handdator

Visa fullständig version : Köpa:Volkswagen Golf Sportscombi 1.6 TDI R-LINE

Coffsky
2025-11-23, 12:45
Tjena ny här !

tittar på en golf 2015 som ser fräsch ut, motorn är bytt på 15 rullat 18 nu men chassit har rullat 40k gammal taxi, är det en big no no? Finns det något speciellt och titta efter ? Känns ändå som att det är en del slitage delar som borde ge sig i närtid , Kör själv en gammal Volvo så har noll koll på VAG. tack på förhand :)

AndySwede
2025-11-23, 19:24
40k mil. Om du inte får med någon service eller reparationshistorik så får du ta höjd för byte av stötdämpare, fjädrar, bussningar i hjulupphängningar, växellåda, bromsok och så vidare. Du bör också räkna med lite rost undertill där milen på vägarna blästrat bort rostskyddet.

Mekar du själv så byter du naturligtvis efter uppkommet behov. Sitter tummarna ihop med handflatorna är det kanske fel bil för dig då en reparation på verkstad kan snabbt överstiga bilens värde.

Om någon skulle erbjuda mig ett köp skulle jag ge max 5000kr för en sådan bil. Men det är ju jag :o

Coffsky
2025-11-23, 22:44
Det är sånt jag gillar ärliga raka svar , ja nä har funderat hela dagen , hoppar av det är som du skriver väldigt mycket slitage grejer som kommer , sen gick jag med och funderade över växellådan hur länge de igentligen håller aja det kommer fler :) tack för visat intresse ��

AndySwede
2025-11-24, 07:13
Varsågod. Dessa tips tänker jag inte är VAG specifikt, utan generellt oavsett bilmärke.

Qwedz
2025-11-24, 11:06
Golf som taxi? Det var nåt nytt!