Visa fullständig version : Säkring adaptivfarthållare Passat b8
Skulle koppla på husvagnen, strax efter det så har farthållaren och fotgängarassistans lagt av.
Tänkte som sista åtgärd innan verkstad kolla om någon vet vilken säkring som går till detta?
gäller en Passat Alltrack 2018
Kan det vara CS32......Se tabell.
https://fuse-box.info/volkswagen/volkswagen-passat-b8-2015-2019-fuses-and-relays/amp#Fuse_Box_Location
Se där. Ska kolla sen, stod inget vettigt i instruktionsboken. Tack
AndySwede
2025-07-24, 19:03
Tänker att vissa funktioner upphör att fungera även på min dinosaurie Touareg från 2017 avaktiveras när släp kopplas in. Hela ekipaget blir tyngre och längre, side assist, lane assist och så vidare tar paus med något inkopplat på kroken.
På min funkar det inte varesig med eller utan släp.
vet inte om det kan ha med husvagnen att göra eller om det gick sönder just när jag skulle köra med den.
AndySwede
2025-07-25, 10:49
Om du har vägarna förbi Sollentuna kan jag läsa ut eventuella felkoder åt dig. Men kolla säkringar först.
Tack. Säkringen va hel.
Kom på att jag hade en obd11. Trodde den låg hemma.
fick felkod: C1106F0 och U112300
AndySwede
2025-07-25, 14:24
I vilken modul?
”Databus error value recived” - och ”dynamic calibration” - Active fault is present
Står det.
AndySwede
2025-07-25, 16:51
Det var inte svar på frågan. Men jag gissar på att A5 kameran behöver kalibreras. Om ditt diagnosverktyg kan radera felkoder är det i alla fall en gratis ytterligare felsökning.
Har testat att radera men de dök upp igen direkt efter. Filhållaren funkar inte heller gnällde den om nu.
det var dentexten som kom upp, men jag har säkert missat nått. Är inte speciellt bevandrad med varesig felkoder eller felkodsläsare :)
Ringde en ad verkstad förut, men dom sa att en vw verkstad måste kolla på det. Så antar att det får bli så. Hej då semesterkassa
Det vart att kalibrera om kameran. Troligtvis hade jag för högt kultryck