Logga in

Visa fullständig version : Livslängd dieselinjektor 03L130277 Golf TDI

Kant
2024-10-15, 18:15
Golf diesel TDI 1,6 L 77 kW motor CAY. Hybridinjektorer piezo/magnet ventil. Magnetspolen i injektorerna kortsluter efter kort användning. På marknaden finns en handfull fabrikat av nytillverkade eller renoverade. Är det skillnad på olika fabrikat ?

Sn00k
2024-10-15, 20:19
I stort sett alla är av samma fabrikat, däremot olika renoverare, bosch mfl.
Siemens/vdo gör originalen.
Jag har testat MÅNGA olika renoverare(10+) och konstaterat att det finns väldigt mycke skräp ute på marknaden idag, tyvärr, men sen fick jag kontakt med en kille i litauen, som köpt på sig en riktig maskin ifrån siemens/vdo, som kan renovera, köra alla oem-tester, göra nya kalibreringsdata mm.
Han grejjar alla mina spridare sen ett par år tillbaka, riktigt renoverade och med ny kalibreringsdata och testprotokoll, dom har fungerat 100%.
Jag brukar alltid ha några uppsättningar på hyllan här i verkstan, av just 277B/S, tydligen har jag bara 2st liggandes, väntar på 10st till som är iväg på renovering.
Skicka PM om du behöver ha tag i nån riktigt renoverad spridare ;)

Kant
2024-10-16, 17:02
Mattias,
Många tack för Ditt vänliga svar. Det är min systers bil. Hon har haft sex haverier sedan 2018 och vågar nu inte använda bilen. VW omöjliga att ha med att göra. Ärendet nu hos ARN för bedömning. Statistik : B fyra stycken 26 941, 38 478, 43 242 och 44 053, S en styck 25 479 och SX en styck 14 902 km. Vad tror Du Dina litauiska skulle ge för resultat? Hur skall jag förstå "har fungerat 100%"?
Vad kostar fyra (4) stycken ? Vill Du helst själv göra arbetet ?
Rolf Kant, Helsingborg E-post: rolf.kant@telia.com telefon: 042-137693

Lenke6
2025-05-18, 15:59
I stort sett alla är av samma fabrikat, däremot olika renoverare, bosch mfl.
Siemens/vdo gör originalen.
Jag har testat MÅNGA olika renoverare(10+) och konstaterat att det finns väldigt mycke skräp ute på marknaden idag, tyvärr, men sen fick jag kontakt med en kille i litauen, som köpt på sig en riktig maskin ifrån siemens/vdo, som kan renovera, köra alla oem-tester, göra nya kalibreringsdata mm.
Han grejjar alla mina spridare sen ett par år tillbaka, riktigt renoverade och med ny kalibreringsdata och testprotokoll, dom har fungerat 100%.
Jag brukar alltid ha några uppsättningar på hyllan här i verkstan, av just 277B/S, tydligen har jag bara 2st liggandes, väntar på 10st till som är iväg på renovering.
Skicka PM om du behöver ha tag i nån riktigt renoverad spridare ;)
Har du en spridare 03L130277S eller B Ring mig på 070 555 83 01