Visa fullständig version : Vilken VW ÅF har bästa butiken med tillbehör?
Vilken ÅF i Stockholm har största tillbehörsbutiken för VW, som man kan se grejorna i verkligheten?
Har beställt en Passat B9 men då jag inte har nåt reg# jag inte söka tillbehör i webbutiken.
Leverans först i januari-25. Din bil i Smista har typ bara en tvätthink bland tillbehören och några nyckelringar.
Tack på förhand!
candyweiss
2024-08-10, 05:53
Nu gissar jag bara iom jag inte bor i Stockholm, men jag tror inte det finns någon ÅF med tillbehör numera. En av mina närmaste VW-handlare ligger i Lund och där fanns en del tillbehör för flera år sedan, numera ingenting. Men iofs inga tillbehör som var något för min bil.
Man får nog kolla här eller kontakta ÅF där man beställt bilen: https://vwtillbehor.se/vw
Ändra: Såg nu att du skrev att du inte har något regnummer :) Men sök på t.ex. Blocket för en likadan bil och ett regnummer.
AndySwede
2024-08-10, 08:03
Sedan kommer du finna samma tillbehör eller motsvarande för 30-50% lägre pris på nätet. Framför allt på ebay.
Tack för er input, verkligen!
Kollade lite på eBay och det verkar ju lite blandat med original och tredjeparts tillbehör. Detta behöver ju inte spela nån större roll beroende på vad man är ute efter. Frågan är hur kompabiliteten är med tex Skoda Superb prylar då den sägs vara identisk med Passat B9. Hur har det sett ut tidigare? Någon som vet?
AndySwede
2024-08-13, 00:10
B9 är ju förhållandevis ny så det kan finnas begränsat med alternativ. Min egen erfarenhet är att andrahandsprodukter kan vara mer genomtänkta i sin funktion och material och mer prisvärda än originaldelar. Oklart om delarna är kompatibla med Superb, de delar ju inte samma design på interiör och exteriör.
Ebay.de kommer vara först med add ons och tillbehör till B9 gissar jag.