handdator

Visa fullständig version : Var köpa motordelar 1.8T AGU



MickeR
2024-02-26, 15:09
Skall göra en motorrenovering på en 1.8T AGU. Kolvar, stakar, lager blir uppgraderingsgrejer, har jag koll på vad jag tänker köpa ungefär av det.

Men övrigt, såsom, vpump, termostat, komplett packningssats, oljepump + kedja, kamkedjespännare + kedja etc. Var köper man det som är bra grejer (Utom VW-org såklart).

Finns så otroligt mkt skit att köpa som reservdelar idag, hjullager som håller 2 månader, spindelleder som är glapp igen efter en vecka, oljepumpar fulla med gjutsand osvosv.

Finns det nån leverantör som man kan lita på (dvs inte ebay, autodoc etc)?

Tips emottages!

Mex165
2024-02-26, 15:32
Hos autodoc kan du välja och vraka.. Om inte annat hitta artikel nr. du kan googla med..
SKF, meyle och Lemförder är Kina grejer idag..

MickeR
2024-02-26, 16:36
Hos autodoc kan du välja och vraka.. Om inte annat hitta artikel nr. du kan googla med..
SKF, meyle och Lemförder är Kina grejer idag..

Autodoc, NEJ tack! Beställer man ngt som man hyfsat litar på, tex BOSCH. Så kommer det en ersättningsvara ist som de påstår är dyrare och därmed bättre som är rena skiten. Artikelnummer etc är inte problemet, jag har ETKA. Frågan var om det finns någon aktör som säljer motordelar som är ngt att ha utöver VW-org.

Sn00k
2024-02-26, 18:54
Trodo.se

Välj dom märken du önskar, dom kontrollerar även mot katalog och byter inte ut nå delar, svenska garantier 2år på allt, minst, aldrig nå problem vid returer/byten/reklamationer.

Dom kommer åt dom flesta leverantörer i europa, till snudd på oslagbara priser, och leveranstid anges på artikelbasis, paketen anländer i regel dagen efter skickat.

MickeR
2024-02-26, 19:25
Tack Mattias!

Erik_vr6
2024-02-27, 14:08
https://www.cs-parts.de/

Min favorit :) Bra att ha å göra med. Synd att vår svenska krona suger bara.