Visa fullständig version : Kan inte streama musik från mobilen till infotainment systemet på vår nya VW UP?
Flamslag
2024-10-20, 21:00
Hej vi har precis köpt en begagnad VW (Cross) UP, den modellen vars infotainment-system kom med radio och extra liten Garmin-display (för navigation, telefon, bilstatus och media). Jag har synkat min Iphone 13 till systemet via Bluetooth och har inga problem att ringa via Garmin-displayen. Jag har dock förstått att det också skall gå att streama musik från mobilen till bil högtalarna i bilen. Jag har inte lyckats med detta och jag satt en god stund i dag och provade till och med att radera min mobil från infotainment systemet och sedan "paira/synka" den igen men till igen lycka. Jag går in i menyn på Garmin-displayen där det står "Media" och sedan fliken "MP3-spelare". Då kommer det fram en musikspelare där namnet på min mobil står överst men inget händer trots att musiken spelar på mobilen. Jag har provat både med Apple Music och Youtube Music. Någon som vet vad det kan bero på?
14781
Inte svar på din fråga, men är det en högerstyrd bil?
Flamslag
2024-10-21, 12:28
Inte svar på din fråga, men är det en högerstyrd bil?
Nej det är det inte, jag tog bara en random bild från nätet som visar vilket typ av Infotainment-system det är på bilen vi köpt.
AndySwede
2024-10-21, 18:44
Vad är det för årsmodell på din Up? Har du provat med en annan telefon? Har du rätt profil inställd i telefonen? Man kan ju välja telefon, ljud eller båda och. Samma i bilen. Och glöm inte att höja volymen på telefonen...
Flamslag
2024-10-22, 01:24
Bilen är från 2016, nej jag har inte provat med en annan telefon. Telefonen streamar utan problem till samtliga av våra Bluetooth-högtalare så rätt inställd måste den vara. Provat att höja volymen (har missat det ibland vid andra tillfällen) men ingen skillnad.
Flamslag
2025-02-02, 13:36
Skriver i samma tråd om en annan sak jag funderat över. Går det att uppdatera mjukvaran i "Infotainment Systemet" på något sätt genom att t.ex. koppla loss "Garmin-displayen" och koppla den till en dator via USB t.ex.? Vet att man kan uppdatera "kartfuntionen" men jag undrar mer generellt hela mjukvaran i det här fallet?
Jag har uppdaterat min enhet men det är väl som du säger bara kartor osv. Jag kopplade ur den och uppdaterade genom kabel mot dator
Flamslag
2025-02-03, 23:43
Pratade med Volkswagen idag och dom sa att man måste lämna in bilen samt betala en avgift (upp till 2000kr) för att uppdatera Infotainment systemet.