galant! Tack ännu en gång för din insats, den kommer belönas på bug run! :)

De va så lite så, hjälper gärna till :) Ser fram emot belöningen, tror de blir gått!

Ola
2008-05-19, 11:03
[QUOTE=Ola;50337]Sen idag så åkte jag till VAG och fick hjälp av Ola iförd VW skjorta med monteringen, mycket tacksam för hjälpen!
Det var inte helt lätt att få dit den nedre spoilern eftersom både ovandelen och underdelen är gjorda av plast, sen clips på de... kan bli klurrigt att få till rätt men Ola grejade detta galant! Tack ännu en gång för din insats, den kommer belönas på bug run! :)

Ola
2008-05-19, 11:04
[QUOTE=Ola;50337]Sen idag så åkte jag till VAG och fick hjälp av Ola iförd VW skjorta med monteringen, mycket tacksam för hjälpen!
Det var inte helt lätt att få dit den nedre spoilern eftersom både ovandelen och underdelen är gjorda av plast, sen clips på de... kan bli klurrigt att få till rätt men Ola grejade detta galant! Tack ännu en gång för din insats, den kommer belönas på bug run! :)

De va så lite så, hjälper gärna till, ser fram emot belöningen, blir gått tror jag :)