handdator

Visa fullständig version : Värde MK7 GTI?



Sellen GTI 2016
2024-02-11, 14:48
Hej!
Jag skulle vilja få lite hjälp med vad bilen min kan vara värd? Såklart är det ju så mycket som en köpare än villig att betala. Men tänker en uppskattning mellan tummen och pekfingret.

Golf GTI Performance 2016
Röd
Manuell
DCC
Ca: 5500mil
Nyservad för 10.000kr i december.
Motorvärmare + kupévärmare (hederlig med sladd)
Värmare på fjärr/programmerbar i menyn
Utfällbart drag
Stertman mjukvara
Milltek nom resonated (ej downpipe)
Vinterdäck
18” Detroit med dåliga sommardäck.

mvh/ Robert

candyweiss
2024-02-11, 15:10
Kolla bilvärderingsidor, bilsäljaresidor, Blocket mm. Då får du en bra bild av bilens värde.

Sellen GTI 2016
2024-02-11, 15:45
Tycker det är ganska stort spann mellan önskeproser och kanske mer realistiska sälj priser.
dvs om någon här i gruppen sålt någon motsvarande bil, och vad man faktiskt fick för den. Inte vad den annonserades ut för ��

henca
2024-02-11, 20:55
En grov uppskattning efter en snabb flukt på blocket blir ca 200 kkr. Men vad du verkligen kommer få för bilen beror på dess skick och hur länge du är villig att vänta på rätt köpare samt hur långväga köpare du är villig att krångla med.

Om du vill göra det enkelt för dig säljer du bilen till en handlare, kanske som ett inbyte i samband med köp av en annan bil. Då kommer handlaren se till att han gör en vinst på bilen, så du får inte lika mycket.

Vill du ha mer för bilen lägger du ut den på blocket. Då kommer du själv få hantera många konstiga "spekulanter"...

Vill du söka en ännu större marknad lägger du ut den på mobile.de. Kanske kan du få mer pengar för den på det viset, men då får du också hantera spekulanter som pratar utrikiska.

m v h Henrik

candyweiss
2024-02-11, 23:40
Vete tusan om jag orkat med att sälja en bil för runt 200K privat? Problem, stul och klydd. Men man kan ha tur också :)

AndySwede
2024-02-12, 09:18
Som vanligt ska man inte nöja sig med det första budet. Åk till ett par tre handlare och kolla vad de kan tänka sig betala. En vän gjorde så och kontaktade sedan Autohero som fanns väldigt lokalt. Bokade tid och visade upp bilen där och fick 10k mer pengar och 2 veckors betänketid. Sedan gick allt väldigt smidigt.