Visa fullständig version : 02J låda bultar till diffen?
halloj. jag håller på att byta till en torsendiff i min 02J låda. fräst bort orginal "nitarna" så min fråga:
köpa arp bullt kitt eller bara köra 12.9 insex bult och mutter? (m12)
Ska väl vara speciella bult med splines och krage, har du lyckats köpa en lös diff utan dessa?
Japp, köpte från H2M racing och då ingick inga pressbultar. har kollat runt lite och sätt att det går att köpa arp pressbult just för detta men hittade ett klipp på tuben där dom monterar just dessa och då fick dom ändå svetsa fast pressbultarna för att splinesen ändå snurrade när dom skulle dra åt bultarna.. så tänkte att det borde gå lika bra med 12.9 bultar och kragmutter.. då kan man ju hålla mot iaf. tror jag testar det. både billigare samt att det fins att köpa här hemma ist för att beställa från England.
- - - Uppdaterad - - -
14694
Svetsa fast? Då är det klåpare som håller på.. får ALDRIG göra nån värmepåverkan på dessa grejjer.
köp rätt bult-kit som ska vara till diffen, det är ett dumt ställe att ha glapp och bultar av fel kvalitet och härdning.
Vag art.nr, kan beställas till dagen efter hos din vw-åf: 02A498088A
Alla seriösa diff-tillverkare inkluderar bultar till sina diffar, av just den anledningen, det är inte värt att riskera att någon klåpar dit diffen med fel bult och den sedan rasar och det blir en massa gnäll på nätet om diffens kvalitet.
Ja det kanske är bäst. visste inte att det fans att beställa hos Vag. eftersom dom är nitade orginal.
tack för tipset. mvh