handdator

Visa fullständig version : Rådgivning extraljus Passat 2024 B8

ujja
2025-08-08, 21:30
Hejsan, jag har köpt en Passat B8 2024 Alltrack och funderar på extraljus då jag tyckt att vår gamla Alltrack från 2019 hade lite klent ljus när man kör på Norrlands inlandsvägar när det är mycket älg och ren kring vägarna.
Jag vet inte riktigt vilken typ av strålkastare som sitter på den nya bilen men jag bifogar en bild på hur dom ser ut, om någon vet vilken typ det är får man gärna svara.
Jag funderar också på vilken typ av extraljus som skulle bli bra, jag har inga problem med ett "musse pigg" utseende däremot vill jag att parkeringssensorerna i kofångaren fungerar som dom ska, är det två runda LED extraljus på vardera sidan om "kameran" eller ska man använda en LED ramp under registreringsskylten?

Hur installerar jag enklast extraljusen, behöver jag en XBB dongel eller finns det något som kan styra ett relä direkt?

15054

Mex165
2025-08-10, 07:37
Det är inte Matrix du har, så det är säkert därför dom inte lyser så bra.
XBB är det absolut enklaste och bästa alternativet..

pelleth
2025-08-15, 23:16
Jag hade tre st Strands 9” på min volvo kopplat med två xbb donglar för kunna utnyttja angeleys funktioner. Ett problem som uppstod var att dom var så starka så bilens ljusautomatik gick banas. En hörsägen jag hört är att man koppla ut ljusautomatik men det måste ske på verkstad.