handdator

Visa fullständig version : Hjälp med felkoder, Passat 2.0 TSI GT Sport 08/09

Eisaa
2024-08-14, 10:23
Hej!

Jag har haft problem med ryckig gång på min bil, EPC lyser till och från och ibland lyster t.o.m batterier rött och bilen dör vid låga varv. Det ska nämnas att farthållaren dör helt när EPC börjar lysa. Lämnade in den på verkstad, där de sa att gasspjället gav en massa felkoder. Jag köpte ett nytt gasspjäll av bra fabrikat och lät verkstaden sätta in den. Det tog inte mer än en vecka och problemen började igen, med samma felkoder. Nu lämnade jag in den igen (för att fixa avgassystem), då var deras elektriker sjuk så har en ny tid den 30/8. Det ska tilläggas att verkstaden sa att de nu inte tror att det ens är fel på gasspjället, utan kanske något annat..

Jag vill kolla med er som kan saker (helt nollad själv) om någon haft liknande koder, och om detta är något som känns igen, d.v.s vad kan felet/felen vara? Skickar en bild nedan på samtliga "relaterade" felkoder. De sa att Växellådselektroniken och Bromselektronik-koderna var "bikoder" till det om gasspjället..
14703
Kan någon hjälpa mig? :(

AndySwede
2024-08-14, 11:21
Ett nytt gasspjäll måste adapteras. Är det gjort?

Eisaa
2024-08-14, 11:51
Jag bad verkstaden uttryckligen om att göra det, att det krävs, men kan inte säga om de faktiskt gjort det. En fråga kring det, då: är det endast VW-verkstad som kan göra det eller räcker det med att "min" verkstad har rätt programvara?

Marcus
2024-08-14, 12:49
Notering i kanten, jag gissar att det är en generation 6, 2008, inte 1998...:)

Eisaa
2024-08-14, 12:52
Visst är det så! Jag tror t.o.m att det är en -09 då den är tillverkad precis vid årsskiftet och verkar ha delar som kom -09. Tack för att du meddelade, ändrar titeln!