handdator

Visa fullständig version : Fläktsystem

Noddan
2024-07-21, 21:03
Har en Volkswagen passat 2016 B8 med DENSO system.

Mitt problem. Får ingen värme till baksätet genom mitt konsolen. Spelar ingen roll om jag vrider upp värmen till Max eller Low.
Har testat att styra med Sync och utan Sync styra från Enterteinmentsystemet och genom knapparna bak. testat alla vred men kommer bara Full kyla bak oavsett

antar att det är en Klaff motor som är trasig.
Igår monterade jag bort handskfacket och kollade runt lite och hittade en ställmotor men den fungerade som den skull.

Min fundering. Någon som vet vilken Ställmotor det är som styr Kallt/Varmt till baksätet i en B8 Alltrack.
Eller om det kan vara något annat fel relaterat till detta.

Har även provat hålla in Knapparna för att kalibrera om alla ställmotorer så dom ska vara syncade. Fungerar inte.

Allternativ kan ju vara någon form av termostat någonstans eller ställmotor som gått sönder?.

Någon med erfarenhet av detta? eller som haft samma problem som vet vad jag behöver byta. :)

AndySwede
2024-07-22, 10:57
Att läsa ut felkoder kan ge värdefull hjälp. Med t ex VCDS kan man köra spjällen individuellt för test.

pudas
2024-07-22, 12:39
Är du säker på att det ska gå att få värme ur utblåset?
På en Mercedes vi hade var mittre utblåset på instrumentbrädan bara för kyld ac-luft (bara som exempel)

Noddan
2024-07-22, 13:35
Är du säker på att det ska gå att få värme ur utblåset?
På en Mercedes vi hade var mittre utblåset på instrumentbrädan bara för kyld ac-luft (bara som exempel)

Det är 3 zons klimatanläggning där man kan styra temp höger/vänster fram samt bak vid fläktarna på en Display

Noddan
2024-07-22, 13:39
Ja det hade varit allra bäst. Har tyvärr ingen sådan utrustning.
Tänkte om någon viste vilken av alla ställ motorer som styr just värme till baksätet så kanske man kan försöka riva lite plast detaljer där kontrollera den motorn

Annars slutar det med VAG verkstad tror dom pratade om ca 7000 byta ställmotor sen beroende såklart vilken det är.