Norpan
2025-04-03, 20:30
Kanske dags att bruks Golfen får sig en egen tråd då..
Köpte denna Golf i syfte att agera ny bruks-raket istället för min gamla Skoda
Octavia 4x4 turbo som hade gjort sitt.
Detta var i februari 2020. Det blev såklart helt rätt pris den :)
Den rullade orörd den första tiden men sen blev det ju vår och lite fina hjul måste man ju ha och en liiiten sänkning bara..
Sagt och gjort så köptes en uppsättning Passat R-line hjul och en sänksats 60/40mm.
Blev kanon och så fick den rulla i allafall 2 säsonger, billig som attan i drift och skatt alltså en perfekt pendlarbil :)
Inför sommaren -23 tyckte jag nog att den ystra 1.2an nog var lite trött.
Så då fick den lite programvara steg1 med plusmeny :)
Så nu finns iaf 140hk att regera över och det är bättre än 105hk.
Laddar ca.1bar och knuffar på över förväntan.
Monterade även ett dumpventilskit från Forge med öppen dump och
andra tryckrör.
Fick även tag i stolar och baksäte från en Golf Gte från skroten (Tackar Tobbe G för det fyndet) som åkte i inför sommaren.
2024 blev det lite banåka på Bugrun, vansinnigt roligt och bilen uppförde sig
riktigt fint både väghållningsmässigt och motor/effekt mässigt.
Såklart var jag inte snabbast runt banan..
Nu, säsong -25 och ägt Golfen över 5år så
behövs ett litet lyft.
Kom över en R-line ratt och komplett pianosvart intrumentpanels dekor från en krockad bil på jobbet så detta åkte så klart i direkt, stort lyft inredningsmässigt!
Laddtrycksmätare monterades i fläktublås pod.
Nya fälgar kom jag över i höstas som såklart skulle på, 19x9.5" Imaz IM14 black.
Såg väldigt stora och breda ut men dom trillade dit förvånansvärt bra faktiskt.
Nu har jag en liten idé om att bygga en lite hybrid turbo av en 1.5tsi kompressor sida och ett 1.4tsi avgashus.
Denna bör flöda mycket bättre.
Så var det lite bilder då!
14940
14941
14942
14943
14944
14945
14946
14947
Köpte denna Golf i syfte att agera ny bruks-raket istället för min gamla Skoda
Octavia 4x4 turbo som hade gjort sitt.
Detta var i februari 2020. Det blev såklart helt rätt pris den :)
Den rullade orörd den första tiden men sen blev det ju vår och lite fina hjul måste man ju ha och en liiiten sänkning bara..
Sagt och gjort så köptes en uppsättning Passat R-line hjul och en sänksats 60/40mm.
Blev kanon och så fick den rulla i allafall 2 säsonger, billig som attan i drift och skatt alltså en perfekt pendlarbil :)
Inför sommaren -23 tyckte jag nog att den ystra 1.2an nog var lite trött.
Så då fick den lite programvara steg1 med plusmeny :)
Så nu finns iaf 140hk att regera över och det är bättre än 105hk.
Laddar ca.1bar och knuffar på över förväntan.
Monterade även ett dumpventilskit från Forge med öppen dump och
andra tryckrör.
Fick även tag i stolar och baksäte från en Golf Gte från skroten (Tackar Tobbe G för det fyndet) som åkte i inför sommaren.
2024 blev det lite banåka på Bugrun, vansinnigt roligt och bilen uppförde sig
riktigt fint både väghållningsmässigt och motor/effekt mässigt.
Såklart var jag inte snabbast runt banan..
Nu, säsong -25 och ägt Golfen över 5år så
behövs ett litet lyft.
Kom över en R-line ratt och komplett pianosvart intrumentpanels dekor från en krockad bil på jobbet så detta åkte så klart i direkt, stort lyft inredningsmässigt!
Laddtrycksmätare monterades i fläktublås pod.
Nya fälgar kom jag över i höstas som såklart skulle på, 19x9.5" Imaz IM14 black.
Såg väldigt stora och breda ut men dom trillade dit förvånansvärt bra faktiskt.
Nu har jag en liten idé om att bygga en lite hybrid turbo av en 1.5tsi kompressor sida och ett 1.4tsi avgashus.
Denna bör flöda mycket bättre.
Så var det lite bilder då!
14940
14941
14942
14943
14944
14945
14946
14947