Visa fullständig version : Touareg V8 försäkring
Hej!
Någon som kan tipsa om försäkring för Touareg V8? Har en 2015 och betalar idag ca. 1000kr/månad till IF för halvförsäkring (1500 mil per år). Har letat runt men hittar inget billigare 😔
candyweiss
2024-08-18, 07:24
Svårt att tipsa om försäkring hos olika bolag då det är väldigt individuellt. Beror på så många saker vad premien hamnar på. T.ex. ålder på förare, ålder på bil, utrustning i bilen, hur länge man haft körtkort, skadefria år, vilket område/stad/by man bor i, om man bor i hus, lägenhet, var/hur bilen är parkerad, om man redan har försäkringsbolaget och kan få rabatt mm mm.
Det är bara till att ringa runt eller maila. Kanske du kan använda någon prisjämförelsetjänst online?
https://www.compricer.se/forsakring/bil/
knappa inte in något giltigt tel-nummer, min erfarenhet är att compriser kommer att ringa er
:)
AndySwede
2024-08-18, 10:56
Som skrivits så är det omöjligt att göra jämförelser eftersom förutsättningarna är väldigt olika. Förutom Candyweiss summering så kan man ju välja nivå på självrisk och ha olika tillägg som sammanfattningsvis påverkar priset på försäkringen.
Behöver du dock teknisk hjälp med din Touareg så har jag både diagnosverktyg och en del kunskap eftersom jag också kör Touareg.
Hej! Jag har haft bilen i fyra år och letar runt bland försäkringar minst två gånger per år. Jag är 55 år, bor i bostadsrätt i Sthlm och har inga olyckor bakom mig. Tänkte bara om någon i forumet hade något generellt tips om bolag som kan ha bättre priser på försäkring för V8:an. Helt sjukt att den ska kosta dubbelt mot r.ex. en XC90 T6, det är ju ingen Porsche.
AndySwede
2024-08-19, 17:55
Jag har liknade förutsättningar, står i eget garage. Kör max 1000 mil per år, nån drulle och hyrbilstjofräs... Betalar 1100 per månad för min V6.
Det låter osannolikt att en xc90 kostar hälften med samma förutsättningar.
Pappa har en XC90 T6 Polestar och hans helförsäkring kostar lika mycket som min halvförsäkring. Enda skillnaden är att han bor i villa med eget garage, jag i bostadsrätt med delat garage.
AndySwede
2024-08-26, 10:18
Din pappa kanske har 30 skadefria år, du kanske är under 25 år och varit vållande till skador. Det finns så många parametrar som har med premien att göra som du inte delat med dig av här.
Så är det. Det finns massor av parametrar som påverkar försäkringen. För att verkligen jämföra så måste alla parametrar var lika annars blir det äpplen och päron man jämför.
candyweiss
2024-08-26, 12:59
Min far har en exakt likadan bil som mig, han betalar mindre än hälften i premie.