Visa fullständig version : Nya Golf R Facelift Mk8.5R beställd!
mangewide
2024-07-15, 23:06
Tusan kunde inte hålla mig!, utan la en beställning på en idag! :)
Jag som bara kör elbilen nästan :). MEN är det sista ICE Golfen så är det bara att chans köpa! ;)
Specen är satt, men kan inte riktigt bestämma mig om färgen....
MEN det viktigaste är iallafall åka fort tillvalen ikryssade Performance Pack, DCC och de nya sjukt lätta hjulen ( 8kg st bara )
Så bara hoppas innan snön!, men ser lovande ut!. :)
https://youtu.be/8_62yzdwA9Y?si=UkKvcYWghqK1C7JK
14637
Kul, gratulerar! ;) Riktigt prisvärd bil, 130 000 kr upp från GTI skulle jag inte tveka på för så mycket mer. 19" Warmenau fälgen lyfter bilen och angående färg så skulle jag välja svart. :cool:
AndySwede
2024-07-16, 21:39
Grattis! Ingen bil för mig eftersom den är alldeles för liten men det finns ju nåt för alla :cool:
Ingen aning om vilka färgval som finns men en Golf tycker jag är fin i vitt på svart, rött på svart. Även den gråa på svart är helt ok.
Helsvart är för mig absolut no no. Det är få timmar på året som det går att hålla en svart bil fin i det här landet. Regn, damm, pollen, blött, slask, damm... behöver jag fortsätta ;)
mangewide
2024-07-16, 21:43
Kul, gratulerar! ;) Riktigt prisvärd bil, 130 000 kr upp från GTI skulle jag inte tveka på för så mycket mer. 19" Warmenau fälgen lyfter bilen och angående färg så skulle jag välja svart. :cool:
Tack!, ja priset på bilen är satt galet bra. Tror vi har bästa pris i Europa med samma utrustning...:)..
Man får med saker som Stora Naven, backamera, nyckelfritt mm, som var tillval förut, så bilen drar inte iväg så mkt i pris..
Sen som jag sagt förut Golf R, måste ju vara bilen med bäst andrahandsvärde. Så känns inte så jobbigt att sälja Mk8R.....:)
Ska bli kul hur den är på bana, den ska vara lite bättre i alla aspekter där. Sen äntligen ett riktig GPS laptimer original i bilen!
Återkommer på fredag vilken spec och färg det blev... ;)14638
mangewide
2024-07-16, 21:49
Grattis! Ingen bil för mig eftersom den är alldeles för liten men det finns ju nåt för alla :cool:
Ingen aning om vilka färgval som finns men en Golf tycker jag är fin i vitt på svart, rött på svart. Även den gråa på svart är helt ok.
Helsvart är för mig absolut no no. Det är få timmar på året som det går att hålla en svart bil fin i det här landet. Regn, damm, pollen, blött, slask, damm... behöver jag fortsätta ;)
Tack!, liten? :).. Finns även en galet stor sportkombi i så fall. Men seriöst, fan Golfen är tillräcklig om man inte har barn som är längre än 1,85 kanske och föraren är 1,9 :)
Sjuka med Golf R är att den finns sen 2021 i VITT, SVART eller BLÅTT!!!. Alla andra modeller som GTI, CS mm...har en massa roliga färger.... :/...
Haha som du säger Svart är brutalt snyggt, men ett He*;:!"#te att hålla i skick.... Men ska bestämma mig fredag... :
Bilen är iallafall låst i fabriken och bygg redan V39 så blir hyffsat snabba ryck.....på Mk8R, så tog det 2år att få en fullmatad R!!!, helt knas...
Crille82
2024-07-17, 08:51
Gratulerar!
Vad det gäller färg (eller avsaknaden av färg) skulle jag aldrig välja svart, särskilt inte när den kostar extra. Valmöjligheterna för Golf R är ju som sagt ett skämt. Personligen skulle jag välja Lapiz, snygg färg, eller möjligen vit för att den inte kostar extra.
Performance pack är väl ett ovärt tillägg? Då hade jag i så fall bara lagt till för 19". Prissättningen på "sportutrustningen" och paketen är ett skämt.
Jag hade nog lagt till Lapiz och DCC, sen kanske sportfjädrar och eftermarknadshjul som sitter bättre i hjulhusen. 18" standardfälgar kan duga till vinterhjul.
Får man fråga hur mycket rabatt du fick på listpris?
AndySwede
2024-07-17, 10:06
Tack!, liten? :).. Finns även en galet stor sportkombi i så fall. Men seriöst, fan Golfen är tillräcklig om man inte har barn som är längre än 1,85 kanske och föraren är 1,9 :)
Sjuka med Golf R är att den finns sen 2021 i VITT, SVART eller BLÅTT!!!. Alla andra modeller som GTI, CS mm...har en massa roliga färger.... :/...
Haha som du säger Svart är brutalt snyggt, men ett He*;:!"#te att hålla i skick.... Men ska bestämma mig fredag... :
Bilen är iallafall låst i fabriken och bygg redan V39 så blir hyffsat snabba ryck.....på Mk8R, så tog det 2år att få en fullmatad R!!!, helt knas...
Jag kör Touareg så jo, en golf är liten :D
candyweiss
2024-07-17, 14:53
Innan hade du väl en T-Cross, men du har väl antagligen annat behov numera?
mangewide
2024-07-19, 19:42
Gratulerar!
Vad det gäller färg (eller avsaknaden av färg) skulle jag aldrig välja svart, särskilt inte när den kostar extra. Valmöjligheterna för Golf R är ju som sagt ett skämt. Personligen skulle jag välja Lapiz, snygg färg, eller möjligen vit för att den inte kostar extra.
Performance pack är väl ett ovärt tillägg? Då hade jag i så fall bara lagt till för 19". Prissättningen på "sportutrustningen" och paketen är ett skämt.
Jag hade nog lagt till Lapiz och DCC, sen kanske sportfjädrar och eftermarknadshjul som sitter bättre i hjulhusen. 18" standardfälgar kan duga till vinterhjul.
Får man fråga hur mycket rabatt du fick på listpris?
Tack! :), Ja tyvärr det som talar emot den snygga blå....att allt blir galet Blått... :/. Stolarna är blå, bromsok, detlajer i front mm... .
Nej nej Performace Pack är det sjävklara valet!! sen mk8 kom!. utan det så kan du inte sälja bilen! ;)
Men seriöst Performace pack och DCC är vad gör Mk8 till en sjuk J--väla bil som slår mk7.5 med hästlängder!
Den blir så jäkla brutal i lådan och bra i fjädringen mm!... De kör ju knas bra tid på ringen med detta kit!. Så Performace pack skulle ja aldrig vara utan. Då skulle jag köpa en 150hk igen och ligga in innerfilen ;)
Sen nya War fälgarna måste man ha!, 6000spänn extra för 8kg fälgar är ju Årets jäklar klipp!
Priser kan jag inte avslöja med mina samarbeten, men är inte en knas dyr bil! :)
Däremot kommer min Mk8R med 3200mil snart vara till salu, och det kommer vara året bästa fynd! ;)
- - - Uppdaterad - - -
Jag kör Touareg så jo, en golf är liten :D
Jaha, ja då är den liten. Kör mkt stora stenar? ;).....
- - - Uppdaterad - - -
Njää, jag?....Hatar SUV, kommer aldrig köpa en sådan som är mot allt som en sportbil ska vara. Hög och knas tung ;)
candyweiss
2024-07-19, 20:57
Det var AndySwede jag frågade. Jag har haft många bilar och det är med SUV'en jag hittat hem, bästa bilen jag haft som jag fortfarande trivs riktigt bra med efter 8 år.
Ändå är jag jäkligt sugen på denna nya Golf R. Ska ringa mitt FB och kolla vad premien hamnar på. Vad kommer skatten ligga på, vet du det?
Crille82
2024-07-19, 21:39
Men Performance Pack är vad jag förstår 19" istället för 18" och 20 km/H högre toppfart för 26400:-. Låter för mig helt orimligt. DCC för 9900:- känns givet i förhållande.
candyweiss
2024-07-20, 18:29
@mangewide
"Sen nya War fälgarna måste man ha!, 6000spänn extra för 8kg fälgar är ju Årets jäklar klipp!"
Var hittar du dessa för 6000:-?
mangewide
2024-07-20, 19:50
Det var AndySwede jag frågade. Jag har haft många bilar och det är med SUV'en jag hittat hem, bästa bilen jag haft som jag fortfarande trivs riktigt bra med efter 8 år.
Ändå är jag jäkligt sugen på denna nya Golf R. Ska ringa mitt FB och kolla vad premien hamnar på. Vad kommer skatten ligga på, vet du det?
Jag har aldrig fattat att sitta högt och vingla runt, när min 78 åriga farsa och morsa klarar av att köra en Mk7 GT..Så ska vi väll kunna åka mer smart och snålt med bränslet ;)..
Försäkring är inget problem, halva priset mot en tesla... ;)
Däremot skatten kommer nog upp på 12k......Men därför min Mk8R som nu har 1800 i skatt verkar vara galet populär på begg marknaden :)
mangewide
2024-07-20, 19:54
Men Performance Pack är vad jag förstår 19" istället för 18" och 20 km/H högre toppfart för 26400:-. Låter för mig helt orimligt. DCC för 9900:- känns givet i förhållande.
Du får även Vingen som lätt kostat 15000, som är halva bilen ;), sen som sagt lägena är ju måste. Skulle inte betalar 500spänn för en bil utan detta tillval...känns som det mest korkade tyvärr
Däremot på Black Ed en riktigt knasigt tillval på en 50k , som jag inte valde!
Så kommer köra en White Ed igen med lite kul fälgar mm
14639
- - - Uppdaterad - - -
@mangewide
"Sen nya War fälgarna måste man ha!, 6000spänn extra för 8kg fälgar är ju Årets jäklar klipp!"
Var hittar du dessa för 6000:-?
Lägg på Perfomance pack så får du dessa fälgar för 6000!..Dessa kostar nog 40 000 om man vill köpa efteråt
8kg st!!, finns ju inget som slår det. Galet imponerande :)
candyweiss
2024-07-20, 20:04
Rattvärme kostar nästan 50000:- :(
mangewide
2024-07-20, 20:34
Rattvärme kostar nästan 50000:- :(
;)..hur tänkte du nu?!. :) Bästa standard tillvalet sen 2021....
candyweiss
2024-07-20, 21:15
Rattvärme ligger i Black Edition för närmare 50K. Eller var hittar du rattvärme?
Crille82
2024-07-20, 21:24
Du får även Vingen som lätt kostat 15000, som är halva bilen ;), sen som sagt lägena är ju måste. Skulle inte betalar 500spänn för en bil utan detta tillval...känns som det mest korkade tyvärr
Däremot på Black Ed en riktigt knasigt tillval på en 50k , som jag inte valde!
Så kommer köra en White Ed igen med lite kul fälgar mm
14639
- - - Uppdaterad - - -
Lägg på Perfomance pack så får du dessa fälgar för 6000!..Dessa kostar nog 40 000 om man vill köpa efteråt
8kg st!!, finns ju inget som slår det. Galet imponerande :)
Aha, då är det ju lite mer rimligt.
Rattvärme är standardutrustning.
candyweiss
2024-07-21, 10:53
@mangewide
Vad ligger din bränsleförbrukning på med Rén? Vet såklart att det är helt individuellt, men din högsta och lägsta.
Bara så man får lite uppfattning :)
Kollar man WLTP på nya "R" som ser ut så här:
Bränsleförbrukning, låg
11,6 l/100km
Bränsleförbrukning, medium
8,4 l/100km
Bränsleförbrukning, hög
6,9 l/100km
Bränsleförbrukning, extra hög
7,6 l/100km
Bränsleförbrukning, blandad körning
8,1 l/100km
CO₂-utsläpp blandad körning
184 g/km
Dessa siffrorna fattar jag inte alls då låg förbrukning är hög och hög är högre än extra hög :D
AndySwede
2024-07-21, 15:49
Nae det var en T-Roc. Det kommer vara nästan omöjligt att byta till nåt annat än Touareg som jag kör nu. V6, luftfjädring, akustikrutor…
candyweiss
2024-07-21, 17:04
Byggde en bil med denna konfigurationen: VC8VP2MZ
Men fattar fortfarande inte hur jag ska få fälgarna för 6000:-?
Vill ha skinn, men 33000:- :(
candyweiss
2024-07-22, 11:17
Jag har aldrig fattat att sitta högt och vingla runt, när min 78 åriga farsa och morsa klarar av att köra en Mk7 GT..Så ska vi väll kunna åka mer smart och snålt med bränslet ;)..
Underbart att kliva in i bilen när man bl.a. har problem med ryggen och dessutom kan sätta sig i bilen utan att vinkla in huvudet.
Har fått göra det i mina tidigare Golfar, så jag vet hur det är.
Misstänker att din Golf R förbrukar mer än min Tiguan? Men väntar med spänning på ditt svar :D
Crille82
2024-07-22, 11:38
Byggde en bil med denna konfigurationen: VC8VP2MZ
Men fattar fortfarande inte hur jag ska få fälgarna för 6000:-?
Vill ha skinn, men 33000:- :(
19" Warmenau kostar 5800:- i tillägg vid val av R-Performance-paket för 26400:-.
candyweiss
2024-07-22, 11:56
Står 11400:- för Sportdäck 235/35-19 när jag bygger bilen med R-Performancepaketet. Jag ser inte 5800:- någonstans?
Crille82
2024-07-22, 12:32
14643
candyweiss
2024-07-22, 13:14
Konstigt, så ser det inte ut för mig, har ändå börjat om och försökt flera gånger.
Crille82
2024-07-22, 13:31
Funkar för mig både när jag väljer fälgarna före och efter Performance-paketet. Det kanske har något med dina temporära internetfiler att göra så du får en gammal version av konfiguratorn med en bugg. Prova att rensa dessa.
candyweiss
2024-07-22, 22:11
Blir 11400:- för fälgarna hur jag än gör.
candyweiss
2024-07-23, 10:22
Jag lyckades nu på mobiltelefonen.
Undrar vad som var fel? Rensade inga kakor, cashe eller historik.
Ändra: Nu fick jag till det på pc´n också :)
mangewide
2024-07-29, 11:49
@mangewide
Vad ligger din bränsleförbrukning på med Rén? Vet såklart att det är helt individuellt, men din högsta och lägsta.
Bara så man får lite uppfattning :)
Kollar man WLTP på nya "R" som ser ut så här:
Bränsleförbrukning, låg
11,6 l/100km
Bränsleförbrukning, medium
8,4 l/100km
Bränsleförbrukning, hög
6,9 l/100km
Bränsleförbrukning, extra hög
7,6 l/100km
Bränsleförbrukning, blandad körning
8,1 l/100km
CO₂-utsläpp blandad körning
184 g/km
Dessa siffrorna fattar jag inte alls då låg förbrukning är hög och hög är högre än extra hög :D
Så varit lite lätt offline, drog med lite högt tempo 3 pers och fullpackat precis en 100mil trip. Landade på 0,72 liter, Måste man ju säga jäkla bra, men tanke på att jag brukar ligga 20 över på skyltarna...
Denna drar mindre än min 245hk GTI faktiskt.. :)
- - - Uppdaterad - - -
Står 11400:- för Sportdäck 235/35-19 när jag bygger bilen med R-Performancepaketet. Jag ser inte 5800:- någonstans?
Som sagt det där är R-däcken man kan välja till oxå.... :)...Står så konstigt i förklaringarna....
- - - Uppdaterad - - -
Underbart att kliva in i bilen när man bl.a. har problem med ryggen och dessutom kan sätta sig i bilen utan att vinkla in huvudet.
Har fått göra det i mina tidigare Golfar, så jag vet hur det är.
Misstänker att din Golf R förbrukar mer än min Tiguan? Men väntar med spänning på ditt svar :D
Ja så sant, smidigt...Tycker min Cupra är smdig, den är en bit högre bara den en Golfen...
Men jag vidhåller, en bil ska inte vara hög..den blir inte kul när det svänger :)...Mot tyngdlagen :)
candyweiss
2024-07-29, 15:29
Men självklart så är inte Tiguanen mitt val om jag vill leka eller köra på bana. Iofs så var min rätt kul i vintras i offroad-läget :)
Det var ju riktigt bara förbrukning på din bil, din ska väl ta typ 0.84 l/m blandad körning. Min Tiguan ska ta 0.74 l/m blandad körning, men det får jag kämpa för att komma ner i. Skulle nog säga 0.84 i blandad och 0.95 i aktiv körning med +20 km/h på motorväg och landsväg.
candyweiss
2024-07-31, 12:27
Återkommer på fredag vilken spec och färg det blev... ;)
Blev väl vit misstänker jag? Men vilka specar valde du?
candyweiss
2024-08-02, 14:15
Fungerar en "R" bra som åretruntbil, alltså med lite jäkligare vintrar med snödrivor mm?
Har samma undran jag? då den då kommer gå som brukis.
Utan att själv ha ägt en Golf R så tänker jag ändå att fyrhjulsdrift och pontent motor gör den till en alldeles utmärkt vinterbil med bra driv, i övrigt är det som alla andra Golfar :) Jag har faktiskt svårt att tänka mig en bättre vinterbil, möjligen då minus för att den inte går att få med parkeringsvärmare men har man tillgång till el där man parkerar så går det att värma upp kupén ändå. :)
mangewide
2024-08-05, 11:17
Blev väl vit misstänker jag? Men vilka specar valde du?
Som sagt en Vit med Performance pack och DCC. Det är det enda viktiga, sen la jag till lite smågrejer. Det mesta följer med dessa bilar nuförtiden som jag fick betala för på min 2021 Mk8R jag hade sist..
Sålde Mk8R på en dag :)...och förlorade inget på bilen EFTER 3 år! :)...helt underbart!. Som jag skrivit tidigare, Golf R har BÄST andrandsvärdet av ALLA bilar på marknaden :)
- - - Uppdaterad - - -
Fungerar en "R" bra som åretruntbil, alltså med lite jäkligare vintrar med snödrivor mm?
Ja herregud, är ju bästa vinterbilen!. Vi åkte alltid upp till fjällen med våran och sladdade och åkte skidor! :).. Den har ju Drift läge!!, som funkar utmärkt på vintern, när man inte behöver köra så fort :)
mangewide
2024-08-05, 11:24
Har samma undran jag? då den då kommer gå som brukis.
Ja min gick året runt i de 3 år vi ägde den, klockren bruksbil. Alltid snabbast vid rödljus, i vått som torrt ;)
- - - Uppdaterad - - -
Utan att själv ha ägt en Golf R så tänker jag ändå att fyrhjulsdrift och pontent motor gör den till en alldeles utmärkt vinterbil med bra driv, i övrigt är det som alla andra Golfar :) Jag har faktiskt svårt att tänka mig en bättre vinterbil, möjligen då minus för att den inte går att få med parkeringsvärmare men har man tillgång till el där man parkerar så går det att värma upp kupén ändå. :)
Precis, parkeringsvärmare kan man inte få. Men de försvinner mer och mer och en vanligt motorvärmare är ju kanon om man har tillgång till el..
candyweiss
2024-08-07, 09:06
Hur är ljudnivån och vägljudet i en "R". Är den bättre eller sämre ljudisolerad än en "vanlig" Golf?
mangewide
2024-08-07, 10:44
Hur är ljudnivån och vägljudet i en "R". Är den bättre eller sämre ljudisolerad än en "vanlig" Golf?
Den ska ha samma ljudisolering, men som vanligt så är moderna bilar tysta FÖRUTOM däcken. Där Golf R med 235/35 gör att man får ju mer däcksbuller mot en "vanlig" Golf.
Så den är ju inte tyst skulle jag säga på Svenska vägar, men inget jag tycker varit för påfrestande..
candyweiss
2024-08-07, 11:16
Tack. Det var nog ändå det jag minns mest med min Golf VI, 1.4tsi. Den hade väl 195/65-15, tror jag? Vägljudet var det som störde mig otroligt mycket, annars var bilen tyst.
mangewide
2024-08-07, 13:17
Ja men mot en 6a, så är 8an bättre. Redan 7an är ju rätt tyst med rätt däck :)
"VI" tolkar jag som Golf generation 6. Den är baserad på PQ35 plattformen med debut 2003... Det har hänt mycket sedan dess, helt annan plattformsarkitektur. Golf generation 8 bygger vidare på en utveckling av MQB (samma som din Tiguan är baserad på), MQB evo.
mangewide
2024-08-20, 10:23
Fan ibland har man tur, fick bilen låst i produktion om 4v!!. Borde blir första i Sverige och bland de första i Europa.. :)
Ska man se om dessa 0,1 sek snabbare till 100 kommer kännas ;)
candyweiss
2024-08-20, 10:55
Spännande :)
Du har fortfarande inte skrivit dina dina specar.
mangewide
2024-08-20, 11:17
Haha, ja det glömde jag.
Var så toknöjd med min spec på förra bilen, så denna blir en Kopia på bilen. Tom har jag kvar 2st uppsättningar 19" som jag hade på min Mk8R.
Sen har man lagt på så mkt standard nu, så jag behövde inte lägga på mer än så här. För att få en bil som jag är nöjd med! :)
Viktigaste är Performance Pack och DCC, resten är egentligt sekundärt... :)
DCC, Adaptivt chassi (Dynamic Chassis Control) 9 900 kr
R-Performance-paket 26 400 kr
Dragkrok, infällbar, elektriskt utfällbar 10 200 kr
War, fälgarna. De nya lättvikt. 5900:-
Förlängd nybilsgaranti 1 år, maximalt 6 000 mil 2 900 kr
14711
Men kommer fixas till lite som min förra, med svart tak bland annat. Konstigt nog kan vi i Sverige inte välja till det, som erbjuds billigt i alla andra länder...
candyweiss
2024-08-20, 12:19
Inget panorama denna gången :)
mangewide
2024-08-20, 13:00
Inget panorama denna gången :)
Nej precis tog inte det, fick med det gratis sist :).. Får en känsla av att det kommer strula förr eller senare :). Så denna bil kommer var 20kg lättare än den gamla med de galna 8kg hjulen denna gång! = Ban Spec! ;)
Hade du dragkrok på den förra? Dragkroken väger väl några kilo...;) ...men ett självklart tillval, tycker jag...:)
mangewide
2024-08-20, 13:57
Hade du dragkrok på den förra? Dragkroken väger väl några kilo...;) ...men ett självklart tillval, tycker jag...:)
Haha Fuck, den glömde jag..den lär ju väga en 10kg!. Men ändå bra tungdpunkt på den, inte uppe i taket :)
Sett denna, fan fusk at köra snabbt med den om man kör med autoshift. Men samtidigt kan man stänga av allt och köra helt manuellt. Det är det som gör den bilen så jävla kul....att man var tvungen att köpa en till..:D
https://www.youtube.com/watch?v=xzGrUBi2fGc&t=76s
mangewide
2024-09-09, 08:43
Kan ha varit den snabbaste att beställa!, så här snabbt har jag inte fått byggtid tidigare :).
14745
mangewide
2024-10-31, 21:42
Äntligen dax att hämta imorgon :)
14792
mangewide
2024-11-02, 18:43
Ååå sjuk jäkla bil :), vet inte om de 8kg fälgarna gör bilen så mkt roligare och snabbare :D
Hsr även den enda bilen i världen med denna front ;), efter felmontering från fabriken..
https://www.instagram.com/reel/DB3HP5DIBAJ/?utm_source=ig_web_button_native_share
14793
Beställde också en 1okt ny byggs v50 lev januari. Det blev färgbyte till vit och nästan samma tillval som jag hade innan förutom dragkroken. Den har jag saknat. Ganska likt din denna gången.
mangewide
2024-11-12, 08:08
Beställde också en 1okt ny byggs v50 lev januari. Det blev färgbyte till vit och nästan samma tillval som jag hade innan förutom dragkroken. Den har jag saknat. Ganska likt din denna gången.
Trevligt!, är en sjukt trevlig bil! :). Känns som VW ingenjörer gjort ett sista ryck att göra den bästa ICE bilen innan den läggs ner.. ( Men nu finns det hopp, om fortsättning, när inte så många vill köra el iallafall )
Rätt snabb, mätte upp min till 4,15 till 100 :D
https://youtu.be/jPP0kF_eClQ
Min fd Mk8 vs mk85R
14801
mangewide
2024-11-14, 08:08
Så börjar få ordning på bilen som jag vill ha den, Svart tak, Clubsport stripe och Lapiz blå detaljer :). Precis som min Mk8 :) 14805
14806
Har du tejpat lamporna med eller ser det bara ut så? Passade kolfiber lapparna från mk8R eller har jag sparat dessa till ingen nytta.
mangewide
2024-11-18, 08:52
Nix inget tejpat på lamporna, var ljuset i lokalen som gjorde det :)
NIX, passar inte ALLS!. Men bara 10min jobb att borra nya hål!, så sitter de på plats ifram! Har inte bestämt hur jag vill göra i bak, mina var så små att de inte gjorde nån nytta :)
14811
14812
mangewide
2024-11-27, 06:51
Måste bara, Rätt lika men ändå så olika Min fd Mk8R vs Mk85R ;)
https://www.instagram.com/p/DC12-LsI3De/?utm_source=ig_web_copy_link&igsh=MzRlODBiNWFlZA==
14824
mangewide
2024-12-20, 09:38
Beställde ytterliggare en Hjulklapp igår!, för att matcha Golfen! :)- Alla måste ha en elbil i flottan!, är ju knas smidigt och billigt att köra....
14848
Kul, trevlig bil, vilken version är det? :)
mangewide
2024-12-22, 12:33
Har ju kört Born E-Boost i 6mån och är helt såld på perfekt bil till vardags!. Vill ju ha nya ID2 GTI, men den drar ut på tiden..
Så detta är den enklaste Pure, som är sjukt billig nu:! Kommer ligga under 3000kr i månaden när den hämtas skulle jag tro :)
Så plan ha denna 24mån, sen blir det El GTI tillsammans med Leksaken Mk85R :)
mangewide
2025-01-12, 18:29
Ordentlig tvätt i 2 dagar :)
https://youtu.be/9kTjF4e3AuA?si=odn56x6r_DqWMAdO
Nu har jag fick min vita R:D lev i fredags, ska putsa lite idag och montera stänkskydden. Upplevde att den har blivit lite tystare inne i bilen mot mk8. Har du upplevt samman ska eller har jag bara blivit mera hörselskadad.
mangewide
2025-01-27, 22:10
Nu har jag fick min vita R:D lev i fredags, ska putsa lite idag och montera stänkskydden. Upplevde att den har blivit lite tystare inne i bilen mot mk8. Har du upplevt samman ska eller har jag bara blivit mera hörselskadad.
Trevligt!, . Den låter annorlunda, mindre vet jag inte :). Men galet vad den känns rapp och betydligt roligare att köra...
Det kunde man ju inte tro med bara mjukvaror uppdaterat. Men är väll nya trimmet!, drivline mjuvkvaru trim! :)
Se på nya RS3an som satt rekord på ringen, den är ju bara uppdaterad mjukvara i stötdämpare och diffarna!. Så ska bli kul vilka tiden nya 8.5 kommer sätta..:)
Men min ska ut på bana så fort det går :)
Ja de låter lite vassare och den är lite hetsigare i växellådan. Nej jag menar väg ljudet i bilen vid långfärd.
Och stänk skydden funkade fram men inte bak. Bak sitter hålen 3-4cm fel i höjd. Jag tror att det kan var att det är en annan kofångare bak man har ju dragkrok nu.
Vad fick du för däck monterade på bilen från fabrik. ja fick Hankook
mangewide
2025-01-30, 07:34
Ja de låter lite vassare och den är lite hetsigare i växellådan. Nej jag menar väg ljudet i bilen vid långfärd.
Och stänk skydden funkade fram men inte bak. Bak sitter hålen 3-4cm fel i höjd. Jag tror att det kan var att det är en annan kofångare bak man har ju dragkrok nu.
Vad fick du för däck monterade på bilen från fabrik. ja fick Hankook
Ja precis, den är betydligt rappare i växlingarna och så växlar den 100rpm senare. Men gör galen skillnad, nu kan man ju köra på "default" i körläge. Det gjorde jag aldrig förut, pga av den var lit seg...
Jag fick Bridgestone, men kör alltid med Nokian däck. Så tycker bilen går tyst och fint med dem ;)
Jag fick borra om hålen i fram på mina stänkskydd, stämde inte alls med hålen från mk8an. i bak var det ännu värre, så där har jag inte monterat dem än :).
Så är mer ändringar på bilen än man kan tro.. :)
14890
mangewide
2025-03-31, 13:30
Nytt år Nya Fälgar!. Det föll på Dotz första "lättvikts" Sonoma i år! :)... 14938