RolleCC
2024-09-02, 13:59
Min Golf som alltid servats på aukt verkstad i tid och gått 14k mil började sota en del, såg sotstänk på bakskärmen.
Lämnade in den för felsök och resultatet blev rekommenderat motorbyte och avgasturbo...
Det var olja på kamaxelhuset och röret till avgasturbon. Dålig tätning vid avgasturbon som läcker invändigt. Överflödig olja vid tändstift och dålig kompression på cylinder 3
Inte så kul att få den i ansiktet! Bilen besiktad idag utan anmärkning https://www.volkswagengolf.se/images/smiles/icon_smile.gif
Byte av motor skulle kosta 130k men det är ju inte bilen värd så vad göra?
Köra tills den skär ihop eller hitta någon som kan byta/renovera motor billigare?
Någon rekommendation?
Lämnade in den för felsök och resultatet blev rekommenderat motorbyte och avgasturbo...
Det var olja på kamaxelhuset och röret till avgasturbon. Dålig tätning vid avgasturbon som läcker invändigt. Överflödig olja vid tändstift och dålig kompression på cylinder 3
Inte så kul att få den i ansiktet! Bilen besiktad idag utan anmärkning https://www.volkswagengolf.se/images/smiles/icon_smile.gif
Byte av motor skulle kosta 130k men det är ju inte bilen värd så vad göra?
Köra tills den skär ihop eller hitta någon som kan byta/renovera motor billigare?
Någon rekommendation?