handdator

Visa fullständig version : Klimatanläggning strular



kawe
2007-05-10, 19:27
Hejsan!

Har en Passat årsmodell 96 som AC.n har börjat bli lite märklig på. Det sitter en climatronic i den och när man vrider på tändningen så blinkar displayen 30 ggr. Alltså är de ju någon felkod som ligger. Går det tyda antalet blinkningar och på så sätt se vad de kan vara för fel?

Nu till felet. Det verkar som om ACn antingen vill skicka ut full värme eller full kyla. Ofta när det är varmt vill den skicka ut värme och när det är kallt skickar den ut kyla.
Noterade också att när den skickar ut full värme så kommer det luft vid vindrutan. Det gör det inte när den skickar ut kalluft, trotts att man väljer att den ska göra det på climatronicen.

Sen har jag en fråga till ang. climatronicen. Tänkte kolla i menyn i climatronicen och kolla sensortemperaturen men jag lyckades inte komma in trotts att jag följde tillvägagångssättet i FAQ:n. Någon som har något tips på det med kanske.

Tack på förhand!
//ERIK

kawe
2007-05-18, 11:25
Ingen som kan hjälpa mig?

Mini_me
2007-05-18, 12:41
Tempratur spjälls motor som fått fnatt...kanske...ett het tips..åk till VAG och be dom läsa ut felkoder...lättare än så blir det inte.=)