Golf
2024-11-13, 17:51
Hej
Jag har en Golf MK5 1.6 2005 som tömmer batteriet relativt fort, oklart hur fort då jag nyligen köpt den men på 24h är batteriet tomt. Har mätt strömförbrukning lite kort och det känns som om den inte drar något för att öka kraftigt till att gå ner igen, verkar inte vara en linjär kurva.
Jag får upp följande felkoder:
00470 combination comfort databus in single wire
01811 supply voltage for door control module, driver side
00778 steering angle sensor
01332 front passager side door control module
Pga felkoderna har jag misstänkt något fel i dörrarna men all el funkar i dörrarna, tycker dock att högtalarna låter dåligt men vet inte om det är normalt. Stereon är original så bör inte vara den. Har även kollat kablarna mellan dörr och bil(bakom gummit) men de ser hela ut där.
Har någon tips på vad man bör kolla upp?
Tack på förhand
Jag har en Golf MK5 1.6 2005 som tömmer batteriet relativt fort, oklart hur fort då jag nyligen köpt den men på 24h är batteriet tomt. Har mätt strömförbrukning lite kort och det känns som om den inte drar något för att öka kraftigt till att gå ner igen, verkar inte vara en linjär kurva.
Jag får upp följande felkoder:
00470 combination comfort databus in single wire
01811 supply voltage for door control module, driver side
00778 steering angle sensor
01332 front passager side door control module
Pga felkoderna har jag misstänkt något fel i dörrarna men all el funkar i dörrarna, tycker dock att högtalarna låter dåligt men vet inte om det är normalt. Stereon är original så bör inte vara den. Har även kollat kablarna mellan dörr och bil(bakom gummit) men de ser hela ut där.
Har någon tips på vad man bör kolla upp?
Tack på förhand