handdator

Visa fullständig version : Passat 3C 2014 tror bakluckan öppen

Nuggit
2024-11-24, 09:26
Tjena! Har sedan igår ett irriterande problem med min Passat. Den tror att bakluckan är öppen. Vilket gör att den inte går att larma t.ex. har läst att det kan vara kontakten till sensorn som fått spolarvätska i sig pga läckage. Har någon möjligen koll hur man kommer åt kontakten framförallt, tänker att försöka rengöra kontakten alternativt byta ut den kan köpa mig lite tid då jag inte har tillgång till garage och att stå utomhus för omfattande rep. Inte känns alltför kul..

Har ni andra ideer vad som kan vara fel tas dessa såklart gärna emot! Bakluckan stänger utan problem så vitt jag märkt.

Stort tack!

AndySwede
2024-11-24, 09:36
Det kan ju vara så att det fryst. Kör in i ett varmgarage.

Nuggit
2024-11-24, 13:02
Tänkte det också, har dock inte tillgång till garage men i brist på annat blev det en långtur idag. I plusgrader.. dock ingenting eom hjälpte problemet.

AndySwede
2024-11-24, 17:00
Då är det låskistan, alternativt kablaget som är av mellan luckan och bilen. Av med plastpanelen på insidan luckan och felsök.

Nuggit
2024-11-24, 17:02
Japp, plastpanelen tagits av och allting ser bra ut... skulle dessvärre gissa på något kabel/kontaktfel längs vägen...

Lagen om alltings jävlighet så att säga. Knappast värt att byta hela kabelstammen på en bil med 28 000mil på mätaren...

AndySwede
2024-11-24, 19:15
Det är inte ovanligt att låsmekanismen ger upp. Det sitter en microswitch där för indikeringen.