handdator

Visa fullständig version : ID4 - Mörk backkamera så snart det blir mörkt ute?



oskee
2023-11-20, 20:20
Hej,
Ser nästan inget i min backkamera så snart det blir mörkt ute på min ID4. Så länge det är ljust så har den en kanonbild. Någon mer som har samma problem? Har ni någon ide vad det kan bero på?

Vet att backljus etc fungerar då jag ser väl i sidospeglarna.

Liverpoolarn
2023-11-22, 15:18
Är det lika "korkat" problem som det var på Passat B7 (och kanske andra bilar) att kameran sitter ihop med nummerskyltsbelysningen och att den är riktad ner och stötfångaren?

Hade en vit B7 där problemet var att den automatiska ljusjustering av kameran påverkades kopiöst mycket av att skyltbelysningen lyste upp stötfångaren och som konsekvens blev det nästan omöjligt att se nåt i kameran när det var mörkt ute.
Jag löste det genom att sätta dit en bit eltejp på kameralinsen så stötfångaren inte kunde ses av kameran så att säga, och vips blev det bilden otroligt mycket bättre när det var mörkt ute.

oskee
2023-11-22, 21:18
haha jasså, så kan det mycket väl vara. Ska absolut testa det så snart jag hinner.

loadmaster
2023-11-23, 10:20
Det finns en skärm som någon 3-d printade och sålde på Id4 facebookgruppen för ett tag sedan. Det blir något bättre, har själv en sådan.
Sitter med självhäftande.

MickeR
2023-11-23, 11:16
Funkar perfekt när det är mörkt i min id4, utan extra skärm. Vad har ni för software version på era bilar?

loadmaster
2023-11-24, 16:26
Jag har 3.2 tror jag