Visa fullständig version : Infällbar backspegel Passat B7
Passatägare
2026-03-24, 16:16
Jag måste byta vänster backspegel på min Passat. Nuvarande backspegel har 9 anslutningstrådar, som jag tror är en fällbar backspegel. Bilen har inget reglage för fällbara backspeglar. Har den "vanliga" backspegeln 6 anslutningar och i så fall går det att sätta dit en sådan istället för den dyrare varianten?
AndySwede
2026-03-26, 21:13
Spontant tänker jag att det är lite lustigt om en 9 pins kontakt passar i en 6 pins. Men det kan ju vara original en 9 pins där man bara använder 6 och då klickar det ju i. Och varför någon monterat en infällbar spegel när du inte har funktionen kan man ju fundera en del på. Från minnet tänker jag att 6 pins är rimligt när du har värme och elektriskt justerbara backspeglar. 9 pins borde ju även få med kablarna till motorn som fäller in och ut.
Om du inte vågar chansa, titta på bilder på bildelsbaser, eller kanske hellre ebay i Tyskland och jämför bilder på kontakterna.
Den kan ju vara bytt tidigare och den som gjorde det kanske bara fick tag i en fällbar begagnad eller liknande.
Har svagt minne av att det är 11 eller 13-kablar på innfällbar spegel.. 6-kablar är nog absolut minimum = billigaste...
Det finns med puddle-light, dimbar, side-assist, minne osv...
Passatägare
2026-04-11, 19:36
Kontakten är lika, bara antalet tåtar som skilde. Der fungerade med bytet.
Jag tackar för svaren.