handdator

Visa fullständig version : Hur känsligt är detta forum för kritik?

Sibert
2026-01-06, 12:08
Kort presentation: Haft 2 Bubblor, 3 gamla Passat, 1 Golf, 3 nyare Passat och har nu en Passat eHybrid. Man skulle med visst fog påstå att jag är något av en VW fan.

Men även solen har sina fläckar (säger dom). Och jag vill gärna framföra min kritik mot en stor säkerhetsrisk. Eftersom jag är ny i detta form (också ett forum fan), vågar jag inte framföra någon kritik med risk att mina inlägg tas bort.

Så den korta frågan är hur mycket konstruktiv kritik kan man framföra utan att man trampar någon på tårna?

AndySwede
2026-01-06, 16:20
Ovanlig fråga. Personangrepp eller kritik utan källhänvisning kanske inte tas emot särskilt väl.

Om det är kritik mot tillverkare, återförsäljare eller bilverkstäder är det naturligtvis mest klokt att vända sig dit direkt.

Sibert
2026-01-06, 17:45
Problemet är att dom har huvudet i sanden (snön?) och inte vill erkänna felkonstruktion. I alla fall inte ÅF. Kolla mitt inlägg, så får du bedöma om min kritik är befogad och konstruktiv.

AndySwede
2026-01-06, 19:31
Jag behöver inte ens läsa det. Importören, generalagent eller återförsäljaren är den som ska ta emot dina synpunkter. Får du inget gehör där då är det konsumentköplagen eller en civilrättslig stämning som kan ta dig vidare.

ÅF tillverkar inga bilar. Ledsen att krascha ditt party men önskar ändå stort lycka till.

Sibert
2026-01-06, 20:16
Tack för synpunkten.