handdator

Visa fullständig version : Wörthersee 2008



Zairon
2007-10-28, 14:29
Wörthersee 2008
Den 21 - 25 Maj 2008 är det dags för Wörthersee träffen i österrike igen. Självklart kommer vi vara ett gäng som
åker ner, och alla som vill åka med ner är självklart välkommna att delta i karavanen.

För diskution, småsnack samt anmälan av intresse att åka med i karavanen besök tråden på garaget.org: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=58111

Där kommer all info att stå!

Manny
2007-10-28, 19:21
ååååh!!! jag hade gärna hängt på men frågan är om plånboken vill med...

Faltdach
2007-10-28, 21:32
ååååh!!! jag hade gärna hängt på men frågan är om plånboken vill med...

Men,... Manny...
Detta är något en gubbe måste gjort innan graven.
Så.. sälj frugan, barnen eller whatever! ;)

Jag lever ännu på minnen från trippen 2006, med småpojkarna..:D)

Sedan,.. kanske farbror "Faltdach" kommer ge Zairon och alla ressugna ner till alp-landet en liten present senare i veckan;)... Den som väntar får se:)

Manny
2007-10-28, 21:58
Men,... Manny...
Detta är något en gubbe måste gjort innan graven.
Så.. sälj frugan, barnen eller whatever! ;)

Jag lever ännu på minnen från trippen 2006, med småpojkarna..:D)

Sedan,.. kanske farbror "Faltdach" kommer ge Zairon och alla ressugna ner till alp-landet en liten present senare i veckan;)... Den som väntar får se:)

frugan är såld (garantin gick ut), hann inte med nåra barn o bilarna jag har säljer jag aldrig...

Mr dOhC
2007-10-29, 01:49
Wörthersee 2008
Den 21 - 25 Maj 2008 är det dags för Wörthersee träffen i österrike igen. Självklart kommer vi vara ett gäng som
åker ner, och alla som vill åka med ner är självklart välkommna att delta i karavanen.

För diskution, småsnack samt anmälan av intresse att åka med i karavanen besök tråden på garaget.org: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=58111

Där kommer all info att stå!

Blir det nåt för min del nästa år blir det nog i egen regi, det var "stökigt" så det räcker förra året :-P

Lite frågande till varför vi här skulle byta till ett annat forum för att disskutera en vw träff....och då garaget av alla forum :-P

Jimmy, ni har ju för faen en egen vag sida ju!!!!

Lillen
2007-10-29, 12:53
Lite frågande till varför vi här skulle byta till ett annat forum för att disskutera en vw träff....och då garaget av alla forum :-P


Precis??
Diskutera gärna här istället.
Garaget av alla ställen =)

Hur ska man annars kunna bli sugen om man inte kan läsa om de?

Zairon
2007-10-29, 19:14
Anledningen till garaget är för att det är mer användare där, når ut till fler personer.
Sen väntade jag bara på frågan från nån GTI-patriot. Inget fel med det, men se snälla svälj stoltheten och besök tråden på garaget, då den är spikad som den officiella tråden.

Jens: Synd att du känner så...

Faltdach: Vad för present?? =P

Tobben 85
2007-10-29, 19:21
Precis??
Diskutera gärna här istället.
Garaget av alla ställen =)

Hur ska man annars kunna bli sugen om man inte kan läsa om de?



Det är ju inte bara vw bilar wörthersee är till för.. och dom som kör audi brukar nog inte va på gti forumet o kolla så mycke..
och på garaget når de ut till så mycke mer personer..
inget fel på de här forumet men ju mer de når ut till ju bättre är de ju...

Faltdach
2007-10-29, 20:31
Ja...

Visst låter det lite knasigt att disskutera en GTI-träff på garaget...
Men samtidigt förstår man väl att ni vill ha många "utankring" med er, för att senare kunna konvertera dessa "dårar" till VW-religionen;)

För,... det finns väl bara en religion i världen? :D)

Zairon.... den som väntar får se;) Just det.. see..:)
(Tobben, gav mig ju något (80Gb) att leka med... ett år för sent..)

Sedan kan jag tala om att det även rycker i min baguette att åka ner nästa sommar. Men då blir det nog inte i en för stor karavan.. kanske en "gubb-karavan"..?..;)

Lev livet, å tuta i serpentinerna!


P.S. Tobben, vad hette din kompis som var med 2006?

Faltdach
2007-10-29, 20:32
frugan är såld (garantin gick ut), hann inte med nåra barn o bilarna jag har säljer jag aldrig...


Manny,.... du vet väl vad ordet gigolo betyder?

:D)

onk
2007-10-29, 21:20
Jag och en till är sugna på att åka ner med min buss.
Men då är det ju inte "åkanerpåendagi200såmanhinnersupaenveckaisträck" tempo som gäller...

Utan ta det lugnt och kika på omgivningarna:)

Mr dOhC
2007-10-30, 00:34
Anledningen till garaget är för att det är mer användare där, når ut till fler personer.
Sen väntade jag bara på frågan från nån GTI-patriot. Inget fel med det, men se snälla svälj stoltheten och besök tråden på garaget, då den är spikad som den officiella tråden.

Jens: Synd att du känner så...

Faltdach: Vad för present?? =P

Vi här får väl starta en inofficiell tråd sen då....

Manny
2007-10-30, 00:50
Vi här får väl starta en inofficiell tråd sen då....

låter som en bra idé :D

Manny
2007-10-30, 00:51
Manny,.... du vet väl vad ordet gigolo betyder?

:D)

HAHA! fast jag får nog betala själv höhö...

Zairon
2007-10-30, 18:32
Ni gör ju helt som ni själva vill. Vill ni inte åka med oss så är det ingen som hindrar er att arrangera något eget! Dock lite synd nä man försöker arrangera ihop ett gäng och det mer eller mindre börjar med att ifrågasättas varför just Garaget.org ska ha den officiella tråden. Ni som vill åka med oss är välkommna i den andra tråden. Annars kan vi alltid mötas upp där nere för er som inte vill åka med oss! :)

Lillen
2007-10-30, 21:15
=)

Vadan den sura tonen?
Var ju bara en stilla undran om varför den låg där?
Vi fick ju ett bra svar eller hur , fler av båda falangerna där Audi/VW.

Om ni som har det STORA intresset uppdaterar i denna tråd med kanske fler nappar på erbjudandet istället för att sura ;) (märk blinkningen med ögat)

Zairon
2007-10-30, 21:25
Hehe, jag är inte sur! Hoppades bara på en lite mer possetiv respons än "varför-ska-vi-behöva-besöka-ett-annat-forum"-bemötandet ;P (lite ironi) ;)

Som sagt, ni som är intresserade är varmt välkommna att besöka tråden på garaget.org, och gärna skriva ett inlägg, även om ni åker ner på annat vis än med oss! Självklart kommer vi att vara här inne lite då o då oxå, men då jag t ex inte ägen en vw gti längre, så besöker jag inte detta forum så jätte ofta. Därför kan jag inte lova att det blir fullt uppdaterat!

Inga sura miner! Bara att tänka Sol, glida på autobahn, glida på vägarna längs DER SEE, glida in i reifnitz eller velden och mötas av de ljuva tonerna i "Boten anna". :)

golfaren
2007-10-30, 23:24
Precis de är just de där med "Boten anna" hahaha :) men de ska nog gå att överleva ;)

nrb

Lillen
2007-10-31, 11:39
Hehe, jag är inte sur! Hoppades bara på en lite mer possetiv respons än "varför-ska-vi-behöva-besöka-ett-annat-forum"-bemötandet ;P (lite ironi) ;)

Ok de är lugnt.
Hoppas iaf på lite update här.
Annars får man väl leta lite på garaget.

mrpipen
2007-10-31, 20:59
Tobben, vad hette din kompis som var med 2006?

Marcus heter jag =)

Faltdach
2007-10-31, 21:30
Marcus heter jag =)

Just det!

;)

En börjar bli gammal:)

Tobben 85
2007-11-01, 18:20
Just det!

;)

En börjar bli gammal:)

hoppas du tar med de när marcus sjunger =)
de måste ju va med ju...

Faltdach
2007-11-01, 19:37
hoppas du tar med de när marcus sjunger =)
de måste ju va med ju...

jasså, sjunger han...:)

Trodde han led utav höjdsjuka;)

Filmklippningen är klar,... nu återstsår det jobbigaste.
Att redigera ljudet, samt lägga in lite go musik.
Sedan,.....

1 timme 20 minuter härliga minnen!

Zairon
2007-11-01, 19:51
Fyfan va nice :D längtar!!

mrpipen
2007-11-01, 22:49
jasså, sjunger han...:)

Trodde han led utav höjdsjuka;)

Filmklippningen är klar,... nu återstsår det jobbigaste.
Att redigera ljudet, samt lägga in lite go musik.
Sedan,.....

1 timme 20 minuter härliga minnen!

Kan du inte ge mig ett suddigt ansikte iallafall =)

Va på tiden tobbe fick över grejerna till dig, har själv inte sett allt rå matrial av filmen.

Du ska ha ett stort tack att du redigerar filmen åt oss, utan dig så hade de nog inte blevit nåt. Fan 2006 filmen kommer ju ut lagomt till Wörthersee 2008 =)men den som väntar på nåt gott väntar ju inte förlänge.


Nedräkningen 197 dar kvar till härligheten =)

Faltdach
2007-11-01, 23:47
Kan du inte ge mig ett suddigt ansikte iallafall =)

Va på tiden tobbe fick över grejerna till dig, har själv inte sett allt rå matrial av filmen.

Du ska ha ett stort tack att du redigerar filmen åt oss, utan dig så hade de nog inte blevit nåt. Fan 2006 filmen kommer ju ut lagomt till Wörthersee 2008 =)men den som väntar på nåt gott väntar ju inte förlänge.


Nedräkningen 197 dar kvar till härligheten =)

Jo,,, Tobben var inte lite seg;)

Men Marcus... du är ju naturligt, rätt "suddig" när du sjunger;)

Status för filmen, är denna....

Filmen är klippt och klar. Musik de första 25 minuterna klar. Förtexter samt intro klar. Med andra ord... lite kvar att göra... men bara lite:)

mrpipen
2007-11-02, 17:16
hur får man tag på denna filmen sen då? läger du ut den så man kan ladda ner den?

Faltdach
2007-11-02, 19:48
hur får man tag på denna filmen sen då? läger du ut den så man kan ladda ner den?

Jou, det va lissom meningen:)

Så alla Folk-tokar, kan se samt höra dig sjunga;)

mrpipen
2007-11-03, 09:27
får väl söka idol eller nåt, när jag blir känd =)

När tror du att den är färdig för att laddas hem?

Faltdach
2007-11-03, 13:36
får väl söka idol eller nåt, när jag blir känd =)

När tror du att den är färdig för att laddas hem?


Någon gång.... ;)


Typ om någon dag... kanske?

Faltdach
2007-11-04, 16:15
Någon gång.... ;)


Typ om någon dag... kanske?


tror inte det:(

Filmen var färdigredigerad...
men sedan började problemen,... när jag skulle spara samt konvertera den till ett annat format... bara de första 15 minuterna utav filmen syns, medans hela filmens ljud höres... (kliar sig i huvudet).

Tror jag vet vad/var problemet ligger... men då får jag nog göra om hela skiten..:(

Som sagt... filmen blev bra annars;)

Tobben 85
2007-11-05, 17:47
tror inte det:(

Filmen var färdigredigerad...
men sedan började problemen,... när jag skulle spara samt konvertera den till ett annat format... bara de första 15 minuterna utav filmen syns, medans hela filmens ljud höres... (kliar sig i huvudet).

Tror jag vet vad/var problemet ligger... men då får jag nog göra om hela skiten..:(

Som sagt... filmen blev bra annars;)

Fan va surt... hoppas att de löser sig snart...

Mr dOhC
2007-11-05, 22:48
aj då Janne :-( Hoppas det löser sig som sagt. Väntar med spänning.....

Faltdach
2007-11-07, 23:28
För nyfikna,

så finns den första minuten att tjyvkika på;)

http://www.faltdach.net/Worthersee/Worthersee.2006.wmv

Sedan får ni gärna skriva hur mycket ni vill se de resterande 119 minuterna .D)

OBS! Musiken kommer först efter 19 sekunder, så det är inget fel på er utrustning...dvs...;)

Mr dOhC
2007-11-08, 07:23
Grymmmmmm :-)

Självklart vill vi se mer....alllla 119 min !!!!

mrpipen
2007-11-08, 08:05
får man göra så här????? =(

vill se hela filmen nununu =) är ju snart vinter och man längtar ju inte mindre om man får se filmen.

mrpipen
2007-11-08, 14:05
194dar 19h 55min tills träffen börjar=)


börjar kl 10 den 21-05-2008

Faltdach
2007-11-08, 20:22
får man göra så här????? =(

vill se hela filmen nununu =) är ju snart vinter och man längtar ju inte mindre om man får se filmen.

Hade tänkt att släppa filmen i April nånn gång...;)

























# P.S. Skämt :)
Kommer troligtvis att vara klar i helgen... (kanske)

zlin
2007-11-09, 00:10
mohaha har jag sätt längsta biten eller? förutom faltdach då =)

mrpipen
2007-11-09, 12:08
beror på om du menar hans film eller råmatrialet av filmen som tobbe filma =)

Faltdach
2007-11-11, 03:08
Nu är den klar...

Startade en ny tråd om detta, då det berör Wörthersee 2006 och inte 2008 som denna tråden egentligen handlar om;)

Här hittar ni info om filmen: http://www.gtiklubben.nu/forum/showthread.php?t=3000

Så.. nu kan vi fortsätta disskutera 2008 här;)

zlin
2007-11-11, 03:51
beror på om du menar hans film eller råmatrialet av filmen som tobbe filma =)

Antagligen av den klippta filmen!

Frippe
2007-11-20, 11:50
Man kanske ska ta sig i kragen och åka ner i år. Börjar känna mig klar med corradon nu.

Hur många är intresserade av att åka lungt och städat ner? Om det är värt att spinna vidare på en "gubb"-karavan?

zlin
2007-11-27, 21:07
Man kanske ska ta sig i kragen och åka ner i år. Börjar känna mig klar med corradon nu.

Hur många är intresserade av att åka lungt och städat ner? Om det är värt att spinna vidare på en "gubb"-karavan?

140 är väl lugnt?... på autobahn =) de första timmarna så är det inte många bilar på vägarna då det är tidigt på morgonen (båten är framme 06:15).. sen så är det ju lördag så rusningstrafik finns ingen heller.

Saken är den att vill man inte resa tält i bäckmörker så får man stå på lite.
Detta förutsatt att "gubbgänget" åker med samma båt från trelleborg som oss andra (22:45) fredagen den 16maj.
Det går 2 båtar tidigare på dagen om man hellre tar dem eller om man väljer samma båt som "fartdårarna" men då kanske tar det lite lugnare ner och kommer ner på natten till söndag eller tidigt söndag morgon.. men då får man köra lååångsamt! om man inte stannar längs vägen.
Går ju även att helt enkelt åka ner dagen efter, typ, eller annan väg. Huvudsaken är att alla har kul väl på plats.

Jag kommer filma mycket under hela resan, även mycke på varje bil under nervägen. Kommer försöka att göra detta på ett sådant sätt så att det inte sinkar oss men det kan eventuellt innebära lite lägre hastighet då och då om det är någon tröst. heh. Väl på plats så kan vi säkert få tid till att filma ytterligare på bilarna för den som vill. kommer ta med band så det räcker! dock är HD-banden dyra hehe.

Som sagt.. "stressen" ner är för att vi ska kunna komma till ro innan det blir mörkt. 2006 fick vi resa tält i duggregn och kolmörker, vilket inte var någon hitt. 2007 höll vi runt 140-150 hela vägen ner och kom fram lagom till att hinna få upp tälten mm innan mörkret kom. solen går ner relativt tidigt, någon annan får svara på mer exakt tid.

Fler frågor? - Ställ dem!
Jag, min bil, kommer 2008 att pasera Grossglockner samt kremml fallen!?. frågor kring det är välkomna!

J.L
2007-11-27, 21:44
hade varit riktigt roligt, men jag har redan en österrike-resa bokad vecka 7 för snowboard =)

hade jag åkt med hade jag åkt gubb-karavan och kört mer lagom tempo, hellre
åka tidigare på fredag isf... iofs maxar min golf med 1.4 liters motor 150km/h ;)

zlin
2007-11-27, 22:36
hade varit riktigt roligt, men jag har redan en österrike-resa bokad vecka 7 för snowboard =)

hade jag åkt med hade jag åkt gubb-karavan och kört mer lagom tempo, hellre
åka tidigare på fredag isf... iofs maxar min golf med 1.4 liters motor 150km/h ;)

hehe själv ska jag till franska alperna v11

hehe stackars golf, går långsammare med packningen! min golfcab jag hade 2006 gick i 170 med all packning, 195 utan.

Mr dOhC
2007-11-27, 23:37
Vid 21 tiden är det väl ganska så mörkt om inte jag minns fel.

hellebjork
2007-12-17, 16:13
Jag är också sugen på att åka ner. Dock vet jag inte om jag litar på att åka Italienskt hela vägen, hänger nog lite på om jag bytt bil eller inte :)

wolfbane1967
2007-12-30, 20:01
Hur många dagar är ni borta?
Och ungefär vad kostar en sån här tripp per pers?

Mr dOhC
2007-12-30, 20:44
Här är ett ex från 2006 :

Bensin: med välpackade och trimmad golf 16v tankade (rymmer 55L) vi 7 ggr har ja för mig på 372mil, bensin priset i tyskland och österrike är som hemma ungefär. Vi tankade ju ej 55 liter varje gång...men säg att man tankar 50l a 12kr vid 7 tillfällen så blir det 4200kr

Vägskatt: I österrike måste man köpa en liten billjett/klistermärke, kallas vignette, som man fäster på insidan av vindrutan för att få köra på vägarna där nere. Sälj på mackar m.m. Kostar ca 80kr för 10dar

Färja: Vi åkte Trelleborg-Rostock a 1210kr för 2+bil, ganska seg resa som tog 7 timmar på en väldigt tråkig båt. Men det var ändå bra för vi fick sova lite, sen var vi framme i tyskland kl 0600 på morgonen dan efter. Hade sen hela dan på oss att ta oss ner och det gick bra, vi var framme nån gång vid 21 tiden har jag för mig. Hem åkte vi Fredrikshamn-Gbg

Träffbiljett: 40-45 euro (380-427,5kr) det inkl 2 pers och en bil 4 dagar (hela officiella träffen), om man vill kunna ströga med bilen genom stan/träffområde, det är en Gul Einfahrts- ticket man ska ha då. 10 euro (95kr) tillkommer för varje extra person i bilen. Den biljetten till träffen BÖR man beställa via nätet och se till att få dom hemskickade annars har man problem. Kontoret för att hämta ut dom där nere ligger innanför avspärrat område, dvs man behöver sin billjett för att kunna komma in och hämta ut den. Hur dumt som helst. Det funkade fint för mig att via mail och internetbank överföra pengar och sen uppgifter för att få den hem i brevlådan. Va ute i god tid med det. Det går även att lösa dagsbiljjetter på plats men såvitt jag vet inte för att få med sig bilen in

Camping 140 euro (1330kr) för 1 tält, bil och 2 pers ons till sön på "riktig" camping med tillgång till fräscha duschar och toalett och det var hyffsat lungt till skillnad från åkercampingen en bit bort. Nästa år kmr vi dock åka ner tidigare. Från början fattade vi det som att träffen började 25maj men senare upptäckte vi att det va 23maj som gällde. Då tillkommer ju iaf en natt.

Summa: 7247 kr delat på 2 pers med rabatterad hem färja i vårt fall

Sen tillkommer det ju mat, dryck, öl och vad man nu känner för att handla. Finns MKT godis att köpa till sina bil till bra priser. Kan tillägga att vi ej bet för nån övernatt utmed vägen ner lr hem. Det va sträckkörning lr sov i bil :-P

2007 hade jag med 7000:- har jag för mig och det räckte inte riktigt, men det är väldigt beroende på hur man lever, om man köper prylar, hur mkt man kör med bilen när man väl är där nere. Vissa hade 10 000:- med sig.

2007 var vi även där fler dagar, vi sov nog 8 nätter på campingen.

wolfbane1967
2007-12-30, 21:28
Tack för kanon utförlig info Mr dOhC

Låter som "gubben" får ha med sig en polare i bilen ner,om jag åker

Faltdach
2007-12-30, 21:30
Djäklar vad det rycker i baguetten min nu,...

efter alla flashbacks jag får från resan 2006.
Trevlig läsning Dohcan:)

Pappa kanske skulle bjuda in er på en filmkväll, samt lite Weissbier nån kväll...
för ännu mer wörthsjö minnen;)

Edit: för er som kommer åt medlemssidorna, så finns ju Wörthersee reportaget från 2006 att läsa i GeTIngen från 2006:http://www.gtiklubben.nu/ovrigt/getingar/mk2_2006.pdf