handdator

Visa fullständig version : Caddy Händer inget när man vrider om nycklen

Rormokaren
2024-12-20, 22:26
Hej

Jag har en caddy 2013. En dag när jag skulle ut och starta bilen så händer där inget när jag vrider om nyckeln.
Allt lyser i instrumentpanelen som det gör när man öppnar dörren. Dock lyser inga lampor när man vrider om nyckeln som det brukar göra. Typ glödstifts lampa m.m helt död. Allt annat funkar så som radio och osv.

Det jag har testa byta är:
Batteri
Bakstycket på tändningslåset

Vad kan det vara?

skarj
2024-12-21, 22:44
Kollat säkringar? Antar att du gjort det, men nämner det iaf.
Klickar det? Kolla startrelä annars, eller i vilket fall. Glödstiftlampan borde lysa trots startrelä, men kanske inte, osäker. Inget som var skumt vid senaste körning innan problemet? Inget du gjort just innan problemet?

Rormokaren
2024-12-22, 13:00
Kollat säkringar? Antar att du gjort det, men nämner det iaf.
Klickar det? Kolla startrelä annars, eller i vilket fall. Glödstiftlampan borde lysa trots startrelä, men kanske inte, osäker. Inget som var skumt vid senaste körning innan problemet? Inget du gjort just innan problemet?

Jag har kollat säkringar och även testat startreläet. Det ända jag gjorde annorlunda var att jag körde släpet. Har dock gjort det många gånger innan aldrig haft problem innan

Glödstifts lampan lyser inte. inget händer när man vrider nyckeln. Men radio och lampor funkar.

Det klickar inte när man vrider om.

Tackar för ditt svar!

AndySwede
2024-12-23, 10:32
Att läsa ut felkoder kan ge en hel del värdefulla ledtrådar.