Logga in

Visa fullständig version : Vill ställa in hastighetsgräns på a-traktor Passat 2.0tdi DSG 2010

Foppson
2025-12-06, 20:12
Hej

Sålde en A-traktor för en tid sedan med en LoH H-CAN box, dottern försökte aldrig fippla med den men nya ägens son har kommit på att man kan stänga på och av tändning snabbt flera gånger så kan man sätta H-can boxen ur delvis ur funktion och den går nästan som en vanlig personbil.

Jag tänkte råda bot på det och sätta static eller individual speed limiter till 35km/h så blir det inte lika roligt för killen längre, men jag hittar inte den inställningen dokumenterade inställningar under adaption, motorn en CBBB.

Vill minnas att det fanns på en manuell Passat 2009 2.0tdi, CBAB, båda är common rail.

Någon som har några tips?

Mvh Tommy

AndySwede
2025-12-07, 15:35
Kolla i #01 och adaptations efter någon kanal som heter nåt med speed limit och testa?

Foppson
2025-12-08, 19:18
Kolla i #01 och adaptations efter någon kanal som heter nåt med speed limit och testa?
Jag var in där men av någon anledning så står det inte "10 Adaptation" på knappen utan 1B eller 18 om jag inte minns fel, fanns inget med speed limiter, bara regenerering osv, alla guider på youtube på liknande bilar har det stått "10 Adaptation" på.

Alla val borde väl dyka uppoavsett om man har "låst upp" eller inte.

Jag ska kolla vad min Autel säger vid tillfälle.

AndySwede
2025-12-09, 07:06
Jag har aldrig använt en Autel så helt obekant för mig vad den klarar av.
Men ja, det behövs en security access code.
Med t. ex vcds är denna login mycket enkel att utföra till den större adaptionsmenyn.

Foppson
2025-12-09, 18:38
Jag har aldrig använt en Autel så helt obekant för mig vad den klarar av.
Men ja, det behövs en security access code.
Med t. ex vcds är denna login mycket enkel att utföra till den större adaptionsmenyn.
Jo jag fick access, testade två koder beroende på vad man skulle göra, fick inga fler alternativ.
Får undersöka vidare när jag får tillgång till "bilen"

Foppson
2025-12-15, 23:46
Tänkte bara visa hur det ser ut i Autel under adaption på en modernare Skoda Karoq, där fanns justeringen av hastigheten, ska försöka få tag i A-traktorn och kolla hur det ser ut på den med Autel 15164