Visa fullständig version : Felkod 00130E på Passat Alltrack 2015
Jag har en Passat Alltrack 2015 och motorlampan lyser gult till och ifrån. Alltså den lyser några dagar och sedan slocknar den igen i några dagar. Bilen går som vanligt så det märks ingenting. Felkoden är 00130E men har inte lyckats hitta någonstans vad detta står för. Är det någon här som har en aning vad denna kod betyder?
candyweiss
2024-11-28, 19:56
Vad läser du av koden med?
En som hjälpte mig med en felkodsläsare, men det står bara så här. DTC definitioner hittades inte.
Vi fick fram en annan kod och den visade P261C00. Den visar ju att den extra vattenpumpen är dålig. Vi har nu bytt den och släckte felkoden. Men efter 2dagar så kom samma felkod upp igen och motorlampan lyser. Är det någon som vet? Vet inte vad jag ska göra.
AndySwede
2025-02-02, 07:16
Det sägs att endast originaldel löser detta problemet. Vad bytte du till?
Har bytt mot en pump som jag köpte från Trodo.
AndySwede
2025-02-02, 16:48
Ta reda på om det du köpt är OEM eller en kass piratdel. Eller köp en original och testa.
Sitter det värmare på den så har den TVÅ pumpar, lätt hänt att fel blir bytt.. ;)
Bägge pumparna är bytta. Kan det ha med termostaten att göra? För temperaturmätaren visar dålig temperatur ibland. Jg kan ha på dieselvärmren och köra 1mil till jobbet men mätaren visar bara 40 grader ibland inte alltid. Kan det vara så att det blir dåligt flöde p ga dålig termostat? Felkoden visar ju Low Flow.