handdator

Visa fullständig version : Pling temperaturvarning



mEnkvist
2024-02-21, 20:26
Någon som vet om det finns möjlighet att stänga av plinget som varnar vid 4 grader utetemperatur?
Passat GTE B8

Det är nog den värsta varning jag varit med om i en bil någonsin, man hoppar ju ur stolen varje gång.

Över lag är ju bilen helt nerlusad med varningar, exempel slut på spolarvätska tänder tre varningslampor varav en stark orange triangel som bländar

Peter-C
2024-02-21, 21:16
Stänga av går nog inte. Dock kan man ändra tempgränsen.
Såg någon stans att den går att sätta ned till -10.

Här är en som justerat gränsen med VCDS. Jag har inte provat själv då det inte stör mig ;).


https://youtu.be/qJTlW9fzwL8?si=45ovrHTbVsrJiNMB

Falcor
2024-02-22, 06:00
Någon som vet om det finns möjlighet att stänga av plinget som varnar vid 4 grader utetemperatur?
Passat GTE B8

Det är nog den värsta varning jag varit med om i en bil någonsin, man hoppar ju ur stolen varje gång.

Över lag är ju bilen helt nerlusad med varningar, exempel slut på spolarvätska tänder tre varningslampor varav en stark orange triangel som bländar

Vänta bara tills du råkar ut för kollisionsvarningen första gången, det glömmer man inte. :D

Marcus
2024-02-22, 14:43
Det är nog den värsta varning jag varit med om i en bil någonsin, man hoppar ju ur stolen varje gång.

Över lag är ju bilen helt nerlusad med varningar, exempel slut på spolarvätska tänder tre varningslampor varav en stark orange triangel som bländar

Så farligt är det väl ändå inte, helt vanliga varningar som funnits under lång tid i många bilar. Himla tur för dig att du inte köpte en nyare sydkoreansk bil, Kia/Hyundai. Det plingar helt galet och hörs lång väg när man backar... ;)

Brave_Sir_Robin
2024-02-23, 12:40
Jag vet vad du menar med denna varning men jag stör mig mer på att spolarvätskan börjar varna sen kör man lite så skvalpar det "rätt" varpå varningen försvinner. Sen kommer den igen för man kör nerför eller uppför lite tex. Så kan den hålla på och plinga hela vägen till jobbet. Vore rimligt att varningen för spolarvätska aktiveras sen stannar kvar som aktiv tills man stängt av bilen och kan fylla på. Det är den jag stör mig på främst.

Mex165
2024-02-23, 13:14
Ja, det stämmer.. Men brukar fylla på innan den varnar..
Hatar den där gula triangeln..

mEnkvist
2024-02-26, 08:33
Så farligt är det väl ändå inte, helt vanliga varningar som funnits under lång tid i många bilar. Himla tur för dig att du inte köpte en nyare sydkoreansk bil, Kia/Hyundai. Det plingar helt galet och hörs lång väg när man backar... ;)

Ja, men jag ser det inte som tur, mer skicklighet att det inte står en korean på uppfarten. :rolleyes: