Logga in

Visa fullständig version : Montera ändrör och garanti

Phantom
2025-01-17, 11:54
Hej på er!

Har beställt en Cupra Leon ST VZ 2025 PHEV och får leverans senare i år, har sett en modd som jag gillade väldigt mycket och undrar, är det något som skulle kunna påverka garantin.

14878

14879

14880

Peter-C
2025-01-18, 22:01
Om du avser garanti på hela fordonet så kan det knappast påverkas. Bagatell förändring. Dock har du inte kvar gar på fake-röret :).

Jag kan tycka vad jag vill (spelar ingen roll). Cupra ÅF bör svara på det. Det är ju det som räknas.

Phantom
2025-01-30, 22:06
Kontaktade säljaren och han kunde inte alls svara något exakt på frågan mer än att det absolut skulle påverka garantin och hänvisade till Cupras kundtjänst som inte har svarat sedan förra veckan. Känns ju lite halvroligt med en kundtjänst som inte svarar på mail.

Marcus
2025-01-31, 08:36
Förvänta dig inget vettigt svar från Volkswagen Group Sveriges kundtjänst. Den verksamheten kan de lika gärna lägga ner... Svarstiderna är helt orimligt långa och de vet i princip ingenting om produkterna som företaget säljer i Sverige. I bästa fall läser de innantill i produktbroschyr eller tekniska specifikationer, precis som man själv kan göra... men oftast hänvisar de bara till "din lokala återförsäljare", jo precis, min lokala återförsäljare som inte heller vet någonting och hänvisar till Volkswagen Group Sveriges kundtjänst...(säljare hos lokala återförsäljare tenderar också att bli kortvariga i sin roll och fokus verkar ligga på att snabbt få grepp om finansiering och sådant, eventuell produktkunskap beror på intresse och ambition...) Helt meningslöst. Man behöver få tag på någon servicechef hos återförsäljaren som vet vad denne pratar om samt står för det som denne säger... Men du kan nog utgå från att vid eventuella problem kommer återförsäljaren och Cupra att göra vad de kan för att försöka härleda problemet till din modifikation... om det nu skulle bli problem med något som hör ihop med ändrör...