Logga in

Visa fullständig version : Transporter elhissar

Sajalasan
2024-11-20, 18:18
Har köpt en transporter med elhissar som lever sitt egna liv. Ibland funkar dom och sen dör dom. Testat mäta knappsatsen på förarsidan och jag har ström där samt knapparna fungerar. Jag hittar inte något kabelbrott. Dock är jag fundersam över den där förbannade automatsäkringen om den är slut. Att den slagit ifrån för många gånger så den inte pallar mera. Rycker jag den så har det "typ" funkat men ändå inte för dom vill lägga av ändå.
Är det någon som är kung på det här som man hjälpa mig?
Det är en 2.5l tdi 4x4.
Mvh Simon

AndySwede
2024-11-20, 20:48
Automatsäkring? Det finns ett klämskydd, och om fönstermekanismen är trött, rostig, inte smord, sönderrökt osv så går det jävligt trögt i fönsterhissmotorn. Och då stänger den av fönsterhissmotorn. Eller så är fönsterhissmotorn kass.

Vad har du gjort för att felsöka Simon?

Sajalasan
2024-11-21, 17:50
Hej!
Tagit bort knappsatsen på förarsidan och testat med multimeter att knapparna fungerar. Följt upp kablarna igenom dörren och ser inget konstigt. Anledningen att jag hakat upp mig på automatsäkringen är för att när jag rivit ur den och ställt in nollägen på rutorna så har det funkat tills nästa dag. Då är dom döda igen. Kan det vara så enkelt att dom går trögt i listerna? Ska man testa med vansinniga mängder silikonspray? Det här gäller båda sidorna.

- - - Uppdaterad - - -

Det är som att säkringen slår ifrån till nästa dag ��